Mikä avuksi korkean verensokeriin NYT?
Alko tuossa pari tuntia sitten oireet. Heikottaa, oksettaa, hikoiluttaa, janottaa, silmät sakkaa...
Mittasin sokerit ja koje näytti 9,4.
Mä olen kakkosdiabeetikko, eikä ole koskaan ollut sokerit noin korkeella.
Söin viimeksi lounaalla ennen yhtä. Kahvin mustana ja 2 palaa ruisleipää siivut juustoa, tomaattia ja kurkkua.
Vettä oon juonut muutaman lasin sen jälkeen.
Googlailin että mikä auttais nyt tähän oloon. Näköjään laihdutus. Kyllä olen saanut nyt pois 8 kiloa pois, toinen jäljellä. Tänään ei lähde, sen tiedä.
Tää on uus tilanne mulle. Ei ole terkkarin kanssakaan puhuttu,.kuinka toimia. Diabetes on ollut hallinassa ruokavaliolla ja yhdellä metforminilla.
Olisko kellään vinkkejä, mitä nyt voin tehdä asialle?
Kiitos.
Kommentit (15)
liikunta, sokerit laskee kun liikut joten lenkille
9 ei tunnu missääån, joku muu vaiva on. Päässä?
Mulla oli raskausajan diabetes. Arvot pysyivät kurissa, kun söin raakaa porkkanaa. Jos jätin porkkanan pois, arvot nousivat.
En yhtään tiedä, mikä on porkkanan salaisuus, mutta ei ole haittaa sun sitä kokeilla.
Syö suolaa lusikalla suoraan paketista. Oppiipahan verensokeri ainakin olemaan!
Jatkat terveellisen vauhtista painonpudotusta. Syöt ohjeiden mukaisia aterioita.
Vierailija kirjoitti:
liikunta, sokerit laskee kun liikut joten lenkille
Ei tarvitse edes lenkkeillä - nousee varpailleen ylös alas niin jo laskee sokerit.
Soitapa lääkäriin. Neuvoo otatko kyydin sairaalaan vai mit teet.
Tämäpä se oikea paikka, ei terveysneuvonta puhelin.
Älä höpsi. Tuo ei ole korkea edes vielä.
Simähän kuvailet hypoglykemian oireita kun sokerit on liian alhaalla.
Ruokailun jälkerm voi olla 8 -9 mutta terveellä tasoittuu kahdessa tunnissa
Kerran vedin suklaanhimossa levyn kerralla niin sokerit huiteli 15 tietämillä. Ei siitäkään vielä erityisen huono olo tullut mutta ankara kusetus alkoi.
Kävelylenkki nyt ensihätään. Ruokailusta on sen verran aikaa, että jotain pitäisi myös syödä. Jatkossa ruualla riittävästi proteiinia ja rasvaa hiilareiden kanssa, mikä hillitsee sokereiden nousua. Juustossa ja muissa maitotuotteissa on laktoosia, joka on sokeri.
Huomenna kannattaa olla yhteydessä terkkariin, jos näyttää siltä että lääkitys ei enää riitä.
AP tässä
Kyllä mä tiedän, ettei tuo ole yleisesti korkea sokeri, mutta mulle on ja kun huonon olon takia lähdin mittaamaan. (Kaverilla huitelee 20-30 välillä)
Verenpaineetkin mittasin ja kaikki mallillaan.
Olon helpotusta olinkin vaille, kun kaikki nettiohjeet tuntuu olevan elämäntapamuutosta ja pitkän jönteen ohjeita.
Kävelylle vois lähteäkin ja kanamunia iltapalaksi. Miksei porkkanakin. :)
Kiitos asiallisista vastauksista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli raskausajan diabetes. Arvot pysyivät kurissa, kun söin raakaa porkkanaa. Jos jätin porkkanan pois, arvot nousivat.
En yhtään tiedä, mikä on porkkanan salaisuus, mutta ei ole haittaa sun sitä kokeilla.
Parsakaali toimii paremmin kuin porkkana.
Votkaa