Kuka maksaa yli tonnin vuokraa kuukaudessa?
Sehän on älytöntä riistoa ja sillä rahalla maksaisit omaakin asuntoa!
Kommentit (48)
Eiköhän nelihenkisen perheen asunnon vuokra nyt normaalisti ole jo tuota luokkaa Helsingin ulkopuolellakin. Ja jos ei saa lainaa (pätkätyöt, aiemmat velat, opiskelut jne.) niin sitten sitä on vaan pakko maksella tonnin vuokraa. Minkä teet.
Ne joilla on siihen varaa eivätkä halua omistusasuntoa.
Ja myös ne jotka haluavat asua väen väkisin esim. Hesan keskustassa eivätkä voi (lue, halua) muuttaa yhtään kauemmaksi kun niillä on oikeus asua missä haluavat vaikkei rahat riittäisi. Sitten vingutaan kun tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nelihenkisen perheen asunnon vuokra nyt normaalisti ole jo tuota luokkaa Helsingin ulkopuolellakin. Ja jos ei saa lainaa (pätkätyöt, aiemmat velat, opiskelut jne.) niin sitten sitä on vaan pakko maksella tonnin vuokraa. Minkä teet.
Esim. Tampere 3h+keittiö alk. 400e/kk
Lahti 3h+keittiö+parveke alk. 560e/kk
Omaa asuntoa vaan ei ostella ilman lainaa tai lottovoittoa. Ja lainan kohdalla on pankista kiinni, saatko sitä vai et.
Itse eroäitinä saisin lainaa niin minimäärän, ettei sillä ostaisi edes yksiötä. Vuokraa kuitenkin makselen ilman asumistukea, koska tulot.
Niin siksi. Ei ole pahemmin vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Asuntoja on eri hintaisia. Vuokraajalla voi olla vai väliaikainen tarve. Toisille se 1000e voi olla sama kun sinulle 100e. Tiedän 1500-1700e:n vuokralaisia eikä he asu edes ydinkeskustassa vaan uudella alla muualla
Miten sait väännettyä tuon: 100€ voi olla sama kuin 1000€? 😂
mulle 100€ on 100€, kun maksan asuntolainaa 804€ ei voi olla jollekin 8004€.
Pankkien mukaan minulla ei ole maksukykyä lainaa varten kun kaksi lastakin huollettavana.
Me maksetaan 1000€ uudesta paritalon puolikkaasta. aika tuore suhde, eikä tiedetä halutaanko juuri tälle paikkakunnalle pysyvästi jäädä. Tulot on 10000-12000€/kk netto, eli ei rahastakaan olisi kiinni. Ollaan kyllä mietitty loma-asunnon ostoa ulkomailta mutta vuokra-asunto tässä kohtaa on aika huoleton ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonot esimerkit. Haettu joku mahdollisimman halpa murju jostain syrjästä. Todellisuudessa paljon kalliimpaa, ainakin Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonot esimerkit. Haettu joku mahdollisimman halpa murju jostain syrjästä. Todellisuudessa paljon kalliimpaa, ainakin Tampereella.
Laitoin vuokraoveen hakuun Helsinki ja kolmio. Halvin on 440€/kk. Muuta tietoa kun ei näköjään tarvitse laittaa siitä mitä olisi tarjolla.
Ei yksityiseltä kannata vuokrata. Voi joutua hankaluuksiin vaikkei haluaisi ja äkkilähtökin voi tulla. Itellä vuokra 450e kk 43m2 kaksio. Tämmöistä se pitäisi olla hesassakin. Harmi kun rahastavat vuokralaisia.
Minä. Helsingissä. Mutta palkka on 4000 joten pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin vuokraoveen hakuun Helsinki ja kolmio. Halvin on 440€/kk. Muuta tietoa kun ei näköjään tarvitse laittaa siitä mitä olisi tarjolla.
Luitko ilmoituksen? Kyseessä on vain huone! Ota selvää asioista ennen ku jakelet tällaista huuhaata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko ilmoituksen? Kyseessä on vain huone! Ota sel
Pointtini olikin että kukaan ei kerro mitä noissa Lahden ja Tampereen ilmoituksissa on.
Asun pohjoishelsingissä ja vuokra on niin kallis että kannattaisi muuttaa 1000e/kämppään jos se lyhentäiai bussimatkoja tai jopa poistaisi matkakortin tarpeen.
Moni haluaa asua hyvin, mutta ei halua sitoutua yhteen kaupunkiin tai alueeseen. Ei se rahan meno siihen ostoon lopu, esim okt:ssa jatkuvasti huoltamista yms rahareikää.
Voi olla rahaa maksaa vuokraa, mutta ei saa pankista lainaa ostoasuntoon. Tai voi saada lainaa niin vähän että sillä ei saa kuin läävän tai kopin.
Minä. En saisi ikinä lainaa niin paljon, että voisin ostaa samanlaisen asunnon missä nyt asumme vuokralla: lähes uusi, tilava, valoisa, ylin kerros kauniilla näköalalla hyvällä sijainnilla Helsingissä. Lisäksi en ole ollenkaan vakuuttunut, että oman asunnon maksaminen edes tulisi kovin paljon edullisemmaksi, korot korkealla ja vastikkeet vaan nousee. Todella tyytyväinen vuokralla-asuja olen!
Minä maksan, ja ihan mielelläni. En halua omistusasuntoa. Minulla on mukavat olot keskellä kaupunkia, joku joka hoitelee kaikki asuntoon liittyvät korjaus- ym. asiat, itse ei tarvitse huolehtia mistään. Voin myös muuttaa nopealla aikataululla. Sijoitan rahani muualle kuin asuntoon.
Helsingissä asun mielummin vuokralla.
No ei täältä saa mistään alle 1000 eurolla vuokrattua asuntoa, josta olisi alle 20km matkaa keskustaan työpaikalle.
Maksan 3 huoneen pienkerrostalo asunnosta vuokraa noin 1700 euroa kuussa (1550 CHF). Se ei vielä edes sisällä autopaikkaa, josta pitää maksaa erikseen.
Terveisiä vaan Zürichistä..
Asuntoja on eri hintaisia. Vuokraajalla voi olla vai väliaikainen tarve. Toisille se 1000e voi olla sama kun sinulle 100e. Tiedän 1500-1700e:n vuokralaisia eikä he asu edes ydinkeskustassa vaan uudella alla muualla