Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työt ahdistaa

Vierailija
20.03.2024 |

Tilanne on tälläinen, n. 40v ikää ja nyt kolmas työpaikka. Pari vuotta ollut tuolla enkä oikeastaan koskaan tykännyt, työtä on kahdessa vuorossa mikä on iso ongelma aamuvirkulle, iltavuorot tuntuu tosi vaikeilta. Aikasemmat työsuhteet ollut pelkkää aamua. Nyt meillä on ollut lomautuksia, meillä muutomilla pidenpiä koska emme suostuneet vaihtamaan osastoa ihan eritehtäviin. Nyt lomautus päättyy tämän viikon jälkeen, eikä kuulema jatku koska töitä on mutta tuolla toisella osastolla eli meidät nyt pakotetaan sinne. Sain vähän sellaisen käsityksen että mikäli ei suostu seuraukset on vakavia, tuolla vois olettaa lopputiliä.

Nyt tässä stressaan mitä teen, en halua muihin hommiin ja siellä on tuota iltavuoroakin enemmän mikä kaivertaa pahasti. Pitäisikö vaan irtisanoutua, karenssi tulee mutta minulla on hyvin säästöjä, eikä lainoja. Maksettu talo eli ei tavallaan huolta. Silti ajatus tuntuu aika haastavalta, käsittääkseni muita töitä on aina helpompi saada jos on jo töissä. Olen tässä muutomaa paikkaa hakenut. Onko kellään vastaavaa tilannetta, neuvoja kaipaisin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten käy töissä. Mikään pakko ei ole.

Vierailija
2/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottele työnantajan kanssa vielä. Sano ettet jaksa enää "vanhana" kuin aamuvuoroa ja haluaisit pysyä tässä samassa firmassa jatkossakin. Entä joku toinen firma jossa se onnistuu, samalta alalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin hankala juttu, voisin pitää vaikka vuoden lomaa ja elellä liiton korvauksella helposti. Mutta ei ole varaa lusmuilla eläkkeelle asti ja mikäli työhistoria nyt katkeaa eikä uutta työtä löydy tietyssä ajassa, putoaa vähän kärryiltä ja käsittääkseni mitä pidempään on työtön niin sitä vaikeampi on saada sitten joskus työtä. Ap

Vierailija
4/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omalla osastolla pystyi vaihtamaan niin että joku teki pelkkää iltaa ja itse aamua, mutta nyt kun osasto vaihtuu niin tuo mahdollisuus loppuu. Ap

Vierailija
5/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei enää ahdista kun otat lopputilin.

Vierailija
6/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä sinnitellä vielä ja etsi samalla uutta työpaikkaa. Tilannehan on siihen hyvä, kun voit käyttää päiväajan työnhakuun. Työpaikka on helpompi saada työllisenä kuin työttömänä.

Vierailija
7/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on nyt vaan mietittävä, kumpi ahdistaa enemmän, iltavuorot vai mahdollinen pitkäaikaistyöttömyys.

Vierailija
8/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden pois töistä, sain helposti uuden työpaikan. Olin vieläpä 49-vuotias kun hain. Työnhakua helpotti se että pystyin mainostamaan vapaasti joka some-alustalla että etsin töitä, kun ei ollut nykyistä työnantajaa jolta peitellä työnhakuaan. Lopulta työllistyin niin että rekrytoiva taho otti minuun yhteyttä.

Nainen 51 v

Vierailija
9/9 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita töitä on ainakin tähän asti saanut kohtuu helposti, tuntuu että työkokemus on erittäin tärkeä kun haetaan töitä, sen puoleen en usko että varmasti putoaisi kyydistä eli en pidä pitkäaikaistyöttömyyttä kuitenkaan kauhean todennäköisenä mutta riskin kyllä tiedostan.