Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako inkivääri sinullekin pahoinvointia?

Vierailija
24.03.2024 |

Itseäni alkaa oksennuttaa jo hyvinkin pienet määrät. Vähän samantapainen vaikutus on mintulla. Jo pelkästään näiden haju aiheuttaa huonovointisuutta. Olenko ainoa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.  Inkivääri auttaa oksettavaan oloon! Esim inkivääritee.

Vierailija
2/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on liian väkevä. Menthol häiritsee minua joissakin tuotteissa, koska sitä työnnetään joka paikkaan ja se on viilentävä. Ehkä joissakin ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en tykkää inkivääristä. Enkä mintustakaan. Ostin kerran inkiväärikarkkeja, jäi koko perheeltä syömättä. Pahin on silti tuore korianteri. 

Vierailija
4/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en käytä inkivääriä.

Vierailija
5/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join just äsken inkivääriteetä koska aloitin dieetin, johon toi kuuluisi. Ajattelin antaa inkiväärille vielä mahdollisuuden.,Olo sitä ennen oli hyvä, mutta nyt pidättelen oksennusta. Taitaa jäädä toi terveysjuoma minulta väliin. T. ap

Vierailija
6/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjään vatsaan voi olla vahvana raju. 

Sain hirveän vatsapöpön reissusta viime kesänä ja jouduin opettamaan vatsan uudelleen ruoalle. Silloin lisäsin kaikkeen ruokaan inkivääriä, se tuntui auttavan. 

Vierailija
7/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, en tykkää inkivääristä. Enkä mintustakaan. Ostin kerran inkiväärikarkkeja, jäi koko perheeltä syömättä. Pahin on silti tuore korianteri. 

Muistan joskus lukeneeni jostain, että tietyt ruoka-aineet ovat joillekin geneettisesti vastenmielisiä. Olikohan se juuri inkivääri? Muistaako joku? Ja ehkä minttu ja korianteri kuuluvat jotenkin samaan lajiin. Itse en ole korianteria koskaan edes maistanut. Pitäisiköhän testata, onko silläkin minuun paha vaikutus

Vierailija
8/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo korianterin pahaan makuun on syynä geenivirhe. 

Vierailija
9/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain hirveän vatsapöpön reissusta viime kesänä ja jouduin opettamaan vatsan uudelleen ruoalle. Silloin lisäsin kaikkeen ruokaan inkivääriä, se tuntui auttavan. 

Mulla on muutenkin sika raivokas vatsa, mm. Vatsahaava todettiin jokin aika sitten. Voi olla että on jotenkin liiian vahvaa. Tai aiheuttaa yliherkkyyttä. T. ap

Vierailija
10/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on liian väkevä. Menthol häiritsee minua joissakin tuotteissa, koska sitä työnnetään joka paikkaan ja se on viilentävä. Ehkä joissakin ok.

Menthol ja minttu auttavat minulla inkiväärin tavoin pahoinvointiin.

Vierailija
11/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mistähän löytyisi lisätietoa? T. Ap

Vierailija
12/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en siedä korianteria enkä minttua 🤢

Vierailija
13/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mistähän löytyisi lisätietoa? T. Ap

Useimpien mielestä korianteri on hyvää, mutta joidenkuiden suussa korianteri todella maistuu pahalta.

Yleensä makua kuvaillaan saippuamaiseksi. Syynä voi olla muunnos kromosomin 11 geenissä OR6A2. 

Se ohjaa ihmisen kykyä aistia aldehydiyhdisteitä, joiden haju voi muistuttaa saippuaa. 

Lyhyt googlaus paljasti tämän..

Vierailija
14/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus monista lienee se, että sinulla on SIBO (ohutsuolen bakteeriston liikakasvu), jolloin bakteerit reagoivat inkivääriin tuolla tavalla, kun ne eivät siitä oikein diggaa. Tai sitten suurten bakteerimäärien tuhoutuminen johtaa yrjöttävään oloon. Jos noin olisi kannattaisi ehkä käydä bamlaamassa norjaa tilanteen helpottamiseksi?

Intialaisen aajurveeda (aayur-veda) näkökulmasta olet ehkä "sapekas" pittatyyppi etkä siksi diggaa inkivääristä, inkonepistoolista puhumattakaan.

Vierailija
15/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta. Käytän aika paljon inkivääriä ruoanlaistossa ja lisäksi teen itse inkivääri-sitruunateetä eli keitän pienessä kattilassa inkivääripaloja ja sitruunankuoria. Joskus laitan siihen myös kanelitangon. 

Vierailija
16/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutenkin sika raivokas vatsa, mm. Vatsahaava todettiin jokin aika sitten. Voi olla että on jotenkin liiian vahvaa. Tai aiheuttaa yliherkkyyttä. T. ap

Jos on vatsahaava ja inkivääri aiheuttaa huonon olon, anna sen suosiolla olla! Paranemista vatsallesi. 

Sama

Vierailija
17/17 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että inkivääri auttaa lähinnä silloin jos yrjöttäminen johtuu tasapainoelimestä, esimerkiksi poikkeuksellisen kovasta meren käynnistä. Tietääkseni merimiehet käyttivät ennenvanhaan inkivääriä meritaudin lievittämiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän