Ostaisitteko asunnin välittäjältä, jolla ei ole LKV-tutkintoa, pelkkä asunnonvälittäjä?
Taitaa olla nuo ei-tutkinnolla varustetut myyjät kusettajia. Instassa lukee jotain ihan muuta ammatin kohdalla. Itse en siis ostaisi missään tapauksessa. Muita?
Kommentit (35)
Et sinä osta asuntoa välittäjältä, vaan asuntoa myyvältä henkilöltä tai yritykseltä. Välittäjä ei pääsääntöisesti ole vastuussa mistään. (Harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta, ja ne haetaan oikeudessa asti).
Ostaisitko suoraan omistajalta, ilman mitään välikäsiä, vaikka myyjä olisi pelkkä osa-aikainen siivooja peruskoulupohjalta? Minä ostaisin.
Ne on huijareita, en siis ostaisi joka ei edes itse tiedä mitä myy. Tutkinto pitää olla.
Välittäjälle on aina lkv-tutkinto. Asuntomyyjällä ei ole.
Kiinteistövälitys firmassa on lain mukaan oltava LKV tutkinto firman hoitajalla ja puolella firman henkikökunnasta.
Joten noissa firmoissa on töissä henkilöitä, jotka toimivat asunnonvälittäjänä.
Jos haluaisin jonkun tietyn asunnon, niin ostaisin sen asunnon.
Aivan sama, vaikka myyjä olisi orava.
Tokikaan en ostaisi mitään tusinatuote betonilaatikkoa muutenkaan, en ehkä voi vastata tähän kysymykseen.
Minä olen ostanut joskus myös itse asuntoaan myyvältä. Pankki on tarkastanut, että kaikki on mennyt pykälien mukaan. Asunnon ja taloyhtiön tilan olen osannut itse tarkastaa paremmin kuin keskiverto laillistettu kiinteistönvälittäjä. Asiaa tietysti auttaa, että olen koulutukseltani rakennusmestari, isännöitsijä, sekä työskennellyt kiinteistöalalla 30 vuotta.
LKV-tutkinto on vain pikainen kirjekurssi. Ei mikään gradu tai diplomityö.
Mahtaneeko ap olla juuri päässyt LKV-tutkinnosta ja haikailee täällä asiakkaiden perään...
Ei kukaan välittäjä millään tutkinnolla tiedä myymästään kämpästä yhtään enempää kuin mitä itsekin pystyn isännöitsijäntodistuksesta ja yhtiökokouspapereista lukemaan.
En ole koskaan tajunnut koko ammatin funktiota.
Et kai sinä ap nyt kenenkään välittäjän puheiden perusteella mitään osta? Haloo.
Vierailija kirjoitti:
LKV-tutkinto on vain pikainen kirjekurssi. Ei mikään gradu tai diplomityö.
Koulutus kestää vuoden. Tutkinto eli loppukoe pitää
suorittaa alueen Kauppakamarissa.
Sitten saa laillistetun kiinteistövälittäjän paperit eli todistuksen.
LKV = Laillistettu kiinteistövälittäjä.
Tuttu omistaa asuntomyyntiyrityksen. Siellä kaikilla on tutkinto, tarkkaan syynää kriteerit ketkä pääsee koettelee asunnon myyntiä. Ja hyvin pyyhkii toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan välittäjä millään tutkinnolla tiedä myymästään kämpästä yhtään enempää kuin mitä itsekin pystyn isännöitsijäntodistuksesta ja yhtiökokouspapereista lukemaan.
En ole koskaan tajunnut koko ammatin funktiota.
Kiinteistövälittäjä on kävelevä ilmoitustaulu. Jossain tilanteissa ihan perusteltua käyttää sellaisen palveluja, esim. jos perikunta myy ja myytävä kohde sijaitsee kaukana omasta kodista/työpaikasta.
Kuulepas kyselijäjonne. Tarkoitatko asunnon esittelijää? Älä vedä tuolla tietämyksellä asunnon ostohousuja jalkaan.
Ihmiset on kyllä uskomattoman tyhmiä.
Mitä te hyödytte siitä että ostatte LKV?
Ihan mielenkiinnosta kysyn. LKV on vaan helvetin kallis leimasin. Ilman vastuuta mistään.
Tutkinnosta huolimatta välittäjällä ei ole mitään vastuuta asuntokaupassa.
Ostaisin tarpeeseen keneltä vaan.