Meneekö kukaan katsomaan "Kyllä isä osaa" leffaa?
Kovasti mainostetaan ja se isän näyttelijä juoksee telkkarissa haastateltavana lähes kaikissa ohjelmissa. Minä en mene. Voi olla, että yritän katsoa sitten, kun joskus tulee telkkarista.
Kommentit (138)
Joo. Katoin joskus sarjan ysärinostalgioissani ja ihan symppishän se oli.
Kauhukseni kuulin kyllä että siinä on Hirviniemi ja monta muuta..Mielummin olisin tukenut kotimaista, jos siinä Ei olisi näitä loppuunkulutettuja leffa"tähtiä". Mutta olkoot nyt tämän kerran, ei niistä kai eroonkaan pääse
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jo. Suurimmalta osin oikein viihdyttävä pätkä.
Oliko paljon pakkotummia tai homssuja mukana. Jos yksikin niin en mene.
En mene, koska en ole sen kohdeyleisöä. Mä meen katsomaan Godzilla x Kong: The New Empire -leffaa mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän ainakin ennen näissä perhe-elokuvissa mies oli typerys ja nainen osasi ja ratkaisi kaiken.
Olisi hauska nähdä joskus toisinpäin, mutta eihän sellaista voisi ilman lakkoa ja mielenosoitusta näyttää.
Mites kuule toi Speden Naisen logiikka. Ikinä nähnyt?
Katsoin vähän aikaa sitten YLEltä tuon alkuperäisen sarjan, ja siinä oli yksi todella huvittava yksityiskohta:
sarjan isähän on taksirenki ja jossain vaiheessa haaveilee omasta taksiluvasta. Ne luvathan oli Suomessa ennen tarkasti säädeltyjä ja säännösteltyjä, niitä ei ihan heppoisesti saanut. Ilmeisesti sarjan tekoaikaan oli yritystä muuttaa taksilaki Ruotsin mallin mukaiseksi (eli nykyisen malliseksi). Sarjan henkilöhahmot pohtivat mm. että laki oli Ruotsissa aiheuttanut paljon negatiivisia juttuja, mm. turvallisuus kärsi, hinnoittelu oli niin ja näin, harmaata taloutta, rikollisjärjestöjä sotkeentui bisnekseen jne. Ja sitten sarjan isä tokaisee, että tottakai Suomi tekee Ruotsin mallin mukaan ihan samat virheet.
No. Niin teki. Järjetön taksiuudistus vedettiin väkisin läpi, ai kun kiva. Samat Ruotsin virheet tullaan vääjäämättä tekemään myös noiden ulkkis-rikollisjoukkojen kanssa. Saa nähdä, mikä lähiö muuttuu no go -alueeksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole menossa. Sarja oli aikoinaan huippuhauska, mutta olin ala-asteella kun se tuli, ja kokemuksesta tiedän ettei noi sillon hyvät kotimaiset mua enää innosta.
Kokeile, näkyy se Areenasta. Muutaman jakson katsoin vajaa kuukausi sitten kun oli jalka kipsissä eikä paljon muuta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän ainakin ennen näissä perhe-elokuvissa mies oli typerys ja nainen osasi ja ratkaisi kaiken.
Olisi hauska nähdä joskus toisinpäin, mutta eihän sellaista voisi ilman lakkoa ja mielenosoitusta näyttää.
Ei ollut mikään perhe-elokuva tai edes sitcom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella katsojakunnan ja ketä he äänestävät kun tuollainen junttihuumori naurattaa. Olisi nykyversion isä edes ollut tumma ja lapset kaakaon värisiä niin olisin harkinnut leffaan menemistä.
Minä "juntti" äänestän vassareita ja olen vanhan Kyllä isä osaan (m*takuonoineen päivineen) fani.
Sama täällä. Parikin kertaa katsottu lapsen 12 v. kanssa sarja Areenasta ja ehdottomasti mennään leffaankin.
T. Nelikymppinen ns. vihervassari
Vierailija kirjoitti:
Tässä pätkä kun köyhä perhe viettää mielikuvituslomaa kotona. Isä esittää ulkomaalaista tarjoilijaa 😂
"Nää olis nyt niinku saksalaisia ja varastais hirveästi ruokaa, tunkis sitä käsilaukkuihin ja muihin paikkoihin" 👍
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vähän aikaa sitten YLEltä tuon alkuperäisen sarjan, ja siinä oli yksi todella huvittava yksityiskohta:
sarjan isähän on taksirenki ja jossain vaiheessa haaveilee omasta taksiluvasta. Ne luvathan oli Suomessa ennen tarkasti säädeltyjä ja säännösteltyjä, niitä ei ihan heppoisesti saanut. Ilmeisesti sarjan tekoaikaan oli yritystä muuttaa taksilaki Ruotsin mallin mukaiseksi (eli nykyisen malliseksi). Sarjan henkilöhahmot pohtivat mm. että laki oli Ruotsissa aiheuttanut paljon negatiivisia juttuja, mm. turvallisuus kärsi, hinnoittelu oli niin ja näin, harmaata taloutta, rikollisjärjestöjä sotkeentui bisnekseen jne. Ja sitten sarjan isä tokaisee, että tottakai Suomi tekee Ruotsin mallin mukaan ihan samat virheet.
No. Niin teki. Järjetön taksiuudistus vedettiin väkisin läpi, ai kun kiva. Samat Ruotsin virheet tullaan vääjäämättä tekemään myös noiden ulkkis-rikollisjoukkojen kanssa. Saa nähdä, mikä lähiö
Mielummin sen tumman nuoren mieskuskin ottaa kuin juron vaalean vanhan ukon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Pulmuset? Käykö se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tehtiin elokuvakin.
Alkuperäinen sarja oli aivan huippu ja meidän perheessä yhä edelleen toistetaan legendaarisia vuorosanoja sieltä 90-luvun hämäristä.
Parhaita jaksoja on: se kun isää luullaan vahingossa kuolleeksi, kun isä vie perheen ilmaiselle lomalle omaan kotiin, ja kun isä rakentaa kellariin pommisuojan. Ja vaihto-oppilas "Saksasta" 😄.
Elokuvaa en pääse katsomaan kun olen ulkomailla, muuten kyllä menisin.
Juu. Puoliso sen kävikin jo katsomassa ja sanoi, että oli ihan hauska ja olisi jaksanut katsoa pidempäänkin kuin sen 80min 😄
En kyllä kqtso, yhtään Aku Hirvisaaren elokuvaa! Enään!
Vierailija kirjoitti:
Menen katsomaan pääsiäisenä kun olen lomamatkalla omassa kodissani. Vino vitamiino!
Nolottaa tunnustaa kuinka usein olen elämäni aikananut sanonut vino vitamino 😅😅😅.
Tuossa voisi pitkästä aikaa olla suomalainen leffa minkä käy teatterissa katsomassa. Muistan, että natiaisena tykkäsin sarjasta.
Näkyy tuo kotonalomailu-jakso poistuneen Areenasta, syy varmaan aika selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pätkä kun köyhä perhe viettää mielikuvituslomaa kotona. Isä esittää ulkomaalaista tarjoilijaa 😂
Huhhuh. Ei voi kuin kuvitella mikä Haloo tuommoisessa jaksosta nykyään nousisi.🤭😂
Ja vieläpä ylen tuotantona 😂😂😂
Finnkinolla ja biorex:llä on 5e lippuja silloin tällöin. Myös torista kannattaa bongailla ja varmasti jotain alennuksia muuallakin. Vinkkinä niille muillekin jotka ei yli kymppiä lipusta maksa.
Olen menossa katsomaan elokuvan.