Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~***~ Enskattaret perjantaihin ~***~

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka Poppis ja Makkara odottaa jo sormet näppiksellä kirjoittelemaan pääsyä;=)

Titi kyseli sukupuolesta, mulla ei ollut oikeastaan kumpaakaan oloa. En osannut kallistua kummankaan puoleen, kunnes rakenneultrassa rv17+4 selvisi että Poika tulossa=) Ja siinä vaiheessa kun ei vielä ollut mitään oloa eikä masusta tietoakaan niin ei osannut veikkailla ulkoisten merkkien perusteella. Mut nyt on ihan poikamasu, tossa edessä tuo kumpu eikä sivuille levinnyt yhtään... Ja linea negra ilmestyi jo rv20 paikkeilla ja koko ajan vain tummenee?! Eikös sitä sanota " poikaviivaksi" ? Vaikka kyllä tiedän ystäviä kenellä myös tytön kanssa tullut.

Maidon tihkumisesta oli juttua. Mulla ei kyllä tule mitään! Ainoastaan oikeasta saan tipan tulemaan jos purista, vasen ei " anna" sitä tippaakaan kun välillä olen kokeillut=)) Saas nähdä nouseeko vasta sit sairaalassa ja mitenkäy sektion jälkeen?

Eikö kukaan ole enää tulossa treffeille, kun mukaan mahtuisi vielä hyvin??=)

Jepulis, nyt lähden sänkyyn lukemaan. Vielä ois yksi tentti 25.1 ennen kuin nää lukemiset on ohi:( Tulee jo kirjat korvista ulos ja toivottavasti tää menee paremmin kuin viimeinen reissu...

Säärikarvat on nyt sitten tipotiessään ja kulmakarvatkin taas sen väriset että ne tuosta naamataulusta erottaa;) Saas nähdä täytyykö käydä vielä ennen sairaalaan lähtöä...

Aurora & Poitsu rv34+6 / rv35+3

Vierailija
2/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B008B]Aurora: tottakai mä ainakin odottelen täällä kärsimättömänä! =D Jääköhän Makkarakin sekaiseen rytmiin vai oisko jo nukkumassa..?

Päivä menikin nopsaan yrittäessä tehdä kaikkensa käynnistääkseen synnytyksen..=) Äsken kävin vielä rujosti käyttämässä miestä spermakoneena ja jätin sen sit sinne nukkumaan..=) Ei ihme kyllä pannut pahakseen? =D

Kiitos Mykis siitä linkistä..koko lista käytiin läpi..=) Löytykö muuten paljon hauskaa kamaa? =)

Hanille muuten kiitos piristyksestä..Noita juttuja on aina hauska lukea..=) Kohta voi alkaa odottaa, mitä oma jälkikasvu päästää suustaan..=D

Hermionen uus tukka kuulostaa hauskalta! Hyvä, että kävit piristään itseäsi! =)

Siru ei nyt ota vielä ennenaikaista stressiä siitä duunista..varmasti teit parhaasi haastiksessa ja voihan olla, että sun peloista huolimatta ne onki reiluja ja ei jätä sua huomioimatta vauvan takia! Peukut siis pystyyn ja odotellaan ens viikkoon! =)

Makkara: ei oo just tihkunu maitoa täälläkään..Joskus on aamulla ihan minimaalisia jälkiä kuivuneesta maitokarstasta (hyi saakeli miltä kuulostaa=D) jos niitä vähän koklaa..Tänään tuli sit sormenpäät pikkasen kosteiksi kun räpläilin niitä, mutta mitään ei siis näy..=D

Titin galluppiin: mulla oli jotenki alusta asti tyttöfiilis, mutta se saattaa vaan johtua siitä, että toivoin niin kovin tyttöä enkä suostunut sitä oikein pojaksi ajattelemaankaan..=) Toki poikakin olisi ihana jos räpsy sittenkin osoittautuu sellaiseksi..=)

Piuh..Jospa mäkin tästä yritän kohtapuoliin valua sänkyyn päin..Jos heräis aikaisin kun on siivouspäiväkin..=)

Mukavaa perjantaita!!

t. poppis ja räpsy rv39+2 *TULIS JO!*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Niin se sitten vaan tämäkin viikko vierähti ja viikon loppu ovella, kiva=) Tänään oliskin tiedossa neuvolassa käynti.. mä en kyllä enää kestä sitä punnitusta, sitä painoo kun on mulle kertynyt ihan megana:( No maksimissaan enään kaks kertaa joudun siinä käymään, toivottavasti tää olis nyt jo kumminkin vika kerta =D!

Nyt kyllä huomaa, että alkaa tääläkin pinna pikkuhiljaa kiristyyn.. rasittavaa, kun ei oikein mihinkään kauemmaks uskalla lähtee ja tää on nyt vaan tällästä kökkimistä ja oottelua. Tiedän, että kannattais vaan nauttia, huilailla ja ottaa rennosti nää vikat päivät.. mutta se on kyllä käytännössä mahdotonta :)

Miks se ei voi jo syntyä???

Viipero oli meitä käynyt morjestamassa=D Kivaa.. josko me kohta tehdään sitten rynnäkkö sinne vauvallisten enskojen joukkoon ja annetaan tilaa uusille tänne odotus puolelle;)

Makkara kyseli tosta maidosta.. tääläkään ei mitään merkkejä. Mulla ei oikeestaan oo tapahtunu rinnoille mitään.. eivät siis ole kasvaneet tms.. ainoo, että nänni pihat ovat saattaneet asteen tummua, tai sitten vaan kuvittelen. Mutta maidosta ei kyllä mitään tietoo.

