Käytätkö tyttö-lapsella sinistä vaatetuksessa?
Kommentit (20)
Vierailija:
En varmaan kokonaan siniseen pukisi, mutta tapansa kullakin!
Eräällä tutulla on 2 lasta ja esikoinen poika ja toinen tyttö.
Hän ei ole ostanut sille tytölle ainuttakaan punaista vaatetta vaan pukee hänet niihin isoveljen entisiin.
Jos en tietäisi niin pojaksi luulisn!
Mutta kuten jo sanoin niin kukin tavallaan!
En tajua, miten joku jaksaa katsella niitä synkän sinisiä poikien vaatteita. Urfhghg.
Hän ei nimittäin suostu sinistä päälleen laittamaan. Eli en osta turhia riidanaiheita.
Kotioloissa on usein myös sinisissä bodyissa jne.
Käytäntö ratkaisee aika pitkälle.
En siis käytä vaikka hyvin voisikin..
Tänäänkin 3v:lla oli vaaleansiniset valkokukalliset housut ja vaaleansininen fleece. Ihan vain yksi esimerkki. Ja pojallani oli päällään mm. tummanpunainen body. Kamalaa, eikös?
Joten kyllä käytän esim. tumman sinisiä mekkoja.
laittaa tytölle siniset vaatteet. Tosin suurin osa niistä on tyttömäisiä (kukallisia tms.). Pojallakin on monta punaista paitaa. Käyttäisin kyllä pojan vanhojakin enemmän tytöllä, jos tutut eivät olisi halunneet vaihtaa niitä tyttömäisiin vaatteisiin, kun heillä nuorempi on poika.
itse rupesin käyttämään pelkkiä sinisiä vaatteita, kun olin 10-vuotias, koska inhoan punaista, etenkin vaaleanpunaista ja inhoan sitä, että tytöillä pidetään vain punaisia vaatteita.
Omalle tytölleni, joka on ensimmäinen lapseni, ostin usein sinisiä, mutta tyttömäisiä vaatteita. Jos vain löysin sinisiä tytön vaatteita, niin aina ostin niitä. Tytön jälkeen meille tuli kaksi poikaa, joten edelleen hankin tytölle sinisiä vaatteita, jotta käyvät myös pojille. Pojilla pidän myös punaista ja kaikilla lapsilla paljon keltaista ja oranssia.
kahden pojan jälkeen.
Pojilla käytän taas paljon punaista ja oranssia, kun muuten ovat niin " harmaissa" .
Luettelen kävellessämme hänelle automerkkejä (hän on 2,5-vuotias) ja ostamme autoja lahjaksi. Hänellä on myös nukke ja nukenrattaat ja pehmoleluja. Yritän valita vaatteiksi lilaa, nätin sinistä ja ruskeaa, vältän punaista ja en ikinä ostaisi mitään hörhelöitä.
Totuus on se, että tytöillä on aina vaikeampaa elämässä. Haluan, että tyttöni kasvaa ympäristössä, jossa hänelle tarjotaan mahdollisuus leikkiä sekä perinteisillä poikien leluilla että tyttöjen leluilla. En ymmärrä sellaista, että tytöille tyrkytetään vain nukkeja ja barbeja ja prinsessavaatteita. Minusta lasten pitää saada leikkiä sellaisilla leluilla, joilla haluaa.
Kerran kesällä tytöllä oli siniset shortsit ja sininen, kukallinen paita ja farkkulippis (jossa perhosia). Yksi äiti puhui lapselleen koko ajan, että antaa pojan nyt keinua ensin. Minua kiehutti, sillä naisella oli sininen takki ja farkut, enkä minä luullut häntä mieheksi.
mies ostaa tytölle pinkkiä ja pojalle keskisinistä. Huoh, se on niin mielikuvitukseton ja luulee, että ne olis aina ne turvallisimmat vaihtoehdot.
Kun mies pukee lapset, tyttö on päästä varpaisiin pinkissä ja poika sinisessä. Voi sitä mun miestä, kun itsellään on vaaleanpunaisia pukupaitoja töissä puvun alla, vaaleanpunaisia solmioita ja vaaleanpunainen neule!
Niinhän se on, että tyttöjen ja poikien kasvattaminen erilaisiksi, ja tietoisiksi tästä erilaisuudestaan, alkaa jo kamalan pienenä.
Sama juttu pojan kohdalla. Punaista käytän jos se on pojan vaate.
Sininen sopii tytölle paremmin ja esim. tummanpunaisesta en edes pidä.
Eihän sitä paitsi siniseen pukeminen tarkoita poikamaisiin vaatteisiin pukemista, elleivät nuo kauppojen siniset mekot ja pitsipuserot ole sitten pojille tarkoitettuja ja minä vain en ole sitä ymmärtänyt.
Minä yhdyn siihen väitteeseen, että sukupuoli on kasvatuskysymys.
*Miksi pojat saavat reuhata mutta tytöt ei?
*Miksi tyttöjä kehotetaan varovaisuuteen mutta " pojat on poikia" ?
Tyttöjä paapotaan liikaa. Ei ihme, että aikuisena on vaikea tulla tasa-arvoisesti kohdelluksi kun aina on haluttu erotella tytöt ja pojat. Tyttöjen vaatteet, tyttöjen lelut ja tyttöjen leikit.
Pojasta tulee homo jos se leikkii tyttöjen leikkejä.
Tytöstä tulee lesbo rekkakuski jos pitää sinisiä vaatteita ja remuaa.
Vierailija:
Sininen sopii tytölle paremmin ja esim. tummanpunaisesta en edes pidä.Eihän sitä paitsi siniseen pukeminen tarkoita poikamaisiin vaatteisiin pukemista, elleivät nuo kauppojen siniset mekot ja pitsipuserot ole sitten pojille tarkoitettuja ja minä vain en ole sitä ymmärtänyt.
ainoa ero on että minä taas pidän tumman punaisesta mutta vaaleanpunaisesta en niin paljon välitä (ostan kyllä vaaleanpunaisia vaatteitakin, sekä itselleni että tytölle). Mutta värejä on tyttömme vaatteissa aika lailla laidasta laitaan, ruskeaa ja mustaakin löytyy (housuissa).
Koko-vaaleanpunaisista asuista en tykkää ollenkaan. Tyttö on 3 v.
3 lasta joista kaksi vanhimpaa on poikia ja kuopus tyttö joten kyllä sitä sinistäkin tulee käytettyä. Toppapuvut jne on poikien vanhoja joten eipä silloin ole punasta ostettu. :) Toki tytöllä on myös " tyttöjen" vaatteita, mutta paljon myös poikien vanhoja verkkareita yms.
En varmaan kokonaan siniseen pukisi, mutta tapansa kullakin!
Eräällä tutulla on 2 lasta ja esikoinen poika ja toinen tyttö.
Hän ei ole ostanut sille tytölle ainuttakaan punaista vaatetta vaan pukee hänet niihin isoveljen entisiin.
Jos en tietäisi niin pojaksi luulisn!
Mutta kuten jo sanoin niin kukin tavallaan!