Club-30 Torstai toivoa täynnä =)
Aivan uskomaton tunne... meilläkin tapahtuu jotain. Keskenmenostahan on jo vuoden verran joten eiköhän nyt olisikin jo aika. Päätettiin miehen kanssa että tulevaan kiertoon yritetätään onnistua saamaan hoito. [color=hotpink]=)[/color]
No lennot on varattu ja maksettukin, nyt vaan toivon että menkat alkaa viikonloppuna tai ihan viim. ens viikon alussa. Niin että ajoitus sitten olisi se oikea. Menkkamaisia tuntemuksia on ollu jo eilen ja muutkin PMS:n mukanaan tuomat riemut on kyllä jo täällä että ei kai se kierto nyt voi tepposia tehdä kun on viim. ½ vuotta ollu säännööllisesti lähes joka kerta 30pv.
Sitten vaan on enää edessä se oviksen tikuttelu ja inssi...
En muista että oisin pitkään aikaan ollu näin innoissani ja toiveikas. No järki kyllä varoittelee pitämään jalat maassa, koska vielä monta juttua voi mennä mönkään. Eikä se tietysti ole edes varmaa että lopputulos on toivotunlainen vaikka kaikki siihen asti menisikin hyvin.
No mutta mahdollisuus on olemassa ja se jo vetää suupieliä ylöspäin. [color=purple]=D[/color]
Tämä nyt oli niin täysin tätä omaa napaa, enkä edes tässä nyt muista kenellä mikäkin tilanne menossa mutta kirjoitelkaahan niin voin sitten parantaa tapani ja kommentoida myös muiden asioita ja tilanteita. [color=green]=)[/color]
Huiskutus sateisen päivän keskeltä, onnellisesti silti hymyillen. [color=gold][b](O/[/color][/b]
Kommentit (40)
Tänään tein ekan ovistestin (lääkärin määräys) ja se oli vielä täysin selkee nega (kuten oletinkin). Huomenna olisi sitten kontrolliultra ja varmaankin heti ens viikon alussa inssi. Hieman olen ruosteessa tässä touhussa kun eilen havaitsin alkavia ovis oireita, säikähdin että joko se NYT on, mutta en vaan muistanut että limat ym. alkaa kyllä jo joitakin päiviä ennen ovista (tarkastin muistiinpanojani aikasemmista insseistä). [color=purple][b]=)[/b][/color]
Nyt pitäisi pakata ja valmistautua illalla lähtöön, olen kuitenkin vielä tokkurassa kun oon vasta heränny. [b][color=gold]=O[/b][/color] Nukuin tänään niin pitkään kun vaan pystyin/jaksoin koska ensi yönä ei paljon ehdi nukkua.
Kivaa muuten että [b]tirppakin[/b] heräili horroksestaan [color=red](O/[/color]
jokos menkat on alkanut?
Onko kaikki muut clubilaiset jo plussannut (mikä olisi tosi ihanaa) vai mihin ovat sitten jääneet. Täytyy myöntää että en muista nikkejä kun olen ollut melko paljon poissa täältä kun mitään ei oo tapahtunut. Mutta nyt saatte sitten nauttia/kärsiä lörpöttelyistäni senkin edestä. [b][color=hotpink];)[/b][/color]
[b]Leia[/b] mitenkäs piina etenee? Teillä olikin se pitkä viikonloppu edessä, joko tänään lähdette viikonlopun viettoon. Tsemppiä sinne!
Huiskutukset myös [b]Waimolle[/b] mukavalta kuulostaa tuo teidän vauva-arki. Perässä yritetään tulla.
Etelänjaostoa pian vahvistava SuviTuulia, intoa täynnä. [b][color=purple]=)[/b][/color]
Moikkelis koikkelis!
Täällä sitä ollaan ja piina etenee huimaa vauhtia - tosin jotenkin on vielä lähes piinailematon olo. Ei ole ollenkaan sellaista täpinää kuin oli ensimmäisissä insseissä. Hyvä varmaan niin. Osaltaan tähän kyllä vaikuttaa sekin, että töissä ***ttaa kuin pientä oravaa - on vähän skismaa ilmassa - ja stressikäyrät ihan taivaissa. Ei ole näin ollen oikein energiaa enää tällä asialla piinailla. Perjantaina suunnataan auton nokka kohti Lappia ja lauantaina aloitetaan terot. Vasta tiistaina kotiudutaan ja silloinhan on jo pp7. Näin se homma etenee!