Mulla tuntuu tää raskaus menevän ihan samalla kaavalla kun äitilläni aikoinaan, kun minua odotti (siis esikoistaan).. painoa siis tullut ihan hillittömästi, vointi ollut koko raskauden melko hyvä, yliaikaseks menee ja jos käy samoin, niin äidillä nousi maito vasta melko myöhään ja sitä ei siis tullut riittävästi.. siks mä varmaan olin jo niin valmistautunut tohon yliaikasuuteen kun meijän suvussa se on enemmän sääntö kun poikkeus XD

Tädilläni meni kaks viikkoo yliaikaseks ja synnytystä yritettiin muutamaan otteeseen käynnistää, no eipä vaan käynnistyny niin loppujen lopuks vauva otettiin sektiolla ulos kun ei muuten suostunut tulemaan =D

Samalla tavalla oon valmistutunut tohon imetykseen, yritän parhaani, mutta jos ei maitoo tule tai sitä tulee liian vähän niin en aijo ottaa siitä pulttia.

Titin galluppiin.. mulla on ollu melko alusta lähtien vahva poika olo, en tiiä miks.. kaikki on mulle poikaa povannut. Noh, kohta se nähdään kumpi sieltä mahasta putkahtaa, mehän ei nimittäin sukupuolta vielä tiedetä.. jännää.

Mutta samalla tavalla kun makkaralla on ollu tuo " etukäteis" - olo niin mulla on ollu suurin piirtein jostain kymppi viikolta lähtien sellanen olo, että menee yli.. sillä en niin yllättynyt tästä ollutkaan.

Henna.. mulla ollut kanssa vähän samaa juttua, että en oo raskauden aikana sen herkemmäks muuttunu mutta eilen oli sitten illalla oikein kunnon purkaus, tuntu että kaikki maailman asiat kaatuu päälle vaikka kaikki on loistavasti.. Itkin ihan hillittömästi varmaan tunnin, koira ja mies oli ihan ihmeissään, että mikä mulla on;) Kai nää ylimenevät päivät on vaan aikas pitkiä ja turhauttavia.. Ennemminkin mun räiskyvä ja äkkipikanen luonne on muuttunu paljon seesteisemmäks tässä raskauden myötä.. hassua:)

Aurora ja Poppis ne oli taas jaksanut kukkua. Mä olin niin väsähtäny eilen illalla että ei kyllä tuottanut suuriakaan vaikeuksia saada unen päästä kiinni..

Vai poppis se on alottanut oikeen räpsyn häätö operaation=D Kai munkin pitää kohta alkaa jotain tekemään, että toi tiitikin tajuais ulos tuolta tulla. Anoppi taitaa olla jo kohta hermoraunio kun ei se synny.. on kuitenkin jo hyvissä ajoin ennen LA:ta alkanu soitteleen niitä JOKO-puheluita ja vouhottaan siellä..

Kai sitä pitäis alkaa jotain tekemään ennen sitä neuvolaa..

Mukavaa perjantaita kaikille ja jokaiselle suppareita tarvitsevalle niitä täältä lähettelen, mutta itsekkäästi jemmaan muutaman myös tänne;)

Terkuin siru ja tiiti rv 40+3[/color]

Vierailija
4/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkis!

Aurora: Kiitos kun olit sitä selluliittivoide-asiaa kyselly. Muistelinkin, että olin jostakin lukenut noiden voiteiden " haitoista" , joten onneksi en ole käyttänyt...:)

Siru oli herkistellyt...vai saitko tosiaan turhautumispurkauksen?:) Toivottavasti helpotti, kun sait vähän kyyneleitä vuodattaa! :)

G: Raskautumisesta. Eli meilläkin tie tähän pisteeseen ei ole ollut mitenkään helppo, joten kun tätiä ei näkynyt, en heti uskonut raskauden mahdollisuuteen. Teinkin pari negatiivista testiä. Kun tätiä ei niidenkään jälkeen vielä näkynyt, päätin, että teen yhden ainoan testin ja sen jälkeen en testaa enää ikinä! :) Ja plussahan sieltä tärähti. Soitin miehelle töihin ja yritin olla kertomatta, mutta asia purkautui heti mun suustani. Siinä me sitten illalla sitä tikkua tuijoteltiin ja ihmeteltiin.

Sitten tuosta sukupuolesta. Meillä mies on sitä mieltä, että tulokas on tyttö. Itselläni on myös vahvasti tyttö-olo...kaikki unet yms. mitä vauvasta nään, liittyvät aina tyttöön. Tytölle on jo nimikin valmiina..:) Saa nähdä. Totta ihmeessä poikakin on yhtä tervetullut, mutta olisin kyllä todella yllättynyt jos asukki pojaksi paljastuu. Jännityksellä siis odotetaan.

Nonni. Taas tuo aika vierähti. Työt odottaa, joten palailen taas.

Voikaa hyvin ja nauttikaa viikonlopusta! Tsemppiä niille, jotka saattavat viikonlopun aikana jakautua!

*greetas*

Vierailija
5/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..enkä tullut yöllä kirjoittelemaan. En kyllä juurikaan nukkunutkaan, mutta kun ei oikein pysty istumaan....mulla on puhjennut järkyttävät peräpukamat!! Vielä eilen aamulla oli vain yksi pienokainen, mutta päivän aikana se kehitti jostain itselleen kavereita ja turposi itse hillittömän kokoiseksi! Kauhea kirvely, kutina ja pakotus. Voide ei tunnu auttavan (miten pian sen pitäis auttaa?). Lisäksi ummetuslääke ei tehoa, tai en tiedä siitäkään että millä aikavälillä sen pitäis auttaa? Otin eilen alkuillalla... Pakoputkiongelmia siis.

Auroralle nyt taas tsemppiä lukutouhuihin! Pian ne on ohi :)

Voi Poppiksen kikkailuja :) Toivotaan että " The S" saa Räpsyn ponkaisemaan ulos!

Sirulle kestävyyttä, kyllä sulla takuuvarmasti on viimeiset päivät menossa...mutta odottavan aikahan ON pitkä. Kirjoittelet tänne vaan aina kun päässä meinaa posahtaa, jospa sekin vähän helpottais :)

Mä nyt tässä arvon, että uskaltaako sitä lähteä käymään pienellä kävelyllä vai ei....kun ei huvittais minkään hulivilikakan kanssa alkaa taistelemaan tuolla jalkakäytävällä. Pitänee lukea käyttöohjeet siitä lääkepurkista, eiköhän siinä sanota millä rytinällä se tavara sieltä ulos tulee ja koska...

