Orpo: Valitettavasti kävi niin. Hallituksella oli kaikki valmiudet keskustella paikalliseen sopimiseen liittyvistä kysymyksistä.
Sitten:
"Emme tingi keskeisistä sisällöistä, mutta olemme valmiita keskustelemaan yksityiskohdista, Orpo korosti." Lähde: IL
Eli on kaikki valmiudet keskustella, mutta ei kuitenkaan olennaisista asioista?
Nippelijutuista voidaan jutella.
Eihän tuolla tavalla ole mitään keskusteluedellytyksiä mistään missään ikinä?
Kommentit (44)
Orpo sanoi: SAK vaatii, että peräännymme päätöksissämme.
Jos Orpolle lähtökohta on se, että he eivät peräänny yhtään missään asiassa, niin onko neuvottelut siis vain sitä varten, että SAK perääntyy vaatimuksissaan?
Tämä hallitus on kuuluisa siitä, että eivät kysele neuvoja keneltäkään, mutta edes joku, joka muotoilee lausunnot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri loi itse ongelman, jota ei kykene itse ratkaisemaan. Eihän tuollaisella pääministerillä ole mitään virkaa. Aiheuttaa ainoastaan tuhoa yhteiskunnalle.
Itse asiassa kykenee. Poliittisia lakkoja rajoitetaan, jolloin lakkoilijat joko palaavat työpaikoilleen tai maksavat valtavat sakot, hallitus vie uudistuksensa läpi kuten on suunnitellut ja vientivetoinen palkkamalli jää pöydälle. Toki seurauksena on sitten syksyllä valtavia tes-lakkoja, mikäli liittojen kassoissa on varaa. Miesvaltaisilla liitoilla luultavasti on.
Oket väärässä.
Ja sitten pyydetään avuksi Sari Sairaanhoitaja ja Oili Opettaja keskustelemaan siitä mistä voidaan ylipäätään keskustella.
Samaan aikaan lakeja juntataan läpi Eduskunnassa.
Ei voi olla näin surkeaa johtamista missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri loi itse ongelman, jota ei kykene itse ratkaisemaan. Eihän tuollaisella pääministerillä ole mitään virkaa. Aiheuttaa ainoastaan tuhoa yhteiskunnalle.
Itse asiassa kykenee. Poliittisia lakkoja rajoitetaan, jolloin lakkoilijat joko palaavat työpaikoilleen tai maksavat valtavat sakot, hallitus vie uudistuksensa läpi kuten on suunnitellut ja vientivetoinen palkkamalli jää pöydälle. Toki seurauksena on sitten syksyllä valtavia tes-lakkoja, mikäli liittojen kassoissa on varaa. Miesvaltaisilla liitoilla luultavasti on.
Oket väärässä.
Eihän tätä Rytkösen ja Murron keissiä olisi jos hallituksella olisi selvät sapluunat.
Eiköhän nyt ole aika hallituksen erota ja uudet vaalit tulille. Kansa ansaitsee kokkaripersusontaa paremman hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pitäisi vetäytyä kokonaan pois ja jättää asia työmarkkinaosapuolten ratkottavaksi. Hallitus ei ole työmarkkinaosapuoli.
Tällä kaudella se on. Se on tullut selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oket väärässä.
Hallituksella on valta viedä suurin osa uudistuksistaa läpi eduskunnassa. Läpihuutojuttuja ne eivät ole, mutta toteutettavissa silti. Työntekijäpuolelle ei jää enää muuta mahdollisuutta kapinoida kuin tes-kierros, jolloin sen on laillista lakkoilla. Missä olen väärässä?
"Pääministeri loi itse ongelman, jota ei itse kykene ratkaisemaan."
Asia on täsmälleen näin.
Vierailija kirjoitti:
Väitän ihan tosissani, että parin hallituspuolueet äänestäjät ovat tottuneet uskomaan sanoja. Eivät katso sisältöä laajemmin, kokonaisuuksia tai huomaa sanojen olevan vain sumutusta. Ja hallitus laskee sen varaan.
Se on kautta aikojen huomattu, että oikeistohallitukset tekee vain lyhytnäköisiä päätöksiä, eivätkä katso jälkiseurauksia.
Hölmöläisten touhua, missä leikataan takin toisesta päästä, ja jatketaan sillä takkia. Eli lisätään määräaikaisia töitä, ettei kukaan uskalla ostaa mitään, ja otetaan ostovoima pois puolelta kansalta, että yritykset kaatuu. Kun se näyttää hyvältä paperilla yritysten silmissä.
Miksi hallitus ei helpota pienten ja yritysten perustamista? Tuhotaan vain luottamusmies järjestelmä ja kokonaan työntekijöiden tirva ja oikeudet. Helpottakaa firmojen toimintaa muuten kuin tuhoamalla työntekijöiden oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt ole aika hallituksen erota ja uudet vaalit tulille. Kansa ansaitsee kokkaripersusontaa paremman hallituksen.
Miksi hallitus eroaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallitus eroaisi?
Niin no parempi, että se erotetaan. Kuten epäpätevät työntekijätkin voidaan erottaa.
Työnantajapuolelta sentään löytyi edes yksi järkevä johtaja, joka yritti rauhoittaa tilannetta edes vähän. Eli Metsä Groupin Ilkka Hämälä.
yle.fi/a/74-20080538
Eli onko tämä EK:n politiikka siis UPM:n ja Storan (eli Wahlroosin ja Wallenbergien aivoriihen tulos?)
Vierailija kirjoitti:
Työnantajapuolelta sentään löytyi edes yksi järkevä johtaja, joka yritti rauhoittaa tilannetta edes vähän. Eli Metsä Groupin Ilkka Hämälä.
yle.fi/a/74-20080538
Eli onko tämä EK:n politiikka siis UPM:n ja Storan (eli Wahlroosin ja Wallenbergien aivoriihen tulos?)
En ihmettelisi, vaikka olisi Wahlroosin aivopieruja koko hallitusohjelma. On se puhunut niin typeriä ennenkin.
Haukkuu Suomea ja Suomen kansaa, vaikka seuraava uutinen vuodelta 2006 kertoo totuuden:
"Suomen kolmanneksi rikkain henkilö, Sammon suuromistaja Björn Wahlroos on myös yksi suurimmista maataloustukiaisten saajista. "Subventioiden vastustajaksi" itseään kutsuneelle sivutoimiviljelijä Wahlroosille myönnettiin toissa vuonna yli 156 000 euroa erilaisia viljelytukia."
On ollut pelkkä Suomen elätti.
Kuka jaksaa kuunnella Orpon lässytyksiä?
Täysin b-luokan kyky pääministerinä.
Kokoomus: Te pysstytte kyllä parempaan!
natsimikänatsi! Petteri Adolf Orpo
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pyydetään avuksi Sari Sairaanhoitaja ja Oili Opettaja keskustelemaan siitä mistä voidaan ylipäätään keskustella.
Ilmeisesti Orpo ja Satonen laskeskelevat, että tätejä on helpompi vedättää. Saattavat olla osittain jopa oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Orpo ja Satonen laskeskelevat, että tätejä on helpompi vedättää. Saattavat olla osittain jopa oikeassa.
Tiskin toisella puolella on naisia jotka vetivät herneet nenään edellisellä kierroksella, kun hoitoalan palkkakuoppaa ei saatu korjattua. Tuskin taipuvat nyt palkan alennukseen.
Samaa nauroimme. Ei ISIS tosiaankaan metsissä tarvo, eikä rajalle tule, se tulee suoraan kohteeseen ja on jo taatusti jokaisessa kaupungissa avainpaikoilla. Jos isku tulee, niin Helsinkiin ja kuten sanoit, kohteeseen jossa väkeä on. Typerää pääministerin väittää muuta. Kyllä oli Marin pääministerinä ihan toista kuin tämä saatabåba orpovätylä.