Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen negatiivinen asenneilmapiiri kyllästyttää

Vierailija
25.03.2024 |

Mikä meillä täällä Suomessa olisi positiivista?

Kun avaa minkä tahansa lehden nettisivuston tai TVn tai radion, saa tietää vaan negatiivisista asioista.

Soteuudistus meni päin honkia, hoitoa saa vaan silmäätekevät, rajalle vyöryy epämääräistä porukkaa, sota uhkaa, verorahat ei riitä mihinkään, kaikkea leikataan, Ruotsissa ja Venäjällä terroritekoja, Ukrainassa sota, elintarvikkeet kallistuu mutta samalla niiden laatua huononnetaan, polttoaine loppuu, lakko jatkuu, suomalaisia ei kohta enää ole, kouluissa ei kukaan opi mitään, älylaitteiden käyttö tuhoaa aivot, huumeet halutaan lailllistaa mutta samalla maahan virtaa uusia vielä vaarallisempia huumeita jne

Onko Suomessa enää mitään positiivista ja hyvää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei kannata avata iltapäivälehtiä tai aaveeta, jos haluaa pysyä hyvällä mielellä. Ehkä se on venäläinen hybridioperaatio, joka on tuonut tämän asenneilmapiirin persujen muodossa koko maahan. 

Vierailija
2/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet on hyväksi, tulee luontaista poistumaa.  Ajattele positiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä äärioikeistohallitusta. Samaan porukkaan kuuluvaa residenttiä.

Vierailija
4/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan ei kannata avata iltapäivälehtiä tai aaveeta, jos haluaa pysyä hyvällä mielellä. Ehkä se on venäläinen hybridioperaatio, joka on tuonut tämän asenneilmapiirin persujen muodossa koko maahan. 

Katos katos, Persu hörhö heti aamusta hereillä.

Vierailija
5/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seurannut uutisia jo 70-luvun lopulta. Uutiset ovat aina olleet ennen muuta negatiivisia. Kun bussi ajaa yhteen rekan kanssa ja ihmisiä kuolee, se on uutinen. Ei kukaan uutisoi, että bussi ja rekka pääsivät turvallisesti perille.

Sama pätee pääosin kaikkeen muuhunkin uutisointiin. Aina on valitettu, ettei lääkäriin pääse, Venäjä kiukuttelee, sodat, taudit ja nälänhätä riivaa, inflaatio vie ihmisten ostovoiman, korot ja työttömyys on korkealla. Harvat positiiviset uutiset liittyvät urheiluun tai kulttuuriin, vaikka niissäkin vähintään puolet uutisoinnista on "yllättäviä" epäonnistumisia.

Ihminen on kuitenkin outo otus, koska aika kultaa muistot. Niinpä ihmiset muistavat menneisyyden parempana kuin se olikaan. Vaan kun ennen ei keskimäärin ollut paremmin.

Vierailija
6/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oo näkynyt runsautta, kasvua ja yhteishenkee yli 20 vuoteen. Empatiakyvytön ja kylmä ilmapiiri.

Kaiken pitää vaa olla ylijärkeilty ja ylitilastoitu samalla annetaan lasten pyörii kaikissa tyhmissä sovelluksissa ja suositaan amerikkalaista arvoa

Vierailija
7/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tällä hetkellä johtuu tasan hallituksesta. Pinnasivat johtamisen taito-kurssilla "muutosjohtaminen ja henkilöstön sitouttaminen"-moduulista. Ei minkäänlaisia ihmistaitoja ole maamme johdolla tällä hetkellä.

Vierailija
8/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen seurannut uutisia jo 70-luvun lopulta. Uutiset ovat aina olleet ennen muuta negatiivisia. Kun bussi ajaa yhteen rekan kanssa ja ihmisiä kuolee, se on uutinen. Ei kukaan uutisoi, että bussi ja rekka pääsivät turvallisesti perille.

Sama pätee pääosin kaikkeen muuhunkin uutisointiin. Aina on valitettu, ettei lääkäriin pääse, Venäjä kiukuttelee, sodat, taudit ja nälänhätä riivaa, inflaatio vie ihmisten ostovoiman, korot ja työttömyys on korkealla. Harvat positiiviset uutiset liittyvät urheiluun tai kulttuuriin, vaikka niissäkin vähintään puolet uutisoinnista on "yllättäviä" epäonnistumisia.