Makkara 36+4

Vierailija
6/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus, kun tämä aika menee nopeasti. Enää viikko laskettuun aikaan, vaikka sillä mitään merkitystä ole, oon ihan varma, että yli menee. Vaivat vaan lisääntyy, nukkumisesta ei tahdo tulla mitään, mutta pakko yrittää vaan maata sängyssä, etten kauheasti häiritsisi miestä, joka joutuu kuitenkin kuudelta aina heräämään töihin..Alaselkä on kipeä melkein joka hetki, mutta varsinkin iltaisin. Mutta supistuksia ei tunnu tulevan..

Neuvolassakin kävin, niin terveydenhoitaja ei alkanut tekemään edes sisätutkimusta, kun oli niin varma ettei paikat ole auennut yhtään,ne ei kuulemma ilman supistuksia aukene. Joten odotus jatkuu..

Kyllä mä sain eilen nauraa Poppiksen ja Makkaran tissin hieromissuunnitelmille, mutta rohkeasti kokeilin myös itse, ei ainakaan vielä mitään näkyvää tulosta saavutettu :D Edes maitoa ei tullut eikä tule tisseistä ku sen verran, että suurennuslasilla näkee jotku likatahrat liiveistä.

Sukupuoli asiasta, että meillehän on näillä näkymin tulossa poika, mutta enemmän ja enemmän olen miettinyt, että arvio sukupuolesta on tehty joskus viikolla 20 eli jostain syystä en enää pidäkään sitä enää niin 100% että poika sieltä tulis, mutta vaatteet on kyllä pojan mukaan ostettu. Ja kyllä mulla kuulemma on ihan selkeästi poikamaha, mutta esim. karvat ei ole kyllä kasvanut yhtään sen nopeampaa ku ennenkään, sääriä olen saanut ajaa tosi harvoin tässä raskauden aikana ja kainalokarvat on harventunut, kainalossa kasvaa enää karva siellä, toinen täällä :) Mutta Rasmusta odotellaan..

Ja kun nimistäkin on ollut puhetta, niin haluaisin tietää, että millä perusteella te olette nimen valinneet vauvalle? Me ei tiedetä yhtään, mikä vauvalle tulisi nimeksi, Rasmus on vaan tekonimi. Enkä kyllä varmasti tulisi yhtään hullua hurskaammaksi, jos kirjastosta lähtisin jotain nimikirjaa lainaamaan, valitsen nimen mielummin sitten kalenterista.

Iisalle kiitokset synnytyskertomuksesta, jos se noin nopeaa käy niin mulla jää sairaalakassi pakkaamatta vaikka lista valmiina jääkaapin ovessa onkin.

Han_ oli päässyt nauttimaan Arnoldsin Donaldseista (niinku minä niitä kutsun)... NAM!! Mä oon haaveillu niistä nyt ehkä kuukauden ja vaikka Kempeleessäkin ollaan käyty niin ei olla pysähdytty niitä ostamaan :( Voin vaan maiskutella tyhjää suuta ja jatkaa haaveilua..

Mutta ettei tästä nyt ylipitkää sepustusta tule, niin toivottelen kaikille taas supistuksia ja toivon, että joku meistä jo pääsis tositoimiin viikonlopun aikana..

Mukavaa viikonloppua! Elovena ja Rasmus rv39 tasan.

Vierailija
7/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B008B]Mä heräsin ihan homoaikasin tänään ja nyt on jo siivoukset tehty ja koko päivä vapaa! =) Ajattelin pitää itseni liikkeessä ja touhukkaana jos se vaikka edesauttais sen ison tyttelin ulostuloa..eli vierailuja ja kauppoja tiedossa! =)

Sirulla on tänään neuvola..mäkin toivon, että kävin eilen mahakkaana vikaa kertaa..=) Ens torstaille olis vielä aika ja sit aletaan jo puhua niistä yliaikaisjutuista jos mitään ei kuulu..HUOH. Meillä alkaa appiukko kans olemaan vähän kärsimätön kun on soitellut " onko mitään uutta" -puheluita jo pari viikkoa..Alkaa kohta ajatteleen, että tahallaan kiusitaan eikä synnytetä =D

Makkara taistelee pukamia vastaan! Ummetuslääkkeistä en oikein tiedä, mutta microlax-perätruutta auttaa vartissa ja liottaa tukoksen..=) Mulla on sellasia kaapissa, mutta onneks en oo tarvinnu..Saman kai antavat sit synnytyksessä jos pyytää peräruisketta..Ajattelin jos on tosi epämukava olo niin hae sellanen!

Eloveenakin ihan loppusuoralla! Nimistä sen verran, että mulla oli oikeastaan etukirjain mielessä ja sen perusteella aloin sit hakeen netistä nimiä..Paperille kirjoiteltiin ehdotuksia ja nyt on jo pari kuukautta ollut se lopullinen nimi sit tiedossa..=) Vielä kyllä selailen nimiä ja maistelen josko joku ois kuitenki kivempi, mutta kyllä se on pitänyt..

Alko vähän tekeen mieli donitseja kun niistä on ollut puhetta..Ei kyllä uskaltais yhtään antaa sokeria tolle räpsylle..=D

Nyt suihkuun ja muihin hommiin! Hauskaa perjantaita ja suppareita kaikille, jotka niitä vaan haluaa! =) (Ihan muutama enemmän Sirulle ja mulle! =D)

t. poppis ja räpsytin rv39+2

Vierailija
8/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän alan ihan järjestään teitä häiriköimään ;)

Piti vaan tulla tsempittämään teitä loppusuoralaisia ja erityisesti Sirua. Kokemuksesta kun tiedän miten pitkille ne päivät tuntuu erityisesti sitten kun raskausviikot on 40+. Ja minä kyllä tein kaiken mahdollisen, että meidän Kassu olisi tajunnut lähteä itsestään syntymään ja eihän se lähtenyt eli ole vaan Siru ihan rauhassa ja teet vaan kaikkea sellaista joka sinusta tuntuu mukavalta. Ja suosittelen kyllä lähtemään tuulettumaan sieltä kotoa, pakkaat vaan mukaan neuvolakortin ja vaikka jonkun siteen, jos nyt sattuisi lapsivedet menemään. Jos synnytys käynnistyy ja lapsivedet menee vaikka ostosreissulla niin eikös se ole pelkästään positiivinen asia. Ja jos nyt käynnistykseen joudut niin pyydä, että käynnistäisivät aamusta. Mulla oli vähän kurja se synnytys senkin takia, että kun se käynnistettiin illasta niin voimat oli ihan finito sitten aamuyöstä, kun piti alkaa ponnistaa. Sitä kipuakin kestää paremmin kun ei ole kauhean väsynyt. Niin ja kaikille synnyttäville vielä muistutukseksi, että juokaa mahdollisimman paljon synnytyksen aikana ettette joudu tiputukseen synnytyksen jälkeen nestehukan takia niin kuin allekirjoittanut :(

Maidontulosta ja imetyksestä sen verran, että mulla ei maitoa tullut yhtään ennen synnytystä. Ja kun meidän Kassu joutui suoraan synnytyksestä vastasyntyneiden osastolle niin ajattelin, että saan rintaruokinnan unohtaa. Omalla osastolla kuitenkin rohkaistiin pumppaamaan rintoja ja sitten sain Kassuakin jo käyttää rinnalla ja niin ihmetyksekseni alkoi maitoa tulla kun illat pumppailin Kassun kuvaa katsellen. Poika sai vielä pari päivää kotiintulon jälkeen rintamaidon lisäksi korviketta, mutta sen jälkeen on ollut täysimetyksessä ja huimasti poika kasvaa :) Suoraan sanottuna se imetys ei minusta mitenkään herkkua ollut ekan kuukauden aikana, kun Kassu vietti päivät pitkät rinnalla ja rinnanpäät oli hellänä ja tuntui ettei sohvalta päässyt mihinkään kun poika oli aina kiinni tississä. Nyt se on helpompaa, kun syöttövälit on pidentyneet ja Kassu saa rinnasta mahan täyteen 10-15min. Ei tuo herra tahdo pulloa enää kelpuuttaakaan. Sitkeys siis palkitaan siinä imettämisessäkin ja se vauvantahtisesti imettäminen on minusta se tärkein juttu. Vaikka ei se sitkeyskään aina takaa sitä, että maito riittää vauvalle, mutta tärkeintähän on että vauva saa syödäkseen tuli se sitten pullosta tai tissistä. Halusin vaan kertoa tämän oman kokemuksen siksi, että jaksatte uskoa siihen imetykseen vaikka se joskus tökkisikin.

Pidän peukkuja, että pääsisit Siru viikonloppuna jo haistelemaan oman vauvasi tuoksua bd

Viikonloppuja toivotellen,

palstaterroristi Mörötin ;)

Vierailija
9/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tuskainen olo. Pitää kohta googlettaa tuo Poppiksen mainitsema vekotin...

Mörötin taas käynyt moikkailemassa, kiva kuulla rohkaisevia kommentteja mm. tuosta maitoasiasta!

Elovena kyseli nimistä. Hmm. Meillä on yks ykkösnimivaihtoehto ja muutama muu siihen lisäksi. Ykkösnimivaihtoehdon ainoa ongelma on se, että se on kaksiosainen. Tai en tiedä, onko se ongelma? Haluaisimme, että lasta sit kutsuttaisiin sillä koko nimellä, eikä toista osaa jätettäis pois. Että se olis selkeesti etunimi, ja lisäksi olis vielä toinen nimi. Noh, tuo toinen nimi olis aika pitkä...eli pituutta lapsosen koko nimelle (ilman sukunimeä, toim. huom.) tulis 19 kirjainta. Aika pitkä.... Mielipiteitä?!?

Saikohan kukaan tuosta nyt selkoa...noh, kirjoitan vielä esimerkin:

EERO-PIRJO KAROLIINA

Makkara

Vierailija
10/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#18A0E7]

Taas oli yökukkujia ollut liikkeellä, hyvä että on luettavaa heti aamulla!

[b]Siru, Poppis, Han¿[/b] teitähän on monta! Kärsivällisyyttä loppumetreille, ei ne vauvat oo kellään masuun jääneet asumaan (varmaan lohduttaa ihan sikana tuollaiset kommentit!). Kaikella tarmollani lähetän täältä siis suppareita masuille ja mielentyyneysaaltoja äideille :)

[b]Makkaran[/b] pakoputkivaivat ei kyllä kuulosta kivoilta. Jos muuten käytät sitä peräpukamavoidetta, niin mulla on hyvä vinkki. Mä kuulin joskus mun lukiokaverilta (wannabemodel-tyyppiä, taisi olla joku Suomen neito-finalisti) että peräpukamavoiteella saa silmäpussit ja tummat silmänaluset rauhoittumaan. Se on kuulemma kaikkien missien suosima tapa. Itseltä on kyllä jäänyt kokeilematta. En oikeen luota sellaisten ihmisten neuvoihin, jotka sivelee vaseliinia suuhunsa ettei kestohymyn seurauksena huulet kuivu kiinni ikeniin!

