Te joilla on paksut tai muuten hyvät kasvavat hiukset, mitä syötte?
Omegat on tärkeä osa hiustenkin hyvinvointiin, mutta niistä kiistellään niin paljon, etten tiedä mitä söisi, jotta hiukseni saisi hyvään kuntoon?
Kommentit (13)
Omalla kohdallani varmaan kyse on enempi perimästä kuin siitä mitä syön. Olen ollut koko ikäni pieni palkkainen ja syön yksinkertaista kotiruokaa. Nykyään paljolti kasvisruokaa.
Kotona tehdään ihan normaalia ruokaa. En syö purkkivitamiineja. Mulla on äidiltä geeniperintönä paksut hiukset. Pidän lyhyenä. Käyn kampaajalla 4 viikon välein.
Hiuksien paksuus on suoraan kiinni perimästä, syömiset ja juomiset ei siihen vaikuta.
Tavallista ruokaa. Geeneissä hyvät hiukset.
Syön zinkki ja biotiini vitamiinia hiuksille ja iholle
saunassa juuri syväpesin ja Olaflex naamio oli turbaanin alla hiuksissa.
Hiukset on pitkät ja paksut
Ei se ruuasta johdu, mulla kasvaa hyvin tukka siksi kun en haudo niitä minkään karvalakin alla, vaan annan ilman kiertää. Eläintenkin karva kasvaa paremmin, jos ne saa olla talvella ulkona.
Perintötekijöistä kiinni. Toisilla on paksut. Toisilla ei kasva haiventakaan vaikka söisi kuinka terveellisesti ja treenaisi.
Osta MSM:ää, myydään luontaistuotekaupoissa ja marketeissa. Katso netistä, vaikuttaa erittäin moneen asiaan, myös hiuksiin.
Olin tulossa sanomaan samaa kuin muut. Lapsena jo oli paksut hiukset enkä tosiaankaan syönyt hienosti tai lisäravinteita. ...eli perimä, ei sitä hiusten laatua tai määrää oikein pysty itse lisäämään eikä vähentämään.
Syön pääosin ihan normaalia kotiruokaa, en ole koskaan syönyt mitään lisäravinteita. Vuosikaudet ostin kampaamosta shampoot ja hoitoaineet, mutta en huomannut vaikutusta hiuksiini, joten viimeiset neljä vuotta olen käyttänyt halpoja marketin tuotteita. Kampaaja kehuu, että hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa.
Puolipitkät hiukseni on olleet aina paksut ja hyväkuntoiset, joten voin kiittää pelkästään geenejäni.
N57
Minulla ja sisarellani olivat hiukset jo lapsena paksut ja tuuheat, vähän kiharaiset. Minulla on edelleenkin mutta sisarellani on mennyt ohueksi ja taitaa jo pian kaljuuntuakin. Ikäeroa on pari vuotta vain. En käytä mitään paitsi shampoota ja kampaajalla käyn kuuden viikon välein. Sisareni sensijaan käytti vuosia ties mitä hoitoaineita ja purtiloita riitti ja aina uudenlaisi löytyi pitkä rivi ja suositteli minullekin. Laiskuuttani en käytä mitään. Geenit pitäs olla aika samanlaiset meilläkin. Vanhemmilla on molemmilla edelleen tuuheat tukat myös. Sisarella ei ole mitään sairauksia joista hiusten lähtö aiheutuisi.
Kyse ei ole mistään shampoosta tai ruuasta vaan puhtaasti siitä, ovatko päänahan karvatupot sensitiivisiä dihydrotestosteronille vai eivät.
Jos ovat, seurauksena ohuet hiukset tai jopa kaljuuntuminen. Jos eivät, hiukset kasvavat paksuna. Myös tummahiuksisilla on hieman enemmän hiustuppoja luonnostaan. Kyseessä on siis 100% geneettinen asia.
Itse olen aina elänyt ja syönyt todella terveellisesti, ja kaljuunnuin 18 vuoden kohdalla. Lapsuudenystäväni syö lähinnä roskaruokaa, liikkuu korkeintaan ovelta autolle, ja silti kolmekymppisenä tuuheat hiukset ja normaalipaino.
Jormaa