Tirppa - mukava kuulla pitkästä aikaa. Mielenkiintoista tämä lapsettomuus hoidoissa juoksevan elämä. Välillä toivoo hulluna ettei täti tulisi ja sitten välillä pelkää kuollakseen että jos se ei tulekkaan ajallaan. Tunne-elämä on kyllä tosi myllerryksessä.
Suvis - tervetuloa koti Suomeen! Niin ja näiden ihanien hoitojen pariin. Peukut ja varpaat on täällä pystyssä, että ajoitus olisi kohdallaan ja plussa sitten aikanaan paukahtaisi ruutuun.
Voi Waimo kuinka hauskalta ja suorastaan vaaleansiniseltä teidän vauva-arki kuulostaakaan. Kuinka nopeasti tämä aika kuluukaan, vastahan teitä synnytyksen jäljiltä onniteltiin. Vieläköhän täällä roikutaan kun teidän poitsu täyttää ensimmäisen täyden vuotensa - varmaankin. Käyhän toki aina kuulumisia päivittelemässä. Huoh! Täytyy toivoa, että perässä joskus tullaan
Huiskutukset kaikille
Leia
Ps. Meikkishän liittyi clubiin aikanaan Helin huhuiltua lisäjäseniä (plussatuulet olivat niin ahkerasti joukkoa harventaneet). Pitäisiköhän nytkin huhuilla? Mitäs olisitte mieltä?
Waimo:
Poika kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia, ei ole enää semmoinen pikkuvauva vaan reipas 3kk, naurelee ja juttelee ja uusin taito on kääntyminen, mukava kattoa kun toinen punnertaa lattialla ja sitä hymyä kun pääsee mahalleen. Äiti nauttii sydämensä kyllyydestä tästä kotonaolosta!Waimo
Et kuule uskokaan, kuinka nopeasti sinulla on käsissäsi vilkas pojanepeli. Ihania ne kyllä on sittenkin ;-)
nimim. kuopuskin jo 1v7kk ja mammakin takaisin töissä (haikailee kylläkin kotiin, vaan ei olla voitettu lotosta)
p.s. kaikille tsemppiä ja jaksamista! Pidän peukkuja tasapuolisesti kaikille, vaikkakin vain vanhoille tutuille nimimerkeille tulee enää kommentoitua.
Tämänpäiväinen kontrolliultra vaihtuikin sitten inssiksi, kun ovistesti hymyili aamulla (käytössä ne uudet ClearBlue elektrooniset tikut).
Limakalvo oli hyvän paksuinen ja kaunis ;) ja oikealla iso rakkula juuri puhkeamassa. Mittoja niin limakalvon paksuudesta kuin munarakkulastakaan lääkäri ei maininnut enkä katsonut sitä tarpeelliseksi kysyäkkään. Oli kyllä tosi ihana käynti, lääkärinä meitä hoitanut/tutkinut lääkäri (toki jossain inssissä on aikasemmin ollu muukin lääkäri), hän muisti tosi hyvin meidän tilanteen ja historian vaikka oli kuulemma vaan nopeesti vilkaissut papereita. =) Siitä jäi hyvä mieli.
Nyt sitten vaan rauhallisin mielin piinailemaan (huh onnistuukohan), no on kyllä niin paljon ohjelmaa tässä ensiviikolle että ei varmaan hirmuisesti ehdi piinaillakaan. 9.2. otetaan verikoe (s-prog) että nähdään oonko ovuloinut varmasti. =)
Vähemmän positiivisia oli sitten uutiset tilanteesta luovutetun sperman suhteen, sitten kun laki astuu voimaan. 100% varmoja tietoja ei ole mutta Väestöliitto oli tehnyt kyselyä spermapankin nykyisiltä luovuttajilta ja todella vähäninen määrä oli valmis tietojensa luovuttamiseen syntyvälle lapselle. =/ Joten se tarkoittaa sitä että jonot tulee kasvamaan ja luovuttajien määrä romahtamaan. Täysin varmaa ei siis vielä kaikista pykälistä ole, että onko mahdollisesti vielä syyskuun jälkeen jonkinlainen siirtymäaika vai miten toimitaan.
No täytyy toivoa että tästä nyt tärppäisi tai sitten täytyy tehdä vielä uusi " vauvanhakumatka" tässä keväällä.
Tämä viesti meni nyt täysin omannavan |.| pohtimiseen mutta suonette anteeksi, tällähetkellä ei ajatuksissa oikeen muu pysy. Väsymyskin painaa kun myöhäisen lennon takia ei paljon viimeyönä tullut nukuttua ja täytyy myöntää että oli tosi hämmästynyt kun kierto näyttää nyt olevan lyhyempi ja ovis siis jo tänään. (oletin että vasta ma)
Hei Suvis pitkästä aikaa! :O)
Voi miten ihania uutisia sinulla.
Isot peukutukset piinistelylle!
Ja tervetuloa koto-Suomeen.
Iloisesti tervehtien
Nuru & masukki loppusuoralla :o)
No niin nyt se sitten on tullut , kauan kaipaamamme kirje. Kirjeessa todettiin etta en voi saada lasta ilman luovutettua munasolua (sehan nyt on ollut meilla tiedossa jo useita vuosia) ja sitten ne masentavat uutiset. Sairaala ilmoitti ettei heilla ole luovutettuja munasoluja ja hoito voidaan toteuttaa vain jos hankin luovuttajan tai kaannyn yksityisen puoleen.
Itkettaa ihan kamalasti!!! Mista mie luovuttajan saan? Onko se edes laillista suomessa laittaa lehteen ilmoitus etta munasolun luovuttajaa tarvitaan? Mista mina muuten luovuttajan saisin????????
Yksityisesti meilla ei ole rahaa tahan projektiin, silla yksi hoito meille tulisi maksamaan vahintaan 8000 e.
Siis olen tullut tieni paahan, ikava kylla. Tuntuu pahalta ja en voi muuta kuin itkea. Luulen etta suljen taman sivun ja kiitan teita kaikkia suunnattoman suuresta tuestanne kuluneiden vuosien aikana ja toivon oikein kauniita ja onnellisia paivia teille kaikille. Toivon koko sydameni pohjasta etta te kaikki rakkaat ja suurenmoiset ihmiset saatte toivomanne pienokaiset ja kaikki sujuu hyvin.
Olette ajatuksissani aina!
Kiitos ja kumarrus
Winteri has left the bulding......
Voi helvetin helvetti!!!! Eikö sulla oo siskoa tai sukulaista joka voisi auttaa......
Ja perkele jos minä vielä joskus sen kolmannen IVF.n teen niin otan yhteyttä vaikka salapoliisin kautta ja luovutan sulle muutaman rupusen solun eikä lapselle tarvi ilmoitella henkilöllisyyttä. Siis eihän toi voi olla lopullinen tuomio eihän.... kukas se nyt mun häntää nostaa pystymmäs kun sinä lähdet.... Lujasti jaksamista ja oikeen iso halaus!!! Sua tulee ikävä ja ois suonu että poistut vaan toiselle palstalle!!! Lämpöisin ajatuksin ja halauksin.
Kyynel vierahti (jos toinenkin) poskelleni lukiessani siun viestia. Sie oot kuule nainen niin ihanan ihminen, ala koskaan unohda sita!!
Me yritetaan tapella taalla systeemia vastaan, varsinkin kun nyt saimme hallitustasolta vahvistuksen etta laakarimme taalla oli vaarassa ja etta meidan kuuluu lain mukaan saada edes yksi hoito ilmaiseksi julkiselta puolelta, mutta onko kohtalo taallakin sama, etta tarvitsemme luovuttajan.
Minulla ei ole siskoa ja aiti on liian vanha (ja enka muutenkaan haluaisi kayttaa aidin munasoluja). Viime yo meni miehen kanssa jutellessa ja ajattelimme alkaa kyselemaan ivf hoidossa olevilta josko he voisivat luovuttaa meille pari munasolua korvausta vastaan. Siis saisivat ylimaaraista rahaa jo valmiiksi kalliisiin hoitoihin tai jos ovat kunnallisella puolella saisivat hieman ylimaaraista rahaa) Olemme valmiita korvaamaan kiitollisuutemme munasoluista jos vain saamme hoidon ilmaiseksi. Siis bongo rummut soimaan kella olisi " ylimaaraisia" munasoluja ja ne muuten menisi roskiin. Me otamme korvausta vastaan pari hyvalaatuista munasolua.
Kiitos Tirppa kaikesta!!! KIITOS!!
Ps. Miehella enemman tsemppi fiilista kuin minulla, ehka minakin paasen viela fiilikseen, jos saamme vain mahdollisuuden.
Hei!!
