Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät valitse ystävikseen työttömiä? Mikä niissä voi pelottaa?

Vierailija
25.03.2024 |

Osaatko sanoa

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä nyt ei ehkä varsinaisesti "valita" muutenkaan, mutta.

Koulu- ja opiskeluaikoina ei oltu työttömiä vaan koululaisia ja opiskelijoita. Työpaikoilta saadut ystävät ovat olleet työllisiä, sattuneesta syystä. Harrastuksista olen saanut tuttavia enkä ystäviä, en edes tiedä heidän työelämästatustaan, ja sama homma naapureiden kanssa.

Yhdestä vähän kalliimman harrastuksen parista on tullut ystävä, ja hän käy töissä. Luulen että useimmiten "normaali työtön" ei varmaan laittaisi niin paljon rahaa harrastukseen. Eli en olisi välttämättä ollenkaan kohdannut tätä ystävää, jos hän olisi työtön.

Vierailija
22/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi tarttua... Luuserius...

Jos ystävä on luuseri ja itse myös heittäydyt luuseriksi niin ystävä kaikkoaa pian, koska ajatteli, että sinä teet kaiken ja ystävä vaan slurvailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ei saisi kestää niin kauan, että siitä tulee identiteetti.

Suomenkielentaitoinen pääsee viikossa töihin, jos ottaa mitä tahansa työtä vastaan, eikä piiloudu koulutuksensa taakse.

Ooh, palstaviisautta!

Enpä päässyt luuydinsyöpähoitojeni jälkeen, kun olin yli 50-vuotias ja hyvin heikossa kunnossa. 

Vierailija
24/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys voi tulla yllättäen kelle vaan. Elämässä ei mikään ole varmaa (paitsi verot ja kuolema). 

Vierailija
25/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤣 voihan Espoo.  Miten on noin vaikeaa käsittää että jotkut liikkuvat eri piireissä? Ja tosiaan mun piirit on vähän laajemmalla kuin Espoossa, eiku ootas, mun Serkku asuu Espoossa vielä, ovat sinne rakennuttaneet omakotitaloja niin taivavat vielä asua viimeisimmässä. Itselläni on kaupunki asunto ihan Helsingin ydinkeskustassa. Meillä on laaja suku mutta ei ole kyllä kukaan koskaan ollut työtön, en tunne ketään työtöntä, mikä ihmeen rikos se on, luulen että kaikki työmatkat ja vapaa-ajan vietot ovat vain täysin eri paikoissa kuin missä työttömät hengaa. 

Vierailija
26/26 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ei saisi kestää niin kauan, että siitä tulee identiteetti.

Suomenkielentaitoinen pääsee viikossa töihin, jos ottaa mitä tahansa työtä vastaan, eikä piiloudu koulutuksensa taakse.

Elokuvateatterin lippujen myyjäksikin vaaditaan nykyisin monipolvisen rekrytointiprosessin läpäiseminen. Harvalta onnistuu työllistyminen muutamassa päivässä, vaikka olisikin valmis tekemään mitä tahansa. Vaaditaan koulutusta, kokemusta ja usein myös se rekrytointiprosessin läpikäyminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän