En voi tehdä tyhkätaskuystävän kanssa mitään järkevää, kun hänellä ei ole varaa mihinkään
Lähdettäisiinkö Kyprokselle? Ei ole rahaa. Noh entäs sitten Köpikseen? Ei ole rahaa. Noh mennään Aulangolle kylpylään? Ei ole rahaa. Halkean kohta. Ei tällä ystävällä ole mitään varaa tehdä minua kiinnostavia asioita. Minulla on. Että ottaa päähän tämä hänen tyhjätaskuisuus. Empaattisena ihmisenä en häntä kuitenkaan liikaa syyllistä. Minusta hän on vain tehnyt huonoja valintoja paljon. Kaiken järjen mukaan minun ei edes pitäisi olla hänen ystävänsä. Mutta sitä se empatia teettää. Hänellä on ollut onnea saada kaltaiseni kultakimpale elämääni.
Kommentit (30)
Minä olen tällainen tyhjätaskukaveri.
Onhan se kurjaa, että muut joutuvat kärsimään huonoista valinnoistani. Kyllähän nyt vähintään muiden takia pitäisi vaurastua, että voisi tehdä mitä kaverit haluaa ja asua paremmin että kehtaisi kutsua vieraita.
Sinänsä metka ajattelumalli, ei sen köyhän elämästä muuten väliä, kärsiköön, mutta kun pilaa samalla muiden menon.
Todella ikävää. Aika etsiä uusi ystävä.
Voi harmi! Mulla on vaikeita sairauksia, kuten MS. Osa *ystävistä* kaikkosi kun sairaus rajoitti menemisiäni, elinpiirini pieneni ja *paras* oli ehkä se, että kasvojeni ulkonäkö vtutti koska lääketurvotus. Onhan se nyt kauheaa että tällä tavoin pilaan muiden ihmisten elämää. Not.
Ihmisyys sucks. Todellakin.
Niin sanotut "rikkaat" eivät koskaan ymmärrä että ovat "rikkaita" juuri siksi että toiset ovat köyhiä. Eipä siinä, ajatella asioita nämä "rikkaat" eivät kuitenkaan osaa. Monet näistä pumpulissa elävistä olisivat täysin hukassa ilman meitä pienituloisia työntekijöitä jotka pyörittävät tätä yhteiskuntaa ja sen infrastruktuuria. Samalla tavalla se "parempikin" väki perseensä pyyhkii.
Itselläni on pieni budjetti. Lähteäkkö Kyprokselle, Köpikseen tai kylpemään Aulangolle, no ei. Miettikää rahasumma, minkä kukin on valmis maksamaan ja sen mukaan menkää. Vähävaraisena en lähde kuluttamaan enempää kuin minulla on varaa enkä mitenkään voisi ottaa kaverilta rahaa omiin lomamatkoihini.
Vierailija kirjoitti:
Tee ulkomaan matkat ilman häntä. Hänen kanssa teet sitä mitä hän voi tehdä.
Juuri näin. Ja lentelyä ulkomaille ylipäätään pitäisi harkita tarkkaan jo ihan ilmastosyistä!
Voittehan te voimistella kahdestaan. Voitte hieroa toisianne. Ei maksa mitään.
Et sitten osaa yksin käydä ulkomailla tai kylpylässä? Olet varmaan niitä, jotka tarvitsee aina jonkun mukaansa joka paikkaan.
Itsellä kyllä ystäviä, mutta reissut teen yksin. Paljon mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin sanotut "rikkaat" eivät koskaan ymmärrä että ovat "rikkaita" juuri siksi että toiset ovat köyhiä. Eipä siinä, ajatella asioita nämä "rikkaat" eivät kuitenkaan osaa. Monet näistä pumpulissa elävistä olisivat täysin hukassa ilman meitä pienituloisia työntekijöitä jotka pyörittävät tätä yhteiskuntaa ja sen infrastruktuuria. Samalla tavalla se "parempikin" väki perseensä pyyhkii.
Höpö höpö.......olen minäkin tehnyt pienipalkkaisia töitä mutta miksi jumiudutte niihin? Kannattaa aina yrittää kohentaa taloudellista tilaansa.
Kun ap.lla ei ole ystäviä.
Tämä vähävarainen on ainoa joka häntä sietää. Hänkin pelkkää kohteliaisuuttaan.