Itse olen lahjamunasolujonossa yksityisellä. Siinäkin on piiiiitkä jono odoteltavana.
Mä olen ymmärtänyt, että jos o´n oma luovuttaja, ei tämän munasoluja käytetä itselle. Musta se ois ainakin aika hassua...
Ristiinluovutuksessa sun luovuttaja antaa ekana jossa olevalle ja sä pääset jonon etummaiseksi. Eikös se mene niin?
Mut voimia ja kärsivällisyyttä! Yritä tehä kaikkia kivoja asioita, harrastaa ja hoitaa ihmissuhteita. Itse sain ainakin niistä taas tuntumaa, että on jotain järkeä elää...
Olen pahoillani, teitä todella koetellaan!
Toivottavasti miehesi kotimaassa asiat lähtevät rullaamaan tai sitten löydätte munasolun luovuttajan.
Tuo hoidon hinta yksityisellä Suomessa on päätä huimaava. Huh!
Oletteko selvittäneet mitä hoidot tulisivat maksamaan uusissa EU-maissa? Eurooppalaisen sairaanhoitokortin ansiosta ns KELA korvauksia saa niissäkin. Olen ymmärtänyt, että tamperelaisella AVA klinikalla on " sisar" klinikka mm. Riiassa. Sivulla www.avaclinic.com löytyy jotain tietoa. Ja googlettamalla saa tietoa varmasti Tallinnan klinikoista.
Lämpimät halaukset sinulle ja voimia teille molemmille!
Tsempitykset ja vilkutukset myös Maahiselle ja Tirpalle! Voimia katsoa eteenpäin!
Nuru & masukki
Kiitos koskettavista viesteistanne.
Taysista ilmoitettiin etta jos loydan luovuttajan meille he tekevat hoidon, ja siis kayttaen tata luovuttajan munasoluja. Nyt siis metsastan munasoluja...
ja luulen etta tuloksettomasti.
Ma poistun nyt palstalta ja palaan vain kurkkaamaan josko joku ihana enkeli luovuttaisi soluja meille.
Iso halaus teille kaikille ja kiitos tuestanne kaikkina naina vuosina.
Wintteri
ps. Pitakaa hannat pystyssa jatkossakin ja PALJON plussaonnea!
Winterille oikein iso halaus ja voimapläjäys! Täältä joutaisi myös sulle pari munasolua, jos vaan olisi mahdollista. Harmi ettei niitä voi virtuaalisesti lahjoittaa...
Suvis: ihanaa nyt vaan plussatuulia sinne päin!!! Ja kaikille muillekin piinaileville tietty!
Onnea plussanneiile ja vauvatuneille :) ja roimasti voimia ja tsemmpiä hoidoissa oleville. Vielä ne plussat sieltä paukahtaa ja sitten club 30 voikin kokoontua tuolla vauvat puolella :)
Täällä eletään kiireistä arkea kahden pikkumiehen kanssa. Yöt välillä valvotaan ja joskus känistään. Mutta ihania hymyjä tulee palkitsevasti välillä. Kovasti päätä kannattelee pikkuinen ja ympärillee katselee. Isoveli autta hoitamisessa ja huolehtii vaikka välillä mustasukkaisuus kouristaa...
T: vupii ja pojat Joel 24.3.05 ja Jesse 29.12.06
Olen ollut liikenteessä tässä joka päivä ja aina vaan tekemistä riittäisi enemmän kuin ehtii. Tämän viikon kun olen viellä täällä Suomessa, aivan ihana nähä kaikkia kavereita. =)
Piina siis etenee tässä samalla ihan huomaamatta, hieman on ollu turvotusta mutta ei muuta. Tänään siis pp4.
Kovin en ehtinyt pinoa siis lukea, [b]wintterille[/b] lähettelen kyllä tosi ison lohtu halauksen. Toivottavasti jokin keino kuitenkin löytyisi. Olen itse joskus harkinnut munasolujen luovutusta, mutta olisi kyllä mukava saada ensin yksi oma ja kai luovuttajan yhtenä ehtonakin on että on omia lapsia. Meilläkin saattaa tulla eteen syksyllä se tilanne että joudutaan itse ruveta etsimään luovuttajaa kun laki tulee vähentämään luovuttajat olemattomiin (lääkärimme mielipide). Se onkin sitten oikeastaan mahdoton tehtävä. Jaksamista sinulle ja miehellesi.
töissä ja palstalla jälleen..
Wintterille lohtuhali täältäkin vielä (jos vielä käyt täällä kurkkimassa). Kovin ikävältä kuulostaa tuo teidän tuomionne, toivon kuitenkin sydämeni pohjasta, ettei se olisi lopullinen. Jospa teille jostakin munasolun luovuttaja kuitenkin siunaantuisi.
Nautihan Suvis nyt näistä koto-Suomen antimista (kuten paukkupakkasista ;)). Hillitön tuuri sulla kyllä oli tuon ovulaation suhteen. Siinähän olisi saattanut käydä vielä köpelöstikin. No loppu hyvin kaikki hyvin ja toivottavasti tuliaiset kotiin ovatkin ne kaikkein toivotuimmat.. Tsemppiä piinaan!! Kiva että piina etenee ihan huomaamatta.
Niin kävi minullekin tässä pitkän viikonlopun aikana. Nyt ollaan jo pp8 ja kohtahan tämä on ohi sitten. Tuntemuksia ei ole suuntaan eikä toiseen, joten ei kait tässä kun odotellaan menkat ja viikolla 8 sitten IVF suunnitteluun.
Terkut kaikille pinoon. Olipas kivaa kun oli paljon päivityksiä!!
Leia
pp6 ja tuntemuksia ei pahemmin ole, eilen illalla ollutta palelukohtausta lukuunottamatta. Olin niin viluinen että tärisin kylmästä paksu villapaita päällä ja muut tarkeni samaisessa kämpässä t-paidassa. =)
Aina näin kun pysähtyy aattelemaan asiaa niin vatsassa on kyllä perhosia kun jännittää, mutta muuten en kyllä kummemmin ole ehtinyt asiaa ajatella.
Sorry että en taaskaan muista mitä mun piti teille muille kommentoida, kun luin viestinne vaan niin pikaisesti ja kohta pitäisi taas olla menossa. Kyllä nuo pakkaset vähän vois hellittää! (hrrrr)
hänät pystyyn, vaikka vastalla. =)
Kyllähän sitä toivoisi että elämän muut alueet sujuisi mutkitta, on tämä lapsettomuuden ja kaikkien hoitojen kanssa painiminen sen verran jo rankkaa puuhaa. Yritä nyt vaan jaksaa odotella siellä, vaikka se on aina helpommin sanottu kuin tehty. Jaksamista sinulle!
[b]Leia[/b] jokos inssi on tehty, miten meni?
Nyt sitten vain rauhallisin mielin piinailemaan, josko se kolmas kerta toden sanoisi.
Meillähän juuri se kolmas inssi toi sen plussan. Enkä oikeen jaksanut siihen uskoo, vaan kaiken kiireen keskellä pyörähdin lääkärissä ottamassa " tavaran" matkaan. ;)
Ekalla inssikerralla aattelin että jospa... mutta silti olin realistisesti sitä mieltä että ei ehkä nyt kuitenkaan ekasta onnistu. No tokassa olikin sitten tosi paljon suuremmat toiveet ja pettymys suuri kun negaa tuli (tai en tainnut ees ehtii testaan kun menkat alko). Sitten se kolmas oli jotenkin vaan sellanen läpihuutojuttu ja sitten en vonutkaan uskoo kun menkat alko oleen myöhässä ja vaikka sain haamunkin niin en vieläkään uskonu raskauteen, vaan vasta toka testi sai uskomaan asiaan ja lopulta sitten veritestiin piti luottaa (täällä tehdään aina veritesti).
Nytkin kun aattelen tätä neljättä inssiä tavallaan myös ekana, niin en jaksa uskoo että onnistuu. Mutta toivon kuitenkin todella sydämeni pohjasta että se onnistuis. =)
Joten eiköhän nyt varata meille ne luxusluokan paikat sieltä junasta ja matka kohti loppuvuotta. Perässä tullaan piinailemaan!
Edelleenkin ihmettelen missä on [b]tirppa[/b] ja muut kissanaiset.
[b]lumikselle[/b] onnittelut ihanista ultrakuulumisista, tuo eka ultra on jotenkin niin ihana mutta silti niin pelottava. Tarrasukkia pikuiselle matkaan edelleen.
Heipsan pinoon!
Hiljaista pinossa tosin on.. Missähän kaikki tosiaankin luuraa?
Wintterille lohtu&jaksu halaus näin virtuaalisesti. Tiedän tunteen, kun töissä kaikki mättää. Toisaalta tuo sinun liikkeesi voi olla ihan tervekin, niin sydämelle kuin pääkopallekin. Jaksamista sinne ja peukutus vielä, että se posteljooni toisi sen kutsun hoitoon pikimmiten.
Inssi on siis ohi. Kiitos vain kysymästä Suvis! Ihan hyvin meni, tälllä kertaa se johtorakkula olikin kerennyt jo puhjeta. Olikin aamuyöstä sen verran tukala olo, että arvelinkin että näin on käynyt. Lääkärin mukaan ajoitus on ihan ok, kuitenkin jo keskusteltiin että viikolle 8 voisi varata IVF suunnittelu aikaa jos ja kun tästä ei nyt tärppää. On kyllä skeptinen olo, mutta mielelläni tartun tarjoukseen ja liityn matkaseuraksi sille luxusluokan matkalle.
Pp0 - tästä se piina siis lähtee. Tosin ensi viikonloppuna olemme pitkän viikonlopun lapissa laskettelemassa. Joten toiveissa on aika sellainen pikakelaus piina, minulla nuo vapaa päivät ovat aina helpoimpia piinailupäiviä.
Lumikselle vielä onnea odotukseen!
Terkuin
Leia
...Suviksellahan oli niin hienoja uutisia hoidosta! Kiva juttu ja tervetuloa Suomeen, pakkasta tällä hetkellä -22, että varaudu keleihin;)
Peukkuja Leialle ja suuren suuret onnittelut plussanneille! Niin sitä vain sitkeästi tästäkin porukasta aina joku raskautuu.
ja Wintterille pitkää pinnaa tietoa odotellessa!
Vai on mua jo kaipailtu. No kieltämättä tuntui hyvältä lukea, että jossain " seuraani" on kaivattu :)
WINTTERI älä nyt kokonaan masennu. Eikös sitä sanota, että hyvää kannattaa odottaa ja jos se odotuksen kohde on se porkkanapää niin kyllähän sellaista mielellään odottaa. Mutta tiedän tunteen kun jonkunlainen lupaus hoitojen edistymisestä on saatu ja sitten ei tapahdukkaan mitään niin kyllä on täälläkin pistänyt ärräpäitä ulos suusta tulemaan. Mutta it' s not over until fat lady sings ja kuten olen ennenkin maininnut, minähän en laula. Positiivisia ajatuksia ja halauksia täältä pohjolasta sinne kuninkaalliseen saarivaltioon!!!
SUVIS hei teillähän suunnitelma kuulostaa hyvältä. Nyt peukut ja varpaat pystyssä sen pysyvän plussan puolesta. Voi että, ihan kylmät väreet menee kun ajattelee teitä piinailemassa Wintterin kans yhtäaikaa bdbdbdbd
WAIMO sinähän nyt varmistelit näkyvyyden sitten kunnolla, no kolmas kertahan se toden sanoo *naurua* On se ihana kuulla miten teillä arki menee ja että poika on nopeasti oppivaa plaatua. Jaa-a ei taida mennä kovin kauan siihen päivään kun siellä jo juostaan ja lujaa :)
Yritämme kaikkemme, että tulemme perässä perhe arkea kokemaan!!!
Nyt tippu eno veneestä, mä en muista yhtään mitä mun seuraavaksi piti kommentoida. LEIALLE oli ainakin jotain. Siis tää on kauheeta tällänen blankko tunne.......... No jatkan sitten omanapaosioon ja toivottavasti huiskutukset muille nyt riittää. Tsemppiä naiset, kyllä me se plussa napataan +++++++++++++
ON /.\ Täällä on vitutuskäyrä sahannut lahjakkaasti ylös alas että ei perässä pysy. Näyttää nyt siltä, että jus tällä kierrolla menkat tulee sitten niinkuin myöhemmin (27-35 on väli) vaikka just nyt pitäs tulla aikasemmin. No plään bii on sitten se, että jos joudun perumaan kohduntähystyksen menkkojen takia, teenkin nyt sitten sen PASsin ja tähystyksen sitten joskus. Oireet on kutakuinkin jo lupaavat, alaselkä kipeenä, lämmöt tippu mutta kun menkkojen pitäs olla ohi jo 8.2 että tähystys voitas tehdä joten ei kovin kauaa oo aikaa ootella..... nooh onpahan jotain mitä odotella....
Että ei kovin aktiivisissa merkeissä vieläkään mutta eiköhän se tästä.