Ihminen on kuitenkin outo otus, koska aika kultaa muistot. Niinpä ihmiset muistavat menneisyyden parempana kuin se olikaan. Vaan kun ennen ei keskimäärin ollut paremmin.

Eli ainako on ollut huonosti ja parempaa ei näköpiirissä?

Vierailija
9/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet on hyväksi, tulee luontaista poistumaa.  Ajattele positiivisesti.

Huumeet aiheuttavat lisää rikollisuutta, kärsimystä yksilölle ja hänen lähipiirille, lisää turvattomuutta ja huumeiden aiheuttamien terveysongelmien hoito vie resursseja muulta hoidolta.

Vierailija
10/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolue itse identifioituu sen kautta, mikä kaikki on suomalaisessa yhteiskunnassa pielessä. On tehnyt sitä jo kauan ennen nykyisitä hallitusta.

Vierailija
11/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ainako on ollut huonosti ja parempaa ei näköpiirissä?

Juuri niin, jos tiedotusvälineitä on uskominen. Huonot uutiset ja katastrofit kiinnostavat ihmisiä ja myyvät lehtiä ja mainostilaa. Minä olen ennemminkin tilastouskovainen ja positiivinen ihminen. Keskimääräinen elinikä ja elintaso ovat nousseet vuosikymmenten saatossa. Tekniikka ja lääketiede ovat kehittyneet jne. Toki yksilökohtaiset erot ovat suuria.

T. Tuo, olle vastasit

Vierailija
12/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa valittamasta!

Ei täällä pakko ole olla! Pakkaa laukut ja muuta muualle!

Vierailija
13/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erona on se, että aamulehden ja iltauutisten sijaan, uutisvirta on loputon (ellei itse katkaise sitä) ja ihmiset vielä jakavat omia negatiivisia fibojaan sosiaalisessa mediassa. 

Vierailija
14/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on nykyisin aivan perciistä.  Pari talvea olen talvehtinut muualla ja ilmapiirien välillä on valovuosien ero. Sen todella huomaa kun pääsee irti tästä negatiivisuuden pesäkkeestä.

Vierailija
15/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erona on se, että aamulehden ja iltauutisten sijaan, uutisvirta on loputon (ellei itse katkaise sitä) ja ihmiset vielä jakavat omia negatiivisia fibojaan sosiaalisessa mediassa. 

Olen samaa mieltä ongelman syystä. Tuosta se enemmän johtuu kuin maailman tilan heikkenemisestä.

Vierailija
16/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä laahaa positiivista kehitystä ja muutosta vastaan, sen lauluja laulat kenen leipää syöt. "Muilla ei saisi olla mitään, pitäisi viedä kaikki pois" ja heille itselle tietenkin kaikki palkat, edut. Siitä syntyy ristiriitoja, turhiakin. Asenne vaikuttaa. Jos ihmisillä olisi laadukkaat kodit ja rahat, jokainen tekee omat valinnat. Ilman että jokaista yritetään holhota kädestä pitäen. Jos on alkoholismia tai ongelmia, ne voi hoitaa erikseen, osahan hakee niihin avun. Myös rakentamisen pitäisi mennä paremmin, yksityisyys huomioiden ja paloturvallisemmin, kodikkuus, myös ympäristö. Sitten on helpompi saavuttaa hyviä asioita, kun kehitys ei mene taaksepäin. Samoin ulkomailla asuminen, en uskalla kuvitella mitä ongelmia siellä on ja mikä taas toimii hyvin. Olisi kiva jos saavutettaisi tasa-arvoa, runsautta ja positiivisuutta. Ilman että joku vampyyri alkaa sitä purkaa.

Vierailija
17/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos tuo iihlamin kannattajan mielipide persuista ?

Vierailija
18/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi vähäsen ollakki, mut kun nykyaika menee jo yli hilseen internettejä myöten !

Vierailija
19/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. 

Vierailija
20/21 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyisin aivan perciistä.  Pari talvea olen talvehtinut muualla ja ilmapiirien välillä on valovuosien ero. Sen todella huomaa kun pääsee irti tästä negatiivisuuden pesäkkeestä.

Voisitko perustella, mikä täällä huonoo ja muualla hyvää ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi