Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pientä verenvuotoa rv:lla 7?

19.01.2007 |

Nyt hyppäs sydän kurkkuun. Odotettu raskaus vihdoin totta, mutta äsken vessassa käydessä paperiin jäi verta. Vuotoa on (ainakin tällä hetkellä) vähän. Pikkupöksyihin ei ole tullut mitään, mutta vessakäynin yhteydessä verta jäi paperiin.

Olen todella hermostunut... Ei kai kyseessä ole keskenmeno? Voiko verenvuotoa ilmetä vaikka raskaus ei olisikaan keskeytynyt?

t. huolestunut Liljakukka

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla paikkeilla. Ekalla kerralla olin ihan paniikissa, toisella en sitten enää pitänyt minään. Ainakin toisella kerralla veri oli vanhaa siis ruskeaa, ekalla taisi olla ihan punaistakin, määrä oli aika pieni kumminkin. Loppui molemmilla noin vuorokaudessa ja ihan terveet lapset syntyi. Nyt kolmas raskaus on ensimmäinen vuodoton. Eihän sitä koskaan tiedä, mutta hyvät mahdollisuudet on, että kaikki on hyvin, vuodothan ovat kai paljon yleisempiä kuin yleisesti luullaan!

Vierailija
2/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

itselläni alkoi verenvuoto muistaakseni juuri tuossa noin viikon 7 tienoilla. Vuotoa tuli niukasti melko monen viikon ajan. Välillä oli päiviä, että vuotoa ei tullut ollenkaan.

Kävin terveyskeskuksessa asian takia. Siellä todettiin, että kohdunsuu on kiinni ja siinä suhteessa kaikki vaikuttaa ihan normaalilta. Kehottivat vain odottelemaan.

En kuitenkaan halunnut/uskaltanut vain odotella, vaan kävin yksityisellä ultrassa. Siellä todettiin, että sikiö on ihan normaalin kokoinen ja oloinen suhteessa viikkoihin. Verenvuodon syy minun kohdalla oli ilmeisesti streptokokki (joka kuuluu monella naisella ihan normaaliin emättimen flooraan), joka oli äitynyt raskauden aikana oireilemaan. Sain siihen lääkityksen, jonka jälkeen vuoto lakkasi kokonaan.

Mikäli vuoto jatkuu ja vaivaa mieltäsi niin suosittelisin olemaan yhteydessä ainakin neuvolaan. Minulle kerrottiin, että jos verenvuotoon ei liity kipuja, niin silloin ei välttämättä kyse ole alkavasta keskenmenosta. Käsittääkseni melko moni raskaana oleva kärsii verenvuodosta alkuraskaudessa.

t. daaruska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tässä raskaudessa noilla viikoilla. Kävin kyllä yksityisellä ultrassa katsomassa et kaikki on hyvin ja olihan se. Mies muisteli jostain lukeneensa, että istukka muodostuisi noilla viikoilla, joten ilmeisesti se istukan kiinnittyminen tai joku sen pienen vuodon helposti aiheuttaa. Multa on tainnut tulla huonosti luettua nuo läpyskät ja nettitiedot, mutta jos ihan päivään tai pariin jää, niin vois olla hyvinkin ihan samasta jutusta sulla kyse.

Vierailija
4/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannustuksesta :) Seuraillaan tilannetta, ja jos vuoto jatkuu, soitan neuvojenne mukaan neuvolaan. Hieman sentään huolta putosi sydämeltä, kiitos.

t. Liljakukka

Vierailija
5/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhrutteluvuoto on alkuraskaudessa yleistä, etenkin tavallisten menkkojen aikoihin.

mä olen tuhrutellut jo kahdessa raskaudessa useammankin päivän (itse asiassa useamman viikon!) ajan, ja kaikki on mennyt hyvin. (eikä ole ollut kysymys mistään bakteerista tms.)

niin kauan kun vuoto ei ole runsasta ja selkeästi verisen punaista, ei pitäisi olla mitään hätää!

onnellista odotusta!! : )

Vierailija
6/10 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveikkuus jatkui vielä tähän aamuun sillä perjantaina alkanut pieni vuoto lakkasi lauantaina. Mutta tänään vuoto taas alkoi ja muuttui hyvin nopeasti erittäin runsaaksi. Silloin alkoi itkeminen, oli melko selvää ettei raskaus enää jatku.

Kivut olivat kuin kuukautiskipuja, mutta kovempia. Pian vuodon mukana tuli suuri kiinteä kappale... Ei mikään miellyttävä kokemus. Siihen suurimmat kivut sitten lakkasivatkin.

Itku on edelleen herkässä. Kumma miten paljon sitä oli ehtinyt jo ajatella tulevaa vauvaa ja tekemään kaikenlaisia suunnitelmia vaikka raskaus oli näin alussa. No, huomenna on maanantai ja paluu arkeen varmaan helpottaa oloa. Toivottavasti.

t. Liljakukka

Vierailija
7/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun.. On asia, joka nyt koskettaa minuakin.. Siis aiemmissa raskauksissa ei ole ollut (muistaakaseni) tälläistä alkuraskauden aikana olevaa pientä veristä vuotoa.. Nyt on ja kovasti huolettaa, vaikkakin tiedän sen olevan jokseenkin " normaalia" .. Missä vaiheessa pitäisi olla huolissaan/yhteydessä neuvolaan ja lääkäriin.. raskausviikot n.6-7.. Mitään kipuja ei ole.. Kovasti vaivaa tämä asia ja mietinkin jo että tilaan yksityiseltä ultra ajan mutta.. Ehkä piinailen vielä ja katson asiaa.. =(

Vierailija
8/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut keskenmenon, niin kannataa mennä lääkärille aika nopeasti! Ilmoittelethan mitä lääkäri sanoo! Ja jaksamista!

Vierailija
9/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljakukka, olen pahoillani!! Jaksamisia sinulle!!

Vierailija
10/10 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiljaKukalle PAHOITTELUT

Mutta ketjussa oli vielä toinen joka asiaa pohti, jonka toivo ei ollut vielä menetetty

@piiu@:

Minäkin vuodin verta rv 6, soittelemalla neuvolaan tai lääkäriin niin mitäpä ne tekis, neuvolassakaan kun ei vielä noilla viikoilla voi sydänääniä kuunnella. Mulla oli jo edellisen tuulimunan vuoksi varattu yksityiseltä ultra rv 7+5 mutta en olis pystynyt oottamaan, halusin tietää heti! Menin päivystykseen, 5-6 tunnin odottelun jälkeen (sattu vielä olemaan juhannus) pääsin vastaanotolle ja sanoin että olen vuotanut enkä tiiä onko kyydissä enää ketään, enkä edellisen kokemuksen jälkeen todellakaan halua oottaa ja kuulla myöhemmin etten olekkaan raskaana (tuulimuna selvis rv 12+ np-ultrassa). Ultrattiin ja todettiin että kyydissä vielä on vaikka eihän niillä viikoilla vielä edes sydämensyke näkynyt.

Olen myöhemmin vuotanut myös rv14 ja muistaakseni rv ~ 24.

Nyt kolme viikkoa H-hetkeen =o)

HANNELE rv 36+5