Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry huolestuu
IL: Poliittiset lakot ovat viemässä kuljetusyrittäjiä jopa konkurssiin, varoittaa SKAL kalusto seisoo ja kulut juoksevat. Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n mukaan muun muassa Suomen satamia koskeva poliittinen lakko vaikuttaa haitallisesti jo yli puoleen kuljetusyrityksistä.
Kunpa sitä osattaisi ajatella Suomen talouden parasta eikä vain huomista - kauskantoinen toiminta johtaa parhaaseen tulokseen. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että jotkut todella haluavat ajaa Suomen lamaan.
Kommentit (7)
Itse työttömänä halveksun noita lakkoilijoita. Hemmetti kun he eivät voi lainkaan ajatella muita.
Mun tulevat duunit meni siinä, kun porukkaa lomautetaan. Ei ole pelkoa että pääsisi, kun lomautetut otetaan ensiksi takaisin töihin ennen kuin aletaan uusia rekrytoimaan.
Hallitus ei aio perääntyä lakihankkeistaan, joten siinä mielessä en usko että lakko tällä kertaa auttaa.
SAK:lle varmasti riittäisi, jos liiton luottamusmiehen asema turvattaisiin, mutta Suomen Yrittäjät vastustaa tätä taas henkeen ja vereen. EK:lle ei todennäköisesti kynnyskysymys. Eli jos SAK:n ja Suomen Yrittäjien välille saataisiin joku kompromissiratkaisu liiton luottamusmiehen asemasta ja paikallisen sopimisen periaatteista, niin sillä tämä ratkeaisi. Koko kiista tiivistyy nimenomaan SAK:n ja Suomen Yrittäjien välille. Muitakin riitoja on kyllä, mutta ei niin isoja kuin tämä riita.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei aio perääntyä lakihankkeistaan, joten siinä mielessä en usko että lakko tällä kertaa auttaa.
SAK:lle varmasti riittäisi, jos liiton luottamusmiehen asema turvattaisiin, mutta Suomen Yrittäjät vastustaa tätä taas henkeen ja vereen. EK:lle ei todennäköisesti kynnyskysymys. Eli jos SAK:n ja Suomen Yrittäjien välille saataisiin joku kompromissiratkaisu liiton luottamusmiehen asemasta ja paikallisen sopimisen periaatteista, niin sillä tämä ratkeaisi. Koko kiista tiivistyy nimenomaan SAK:n ja Suomen Yrittäjien välille. Muitakin riitoja on kyllä, mutta ei niin isoja kuin tämä riita.
Olisi selkeintä, että jos yli puolet työntekijöistä kuuluu liittoon, kaikkia työntekijöitä edustaa luottamusmies. Jos yli puolet työntekijöistä ei kuulu liittoon, työntekijät voisivat valita keskuudestaan yhden henkilön edustamaan kaikkia työntekijöitä. Ja tämä henkilö voisi olla luottamusmies jos hänet halutaan tehtävään.
No joku ostaa tuonkin kaluston lakon jälkeen pilkkahintaan. Ei se käyttämättä jää. Niin se markkinatalous toimii että heikot pyllähtää ja vahvat pärjää.
Vierailija kirjoitti:
No joku ostaa tuonkin kaluston lakon jälkeen pilkkahintaan. Ei se käyttämättä jää. Niin se markkinatalous toimii että heikot pyllähtää ja vahvat pärjää.
Ei osta, jos ei ole käyttöä. Markkinatalous on menossa alaspäin syöksykierteen kiihtyessä.
Vierailija kirjoitti:
No joku ostaa tuonkin kaluston lakon jälkeen pilkkahintaan. Ei se käyttämättä jää. Niin se markkinatalous toimii että heikot pyllähtää ja vahvat pärjää.
Viroon ostetaan.
Eikä vain kuljetusyrityksiä, aika moni yritys odottaa niitä satamassa seisovia tavaroita että pääsisi taas tekemään tuottavaa työtä. Kulut juoksee kaikilla.