[b]Gallupeihin:[/b] Mulla on alusta asti ollut vähän enemmän poikaolo. Ei kylläkään varmaan äidinvaistojen vuoksi, vaan siksi, että kaveripiirissä on paljon pieniä poikia. Rakenneultrassa sitten itse todettiin tyyppi pojaksi, eihän sitä tosin koskaan tiedä varmaksi. Ja mulla ainakin oli julmettua pahoinvointia alussa, mitään poikaviivaa ei ole näkynyt ja kaverin sykekin vaihtelee niin paljon sen mukaan miten hyörii ja pyörii, että en kyllä noihin ¿ennusmerkkeihin¿ jaksa uskoa. Me kuulutaan niihin onnekkaisiin, joiden vauva sai alkunsa heti kun jätettiin ehkäisy pois. Kyllähän mä tiesin, että ei välttämättä tärppää heti, mutta mulla oli vaan niin vahva tunne¿ Testin tein muistaakseni kp 34/30+36tms. illalla ja haalea plussa tuli. En uskaltanut vielä miehelle kertoa, kun ohjeissa käskettiin tehdä aamulla. Arvatkaa olinko tulisilla hiilillä koko illan¿ Aamulla heräsin (ilman kelloa, suuri ihme!) jo puoli kuudelta, taisin ¿vähän¿ jännittää. Plussaahan se testi näytti, nyt ihan tummaa ja selvää. Herätin miehen kun olin niin innoissani etten malttanut antaa toisen nukkua, vaikka viikonloppu olikin. Ja kyllähän se heti arvasi mistä on kyse, kun maailman aamu-unisin vaimo on aamukuudelta silmät loistaen herättämässä¿ Oli kyllä aika hienot fiilikset ja pelkkää hymyä koko päivä!

Oli mulla ihan asiaakin ;) Piti nimittäin kysymäni vähän kestovaipoista, jos täällä olisi asiantuntijoita. Itse oon ollut aika ehdottomasti no-no ¿linjalla niiden suhteen tähän asti, mutta luettuani viimeisimmän Vauva-lehden artikkelin aiheesta, ajattelin että voishan niitä edes kokeilla. Kun ne oli niissä kuvissa niin suloisia, kaikkia seeprakuvioisia ja muita (on mullakin motiivit)! En viitsi kyllä ostaa, nehän on aika kalliita. Muutaman ajattelin itse ommella jostain (ennenkaikkea söpöstä) sopivasta kankaasta, jotta voi kokeilla. Niin että kertokaas nyt mulle, onko tosiaan niin, että pitää ensin olla se sisävaippa ja sitten siihen päälle vielä kiskoa toinen vaippa joka on kosteudenpitävä. Eikös se vauvaparka oo kohta vaippoihin kapaloitu, jos niitä pitää olla noin monta päällekäin? Tai voiko niitä jotenkin ommella valmiiksi yhteen? Ja minkälaisia kankaita kuuluu käyttää? Netistä löysin kyllä pari hyvää kaava, noitahan ompelee hetkessä. Mutta siis epäselväksi jäi, minkälaisia kankaita siihen systeemiin ommellaan päällekäin ja tuleeko siitä väkisin hirmu paksu?

Nyt alan kyllä oikeisiin töihin, jotta pääsee viikonlopunviettoon hyvällä omallatunnolla!

Iloista viikonlopunalkua kaikille!

Kesis, 29+0

Vierailija
11/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greetas oli miettinyt sitä karvoituksen lisääntymistä masun päällä. Oon ainakin luulevinani että sellainen untuvamainen karvoitus on lisääntynyt. Tai en oo ennen sellaista masun päällä havainnut. Toisaalta mietin, että eipä tuo masukaan koskaa noin pinkeä ole ollut että ehkä en vaan ole tajunnut että vatsan päällä on sellaista pientä karvaa... mene ja tiedä!

Mammis - hei ollaankohan me samoissa valmennuksisssa?! :) Meillä alkaa ne kans haikaranpesässä helmikuun puolessa välissä.

Hermione - kuulostipa kivan pirteeltä sun uus tukka! Ihan malttamattomana ootan itsekin että kampaajan tuoliin pääsen, tosin vasta helmikuun puolessa välissä.

Makkara - oon TOSI KADE sun luonnonkynsille... ;) Mun omat kynnet on kun paperia ja ne ei edes lohkee kun ne repee! Oon perinyt nää isän puolelta eikä niihin auta kovikkeet eikä muutkaan mömmöt vaikka oon kokeillut varmaan jokaista merkkiä mitä löytyy. Mulla oli siis akryylikynnet pitkään (geelikynsiäkin kokeilin mutta ne ei pysyneet ollenkaan kiinni) ja kun ne kiinnitetään, hiotaan oman kynnen päällimmäinen kerros pois että kynsi kiinnittyy kunnolla. Voit kuvitella kun ne otetaan pois minkänäköinen se oma kynsi on siellä alla... ugh! Nyt mulla on siis tälläiset pikkutytön kynnet, ja mä INHOAN niitä... mutta en viitsi sit kun oon lapsen kanssa kotona laittaa niin paljon rahaa kynsien ylläpitoon mitä se vaatii. Mä taidan siis suosista varata ne kintaat mukaan synnärille.... ;)

Tsempitksiä muuten noiden peräpukamavaivojen selättämiseen. Ikävä vaiva, toivottavasti joku troppi tepsii.

Titi kyseli tuntemuksista sukupuolen suhteen. Mulla oli ihan alusta saakka poikafiilis, ja se vahvistui 4D ultrassa. En tosiaan tiedä mistä se tunne edes tuli. Mutta oon kyllä kuullut niitäkin stooreja että äippällä on ollut tosi vahva huju että tyttö tulee, mutta eipäs ole tullutkaan. Tää menee kai henkimaailman jutuiksi... ;)

Henna, herkistelystä... mäkään en vielä ole huomannut mitään ihan älytöntä herkistelyä itsessäni. Ehkä vähän on vikkelämpi reagoimaan asioissa suuntaan tai toiseen kuin ennen. No, ehkä se tulee sitten siellä lopussa...

Niin Poppis, etkös sä ennustellut että perjantaina alkaa tapahtua... :)

Kesis - luin saman artikkelin ja mietin niitä kestovaippoja. Mies tosin totes heti että jos haluut että hänkin osallistuu vaipparumbaan, me ei kestiksiä aleta käyttää. Se sitten siitä meidän osalta... :/ Ne oli kyllä aika suloisia!

Jahas, vika saikkupäivä ja ens viikolla sitten taas duuniin. Mitenköhän sitä osaakaan orientoitua. Mutta toisaalta, ihan hyvä, koska nytkin on hela tiden ollut pieni alitajuinen paine siitä että hommat pitäis saada niille kantimille että voi oikeasti hyvällä omalla tunnolla jäädä pitkäksi aikaa pois.

Pirteää perjantaita! :)

Leenis & jr 28+2

Vierailija
12/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora ja Poppis taas tyylilleen uskollisena ovat kukkuneet yöllä ja availleet pinon.. :) Kyllä mäkin vielä joskus kukun.. sit kun ei tarvi aamulla herätä töihin. Poppiksella on ¿kovat¿ keinot käytössä jotta räpsy tulisi jo ulos.. ;) Harvemmin ne miehet moisesta panee pahakseen.. Paitsi mun mies aamuisin.. ;) hih! Hauskoja vierailuja ja kauppareissua!

Siru ¿ ens viikolla sitten tiedät kuinka kävi, pidetään edelleen peukkuja! Jotenkin itse ajattelisin että jos ne ovat tienneet ettet voi aloittaa kuin vasta lokakuussa, miksi olisivat kutsuneet haastatteluun.. Ja kyllä ne purskahdukset on ihan sallittuja, en yhtään ihmettele vaikka olisitkin kärsimätön, onhan Tiitin eräpäivä jo mennyt.. Tsempityksiä vaan sinne ja sup sup suppareita!!!

Makkara paralla on ilmennyt pakoputkiongelmia.. :( Voi höh! Ei varmaan ole kivaa, mutta koita silti kestää!

Elovenallakin H-hetki alkaa lähestyä! Vitsit kun teitä ihan ¿viimeisillään¿ odottavia on niin monta ettei tiedä kuka teistä karkaa ekaksi nyyttiänsä lunastamaan.. Mullakin ekan kerran eilen jomotti alaselkää. Äiti osti mulle kaurapussin ja testasin sitä eilen sitten selkään ja AH mikä autuus! Aivan ihana! :)

Makkaraa on siunattu vahvoilla kynsillä! Voi kun ois muakin.. :( Mulla kyllä välillä on ne tosi vahvat ja kasvavat hanakasti, mutta ne silleen ikävästi ¿liuskottuu¿, joten välillä kyllä ottaa aivoon kun on pitkät kynnet ja sit ne yhtäkkiä ottaa ja katkee.. höh. Rakennekynsiä en oo koskaan ottanut kun kaverit on tosiaan sanoneet että menee omat kynnet pitkäksi aikaa ihan piloille..

Titi kyseli noista sukupuolituntemuksista. Mulla on ollut alusta lähtien ihan tyttö-olo.. Ja tyttöähän meille lupailtiin rv24+ 4D-ultrassa. Saa sitten nähdä kun vaavi tulee maailmaan.. :)

Henna ¿ kiva kun kertoilit visiiteistäsi Haikaranpesään. Sinne mekin tähdätään. :) Meillä tosin valmennukset alkaa vasta 15.2. eli vielä pitää odottaa ¿kärsivällisesti¿.

Täytyy myös sanoa että tänne vaan Mörötin terroristeilemaan, juuri niin kuin teitkin, kertomaan mitä kannattaa tehdä (mm. juominen synnytyksen aikana).. Kiva kuulla oikeasti teidän vauvallisten juttuja! :)

Nimistä oli myös kommentteja. Me itse asiassa päätettiin jo ajat sitten nimet, mutta vielä me makustellaan niitä ja katsotaan nyt sitten mihin päädytään. Ehkä täytyy katsoa minkä näköinen Tiitiäinen on, ennen kuin lopullinen ratkaisu tehdään.

Tänään ajattelin käydä kotimatkalla pihvikaupassa ja Alkossa hakemassa punkkupullon. Laitan saunan päälle ja teen miehelle sitten illallisen jonka saa nauttia punkun kera. Kunhan tulee treeneistä kotiin, niin hemmottelen piloille.. ;) Se on ahertanut niin hirmusti noiden muutto- ja remppajuttujen parissa että varmasti on tarpeen.

Mun kaveri eilen pelotteli mua kun kyseli ollaanko jo hankittu vauvalle kaikkea ja mä tuumasin että ei vielä.. Sen nuorimmainen kun taisi syntyä 11 vkoa etuajassa ja meillä tulee tänään tasan 11 vkoa laskettuun aikaan.. Huh huh. Tottahan se on, että kyllä se Tiitiäinen oikeasti voi tulla etuajassakin ¿ itse kyllä olen veikannut koko ajan että yli menee.. IIK.

Ok, nyt taas on jatkettava töitä.. Viikonloppuna olen pimennossa, koska meillä ei ole vielä nettiä kotona. Tuleekohan mulle ihan valtavat vieroitusoireet!? ;)

Aurinkoista ja toivon mukaan talvista viikonloppua kaikille! Poksahdelkaa nyt sit urakalla vkonlopun aikana niin mulla on hirmusti vauvauutisia odottamassa MA kun pääsen taas palstalle..

Mammis + Tiitiäinen 29+0 (YIPPEE!)

Vierailija
13/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eka valmennus muistaakseni 15.2. ja sit seuraava kai siitä viikon päästä.. Torstaihan se taitaa olla.. Oispa aika hauskaa, jos oltais samassa!

Mammis

Vierailija
14/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Nyt on sitten neuvolassa käyty ja tässäpä faktat:

rv 40+3

painon muutos +467.. ei sentään sitä kahta kiloo viikossa niinkun viimeks XD

RR 110/68

Pissa puhdas

hb 118

tarjonta rt

liikkeet +

Noita sykkeitä kuunnellessa meinas mulle jo paniikki iskee päälle kun syke oli tosi laiska ja neuvolan tätsy lähti hakeen toista terkkaria paikalle ja sitten taas kuunneltiin ja lopulta hakivat vielä toisen laitteen.. Noh, kyllä sieltä alkoi sitten taas reipas jumpsutus kuulua.. terkkari vaan sanoikin, että et sitten ihan vielä päässyt jyväskylään lähtemään. Eli alkuun syke näytti 110 mutta lopulta huiteli 150 kieppeillä. Mutta kylläpä kerkesi jo säikähtämään!

