Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi tehdä tyhkätaskuystävän kanssa mitään järkevää, kun hänellä ei ole varaa mihinkään

Vierailija
23.03.2024 |

Lähdettäisiinkö Kyprokselle? Ei ole rahaa. Noh entäs sitten Köpikseen? Ei ole rahaa. Noh mennään Aulangolle kylpylään? Ei ole rahaa. Halkean kohta. Ei tällä ystävällä ole mitään varaa tehdä minua kiinnostavia asioita. Minulla on. Että ottaa päähän tämä hänen tyhjätaskuisuus. Empaattisena ihmisenä en häntä kuitenkaan liikaa syyllistä. Minusta hän on vain tehnyt huonoja valintoja paljon. Kaiken järjen mukaan minun ei edes pitäisi olla hänen ystävänsä. Mutta sitä se empatia teettää. Hänellä on ollut onnea saada kaltaiseni kultakimpale elämääni.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kaltaiseni kultakimpale elämäänsä.

AP

Vierailija
2/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen ystävä. Hän oli kasvanut siihen uskoon, että miehen tulee elättää vaimo. Hänellä on kolmen eri miehen kanssa lapsia, nyt jo kaikki aikuisia. Ensimmäinen mies jätti hänet, kolmannen hän jätti itse kun mies sairastui vakavasti.

Työvoimakoulutuksista hän valitsi vain sellaisia, joihin ei ainakaan hän itse työllisty - esimerkiksi matkaopas.

Nyt on sitten, voi voi, kovin pieni eläke. Hän on käynyt jo vuosia leipäjonossa. Sielläkin tarjonta heikkenee koko ajan.

Onnekseni hän joutui muuttamaan tältä paikkakunnalta halvemman asunnon perässä emmekä ole enää tekemisissä.

Alkoi käydä rasittavaksi, kun olin vuosikaudet kuunnellut rahapulasta valittamista. Kustansin hänet monta kertaa kylpylään ja elokuviin sekä taidemuseoon, kuljetin autollani ilmaistapahtumiin jne. Kiitokseksi hän tarjoutui keittämään kotonaan kupillisen teetä, siinä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin ollut muista riippuvainen en olisi käynyt missään

Vierailija
4/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene yksin? Vai kirjoitteletko mielummin satuja palstalle.

Vierailija
5/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et mene hänen kanssaan vaikka metsälenkille. Ei maksa mitään. 

Vierailija
6/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen provo tänään. 

Vierailija
7/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta yksin, miksi siihen kaveria tarvitset?

Vierailija
8/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Et kuulosta kultakimpaleelta ollenkaan. Vastenmielinen aloitus.

Vierailija
9/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et mene hänen kanssaan vaikka metsälenkille. Ei maksa mitään. 

Haluan nauttia elämyksistä, joita saa vain rahalla. 

AP

Vierailija
10/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna saatat olla yrittämässä lainaamassa tältä ystävältä rahaa koska hän ei kerskakuluttanut.

Vierailija
11/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo tyhjän valittaminen. 

Vierailija
12/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet tuollainen varoissasi oleva "kulta kimpale", miksi et maksa hänellekin matkaa?

Vierailija
13/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et kuulosta kultakimpaleelta ollenkaan. Vastenmielinen aloitus.

En ole hänelle nauranut tai ivallisesti pilkannut epäonnistumista elämässään.

AP

Vierailija
14/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tällainen ystävä. Hän oli kasvanut siihen uskoon, että miehen tulee elättää vaimo. Hänellä on kolmen eri miehen kanssa lapsia, nyt jo kaikki aikuisia. Ensimmäinen mies jätti hänet, kolmannen hän jätti itse kun mies sairastui vakavasti.

Työvoimakoulutuksista hän valitsi vain sellaisia, joihin ei ainakaan hän itse työllisty - esimerkiksi matkaopas.

Nyt on sitten, voi voi, kovin pieni eläke. Hän on käynyt jo vuosia leipäjonossa. Sielläkin tarjonta heikkenee koko ajan.

Onnekseni hän joutui muuttamaan tältä paikkakunnalta halvemman asunnon perässä emmekä ole enää tekemisissä.

Alkoi käydä rasittavaksi, kun olin vuosikaudet kuunnellut rahapulasta valittamista. Kustansin hänet monta kertaa kylpylään ja elokuviin sekä taidemuseoon, kuljetin autollani ilmaistapahtumiin jne. Kiitokseksi hän tarjoutui keittämään kotonaan kupillisen teetä, siinä kaikki.

Jotkut ovat niin köyhiä,  että heillä ei ole varaa tarjota kenellekään yhtään mitään. Eräs ruotsalainen työläiskirjailija, hyvin köyhissä oloissa kasvanut nainen, kertoi muistelmissaan inhoavansa sitä, kun hyväosaiset tuttavat änkeävät köyhien luiokse viikonloppuna ja odottavat tarjoiluja.

Vierailija
15/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ulkomaan matkat ilman häntä. Hänen kanssa teet sitä mitä hän voi tehdä.

Vierailija
16/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyttä voi vaalia ihan vaikka yhteisellä lenkillä/ eväsretkellä, kahvilassa. Niin me teemme. Aika harvoin ystävyys edellyttää lomamatkoja jos ihan oikeasta ystävyydestä on kyse. Ja pitäsköhän sun matkailla rikkaampien ystäviesi kanssa ja tämän ystävän kanssa tehdä mihin hällä on varaa.

Vierailija
17/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ystäväsi olisi kiitollinen jos sinä häipyisit hänen elämästään ja hän löytäisi paremman ystävän. Mutta oletkin pelkkä provo.

Vierailija
18/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kun kerran olet teistä kahdesta se äveriäämpi ja isorikas, niin voithan edes kerran kustantaa ystäväsi johonkin rientoon, joka sinua kiinnostaa. Jos pihiys iskee, niin laadi velkakirja, maksaa sitten vaikka 10 vuodessa takaisin (esim. se kylpyläkeikka).

2. Hakeudu itse rikkaaseen seuraan ja mene rikkaisiin naimisiin. Paras tapa välttää arvoristiriitoja, kyllästyä ja turhautua. Niin Uuno Turhapurokin teki.

3. Hypi suolle. Kivenmurikka- kyllä, kultakimpale-ei.

Vierailija
19/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta röyhkeyttä!

Vierailija
20/30 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei maksa mitään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän