Kaikki hankkii ajokortin 18-vuotiaana mutta
Läheskään kaikilla nuorilla ei ole omaa autoa. Miten ajotaito pysyy yllä?
Itse hankin kortin nyt 30v, enkä tiedä onko se vieläkään tarpeellista, mutta tuntuu että olen venyttänyt jo liian pitkään. Vanhemmillani ei ole autoa, yhdellä sisaruksistani on.
Kommentit (5)
Itsellä toisinpäin. Ensimmäisen autoni ostin 14 vuotiaana ja ajokortin hommasin vasta 18 vuoden iässä. Kortin sain helpolla koska minulla oli kuitenkin jo vuosien kokemus autoilusta ja liikenteestä. Ensimmäisellä yrittämällä läpi, luonnollisesti.
Meillä poika sai mopoauton ja kortin rippi lahjaksi ja kun kävi intin niin ajoi siellä kuorma-autokortin. Ilokseni ostin hänelle kiitokseksi bmw:n kun palasi alikersanttina kotiin.
M42
Ei kaikki hanki, ei varsinkaan kaupunkilaiset. Maalla hankitaan usein M- tai T-kortti heti kun laki sallii. Omatoimisen liikkumisen kannalta ajokortti on välttämätön silloin, kun julkista liikennettä ei ole.
Ajotaito pysyy yllä ajamalla. Mutta ei läheskään kaikki aja ajokorttia ollenkaan. Varsinkaan kaupunkilaiset. Moni niistä, jotka ajaa, joko ajavat vanhempien autolla tai saavat/ostavat/liisaavat oman auton. Ei kaikki autot ole kalliita, ei ostaa eikä pitää.
Ei kaikki hanki. Ei ole varaa, tai halua.
Minä hankin 22v, mutta ei tullut ajeltua kuin n. 4 vuotta. Sen jälkeen ei ole ollut varaa autoa pitää wnkä ole muitakaan autoja ajanut. En tiä uskaltaisinko enää ees yrittää.
52v