Tiiti on ilmeisesti sitten laskeutunut. Terkkari vaan kysy että etkö tunne mitään painetta tms. mutta en oo kyllä huomannu olossa mitään tavallisuudesta poikkeevaa, eli ei kai sitä vaan aina tunne vaikka oliskin laskeutunut.

Liikkeiden seuraamista käski harrastaan näillä viikoilla ja siis väh. se 10 liikettä/tunti tai jos ei tunnu niin sitten jyväskylään..

Ens viikon torstaina olis sitten taas neuvola. Voi kun mä niin toivon ettei enää tarvis sinne yhtenä kappaleena mennä, mutta taitapi olla toive ajattelua..

Mörötin oli meitä käynyt moikkaamassa, kivaa!! Kovasti vilkutuksia sinne suunnalle ja kiitos tsempityksestä. Joo kyllä nää 40+ päivät on olleet pitkiä kuin nälkä vuosi!! Vaikka kuinka yrittää ajatella että enää maksimissaan se 9 päivää niin tuntuu vaan, ettei se koita ikinä!

Nyt kyllä rupes ramaseen siihen malliin, että vois vaikka pienet päivä unet ottaa. Terkkarikin käski vaan ottamaan nyt ihan rauhassa että jaksan sitten synnyttää.. helpommin sanottu kun tehty, mutta voisin alottaa sen yrittämisen nyt kellahtamalla hetkeks tonne sänkyyn=D

palailen taas XD.. edelleen siru ja tiiti..[/color]

Vierailija
15/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPPIS, vai on sulla siellä häätösessiot vauhdissa? Toivotaan, että toimii. Eipä noista mitään haittaakaan ole, uskoisin :)

MAKKARA, mulla taas aivan päinvastaisia putkiongelmia :/ Tuntuu, kuin mun kroppa yrittäisi epätoivoisesti pitää tuon suolen tyhjänä synnytystä varten, mutta vauva ei vaan älyä vihjeistä, että sen olisi aika tulla ulos :D Oli miten oli, niin ei tämäkään vaiva mitenkään herkkua ole. Huomenna olisi miehen ystävän ja tämän tuoreen avovaimon tuparit, mutta tiedä uskaltaako lähteä, kun jos sattuu taas sellainen hetki, että suoli haluaa tyhjentyä :p Eilenkin aivan yllättäen tuli kova heikotus ja tärinä ja huono olo ja sen jälkeen pitikin melkeinpä juoksemalla mennä istunnolle. Että olisipa kiva jossain kavereiden tupareissa kokea sama :/

SIRU, en voi muuta sanoa, kuin mitä täällä on jo sanottu, että ei muuta kuin alat puuhailla jotain mukavaa mistä tulee kiva olo. Kannattaa myös kokeilla niitä ässiä, eihän niistä mitään haittaa ole, vaikka eivät välttämättä toimisikaan :) Tovotaan nyt kuitenkin, että Tiiti ymmärtäisi tulla omin avuin ulos.

Täällä oli keskustelua maidon tihkumisesta. Mulla on tullut jo pidemmän aikaa maitoa, varsinkin suihkun ja saunan jälkeen sitä suorastaan valuu. Ja monesti myös öisin kun herä, on rinnat ihan märät :p

Titin gallupiin vastaisin että mulla tuli heti plussatestin tehtyäni sellainen intuitio, että poika on tulossa. Vaikka tavallaan olen haaveillut, että ensimmäinen lapseni olisi tyttö, niin heti positiivisen testituloksen jälkeen sanoin miehelleni, että " se on muuten poika" . Ja kyllä tuo ultrankin (rv18 ja rv 25) mukaan poika olisi, mutta eihän sitä varmuudella tiedä entä kuin vasta syntymän jälkeen :) Meille on kyllä tervetullut myös tyttölapsikin.

Meilläkin tänään taas luvassa ainakin yksi ässä, nimittäin sauna. Voisipa tuota myös siivoilla ja ehkä myöhemmin sitä kivointa ässääkin kokeilla ;)

Olipa muuten mukava yö viime yönä, kun ei tarvinut KERTAAKAAN käydä vessassa. Ja nukuin sentään n. 9 tunnin unet!! Heräilin kyllä tavalliseen tapaan useamman kerran, mutta ei ollut ollenkaan hätä. IHME. Yleensä kuitenkin 1-2 kertaa yössä täytyy käydä vessassa.

Tää lähtis nyt pukemaan ja kehittelemään jotain puuhaa itselleen.

Han ja Rumpali 38+2

Vierailija
16/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taideta ihan samassa valmennusryhmässä sittenkään olla. Meillä eka on 20.2 ja toka 27.2. Sä voitkin sitten jakaa jo etukäteen tuntemuksia kun käytte ne vähän meitä ennen :)

Ihana pihviateria tiedossa! Nami :) Pitäisköhän munkin käydä hakee punkkupullo, se on nimittäin sellainen aine jota KAIPAAN ihan simopaljon! Jospa sitä itsekin uskaltaisi lasillisen tänään hörppäistä...

Leenis

Vierailija
17/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten valmennutakaan yhtä aikaa.. Voin " koeajaa" ja kertoa sitten mille vaikutti.. :)

Juu, miehelle ostan jonkun kunnon köntsän (pihvin) ja itselleni jonkun lehtipihvin tms.. Aion kyllä minäkin pikkasen maistaa punaviiniä. Nam nam.

Mammis :)

Vierailija
18/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Menin illalla sänkyyn ja rupesin tapani mukaisesti mahalleni nukkumaan. No alkoi tuntua siltä että mahallaan ei ole hyvä, mutta kun en saa unen päästä kiinni muussa asennossa (tiedän, tulee ongelmia loppuraskaudessa nukkumisen kanssa...). Nostin sitten toisen jalan koukkuun, ettei maha ole ihan pannukakkuna patjaa vasten. Ja kas kummaa, sen jälkeen kohdussa tuntui selvästi että jokin muljahti! Piti ihan kääntyä selälleen ja pidellä mahaa vähän aikaa ja miettiä että ei hemmetti! En todellakaan olis uskonut näin varhaisilla viikoilla vielä tuntevani minkäänlaista kohdun sisäistä liikehdintää, mutta niin kuin jo otsikossa mainitsin niin uskokaa tai älkää, mutta olen 100% varma että muljahdus tuli kohdusta ja tuntui tosiaan ihan siltä kuin joku pallo olisi pyörähtänyt kohdun seinämää vasten. Ilmeisesti siis tunsin Vimpulan kääntymisen! Se muljahdus tuntui yhdessä kohtaa, hyvin pienellä alueella, mutta ihan selkeästi sen tunsin. Mutta eihän reilu kymmensenttinen ja alle sata grammaa painava otus sen kummempaa tunnetta voi tehdäkään. Tuntui vaan jokseenkin uskomattomalta! Ja olin hereillä, ettei tosiaan unta ainakaan ollut. Kellään muulla samanlaista kokemusta?

T:Titi ja Vimpula rv13+5[/color]

Vierailija
19/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä yrittää äkkiä kirjoittaa, kun on oikein gallup-kierrokset menossa. On ollu harjottelussa aika rankka viikko: maanantaina yhdeksältä, tiistaina kahdeksalta, keskiviikkona ja eilen seiskalta kotona. Sen jälkeen ei sit hirveesti muuta oo jaksanu tehdäkään, oon vielä erityisen väsynyt nyt varmaan tän masutyypin ansiosta. Mutta gallupeihin siis.

Eli meillä tärppäsi kolmannesta yrityskierrosta. Häämatkan jälkeen jätettiin pillerit pois. Oli hirmu vahva tunne, että olen raskaana, kun tuli selvästi pientä kiinnittymisvuotoa (siis ihan pieni ruskea tippa) kahdeksan päivää oviksesta. Sit aloin olla muutenkin ihan varma, ja vaikka miun piti oottaa jouluviikon perjantaihin, tein testin jo tiistaina, kun aamulla oli vähän heikotusta. Aluksi katottiin, että eihän siihen mitään tullut, mutta oltiin liian ajoissa paikalla, ja samassa siihen ilmestyikin hennon punainen, mutta selvä viiva! Mies kuitenkin halusi, että teen vielä toisen testin, ja torstaiaamuna varmistin, ja plussahan se oli.

Vauvan sukupuolesta ei muuten ole erityisiä tuntemuksia, mutta yhtenä yönä tällä viikolla näin unta, jossa imetin vauvaa. Oli tosi elävä uni ja vauva oli hurjan kaunis! Vaatteista ei voinut päätellä mitään, mutta ehkä se kuitenkin oli tyttömäisen näköinen :). Mutta saattaa johtua siitäkin, että tavallaan toivon tyttöä, vaikka kyllä haluan jossain vaiheessa molempia!

Toisena yönä näin kurjempaa unta: aloin vuotaa paljon verta ja hätä oli kamala... Onneksi aamulla herätessä kaikki oli hyvin. Kai sitä pitää mielessä käsitellä kaikkia vaihtoehtoja, niitä huonompiakin.

Masu on nyt miulla aika turvoksissa ja alavatsassa tuntuu selvästi jotain kiinteämpää (kohtu?). Tuntuu, että jos vaikka saunaan menis niin paljastuis heti, ainakin noiden tissien takia. Nännitkin on levinny ja turvonnu ihan hurjasti! Lihaa pystyn jo hyvin vähän syömään, mutta jotain tökkimisjuttujakin taas esiintyy, ei kuitenkaan mitään niin pahaa kuin alussa.

Mites Hannnah ja Buuffa, joko alkaa masu tuntua erilaiselta?

Suppareita äitiyslomalaisille ja mukavaa odotusaikaa kaikille muille! viikonlopuksi lähden pois koneen äärestä, joten saa nähdä, milloin ehdin kirjoitella.

Niina 8+4

Vierailija
20/25 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikko takana ja LOMAviikko edessä!!! En osaa sanoakaan miten ihanalta tuntuu ajatus siitä, että työasiat voi unohtaa hetkiseksi. Melkein joka päivä tullut ylityötunteja tällä viikolla ja sen tuntee kyllä. Kivuttomia supistuksia on ollut iltaisin, joten nyt lomalla kerään voimia varastoon asti.

Soittelin tänään terveydenhoitajalle ja vihdoinkin mun verinäyte (kolmas) antoi tuloksen, että kyllä olen sairastanut vesirokon. Ei onneksi tartte sen takia enää mennä näytteitä antamaan. Samalla terkkari halusi aikaistaa hieman seuraavaa käyntiä ja varasi samalle päivälle mulle lääkäriajan. Oli laskeskellut mun viikkoja ja noita supistuksia kun ollut, niin kuulemma tärkeää jotta lääkäri tarkistaa kohdun suun tilanteen. Aika kiva fiilis tuli, kun noin huolehtii. =)

Täällä oli ollut puhetta omista tuntemuksista vauvan sukupuoleen liittyen. Alkuun mulla ei ollut minkäänlaista oloa. Tässä viime viikkoina on jostain syystä tullut sellainen fiilis, että saattaisi poika olla tulossa. Katsotaan siis huhtikuussa miten käy!

Ja kukas miettikään kaksiosaista nimeä lapselleen?! No, oma kokemukseni asiasta on sellainen, jotta hyvin kaksiosaisen nimen kanssa pärjää. =) Joskus vaan meinaa jossain virallisissa lomakkeissa loppua allekirjoitustila kesken kun käsiala ei ole pienimmästä päästä. ;)

Olisi kyllä mukava saada viikonloppuna vauvauutisia! Joten sopivasti suppareita teille niitä kaipaaville. Rentouttavaa viikonloppua ihan jokaiselle!

T. iida-linnea 26+2