MIten mies voi haluta lisää lapsia
...vaikkei ensimmäisenkään vuoksi ole juuri tinkinyt yöunistaan!
vituttaa
Kommentit (21)
Ei meilläkään mies ole paljon osallistunut lastenhoitoon ja silti haluaa vain lisää lapsia...ehkä just siks ; ), ne ei vain tajua mikä työ niissä on. Jos et itse halua vielä lapsia niin jätä mies pariksi päiväksi lapsen kanssa kotiin ja katso sitten mitä mieltä on ; ) ! Tai muuta vaikka toiseen huoneeseen yksin nukkumaan ja anna miehesi hoitaa lapsi yöt...ihan sama se sille on tehdä työpäivä valvotun yön jälkeen kuin sinulle!
Ei se sentään vielä lisää halua..mutta joskus. Vauva on nyt 7 kk.
Itse en pakosti halua enää ollenkaan :(
ap
niitä kotona hoitaakseen.
Juuri siksi sen miehen on helppo haluta niitä vaikka liuta.
Itse en olisi tehnyt noin idiootin miehen kanssa ainoatakaan lasta.
mulla ei tosin ole päivätyötä, vaan lapsenhoidon ohessa tarkoitus on opiskella toinen maisterintutkinto - jotta joskus niitä töitä (ja OMAA RAHAAA!) saisin.
Kotitöitä mies kyllä tekee nykyään enemmän kuin minä... mutta tosiaan vituttaa tuo nukkumisasia. Nytkin se nukkuu, heh ...Ja minä herään n. 4-5 krt yössä ja joudun nousemaan kun vauva herää, yleensä viimeistään seitsemältä...tänään 6:15
ap
myös vihaisena valittaa usein sitä, ettei saa multa tunnustusta kotitöiden tekemisestä. Ei se taida tajuta, miten rasittavaa valvominen on.
ap
Olen itse kolmen lapsen äiti, jonka lapsista jokainen on kolmeen ikävuoteen asti herännyt monta kertaa yössä! Ja minä heidät olen hoitanut alusta loppuun.
Olet nyt väsynyt ja ymmärrän sen, mutta älä pura sitä mieheesi. Hän ilmeisestikin käy töissä ja tarvitsee sen yöunet. Jos opiskelu on liian rankkaa, jätä se vähän myöhemmäksi, kyllä sä voit aivan hyvin odottaa vielä vähän aikaa. Lapsesi on vielä pieni ja voi hyvinkin puolen vuoden sisään oppia nukkumaan yönsä rauhassa! ... tai sitten ei...
Hoida lapsesi ja unohda ne opiskelut hetkeksi. Jos et halua lisää lapsia niin sulla on loppuelämäsi aikaa opiskella ja tehdä töitä kyllästymiseen asti!
Ole iloinen että sulla on mies joka auttaa sua. Jos sinä haluat nukkua, sano hänelle mieluummin, että hei, voisitko viikonloppuna hoitaa lasta yhden yön, että saisin nukkua kunnon yöunet, että jaksaisin!
Ei miehet mitään idiootteja ole, kyllä ne ymmärtää jos asian osaa oikein esittää!
ystävyydellä kolmen lapsen äiti
En vain VOI unohtaa opiskeluja, sillä jos en pian (ensi syksynä siis)pääse töihin, tulee konkka, koska asumismenomme ovat järkälemäiset - kämppä meneekin myyntiin just...muttei pakosti mene kaupaksi! Lasta ei voi laittaa hoitoon, ennen kuin pääsen töihin - opintojen ohessa siis, mikä tapahtunee aikaisintaan ensi syksynä (koska muuten menetän kaikki tuet).
Mies ei voi hoitaa lasta yöllä, koska poika rauhoittuu yleensä vain tissille, tai ainakin sitä tarvitaan nukutusprosessissa. Puhetta on ollut siitä, että menisi vauvan kanssa ainakin viikonloppuisin ulos iltapäivällä, jotta saisin päiväunet. Ongelmana on vain sekin, etten pakosti saa unta ainakaan tuntiin, koska univajeeni on ns. kroonistunut. Eivätkä ne siellä ulkona sen kauempaa viivy...
ap
suosittelen unikoulua, sitä tarjoaa paikalliset sairaalat. Ja niistä on hyviä kokemuksia ihmisillä.
Ja vauvakuumeisena ollut joskus täynnä suuria odotuksia...
"söpöä vauvaa puetaan ja se vaan nukkuu ja tuhisee ja itelläni on aikaa vaikka mihin" no arki toi tullessaan totuuden, ja se että lapsi herättelee yöllä montakertaa ei ole miehen vika eikä sinun eikä ja kaikista vähiten lapsen vika.
Oletko jutellut miehesi kanssa asiasta? Oletko hänelle kertonut , että olet todella väsynyt kun lapsi herättelee usein yöllä. Oletko pyytänyt itsellesi edes yhtä uni yötä viikossa? Vai jos mies heräis osaistko itse edes nukkua?
Meillä muksujen kanssa, vaikka mies onkin ollut töissä ja minä kotona, on mies herännyt 1-3 yönä viikossa jotta minäkin olen saanut nukkua. Meillä esikoinen oli vielä koliikki vauva joten sitä todella valvottiin se 3 kuukautta...
Asioista kanaattaa keskustella ja sopia, meinaan vaikka me naiset kuinka haluaisimme, niin miehet eivät ole ajatusten lukioita.
Tsemppiä valvomisiin, parisuhteeseen ja opiskeluun :)
terveisin, 6 lapsen äiti ja lisääkin saa tulla ;)
sinun jaksamisestasi. Ja joissain paikoissa tuo on ilmaista kysy neuvolasta.
Ja miksi tehdä lasta jos ei ole varaa viedä lasta sairaalaan.. huhuh...
Ihmettelen kyllä miten ei ole varaa?
Paljon on lehdissä ollut väsyneistä vanhemmista....
mulla ei tosin ole päivätyötä, vaan lapsenhoidon ohessa tarkoitus on opiskella toinen maisterintutkinto - jotta joskus niitä töitä (ja OMAA RAHAAA!) saisin.
kuin kusisen pientä korvausta.
ap
Yksi 3v ja vauva tulossa..... Ja haluaa lisää!!!!!!!!!!! Ja kokemusta sillä pitäs olla isommastakin lapsikatraasta. Hemmetin ukot!
Sairastuin pahasti synnytyksen jälkeen ja makasin vain puolikuolleena sängyssä. Oli ennen syntymää halunnut toisen heti perään, nykyään on hyvä jos suostuu edes puhumaan minulle asiallisesti...vittuilua saan kuunnella ja koko ajan valitusta ties mistäkin, ihankuin tahallani olisin sairaaksi tullut =(.
ottamaan vastaan mitään konkreettista apua!
Oma lapseni on opetettu sairaalan unikoulussa nukkumaan. Eräs kaverini valitti jatkuvaa yöheräilyä lapsensa kanssa ja kun ehdotin että, kysyy unikoulua, hän tyrmäsi ajatuksen välittömästi.
Lopetti narinan kun sanoa pamautin että, pidä sitten pääsi kiinni ja lopeta se valittaminen jos ei apu kelpaa.
Jonninjoutava narina asiasta johon voi saada apua on niin helkatin raivostuttavaa kuunnella.
Mutta joo, en vaihtaisi paikkaa kanssasi, sillä vihaan kotitöitä ;)
Ja valituksenkin lopetan (ainakin täällä alstalla)
ap