Sosiaaliturvan leikkaukset ja eutanasialaki
Onko tarkoituksena päästä tilanteeseen jossa tuottamattoman yhteiskunnan jäsenet ajetaan armomurhaan?
Kommentit (12)
Eihän köyhille mitään armoa anneta, itse on itsensä lopetettava jollain kivuliaalla ja epävarmalla keinolla.
Käytännössä hallitus jo tekee eutanasioita ihan urakalla. Jää tukien leikkausten myötä minulta sydänlääkkeet ostamatta (90 e/kk).
Maksan pakolliset laskut ja ostan ruokaa. Mieluummin kuolen äkilliseen sairaskohtaukseen, kuin näen nälkää.
T: Köyhä eläkeläisukko
Jos valitsen vapaaehtoisen kuoleman, teen sen Myyrmannin tapaan. Minusta se oli tyylikäs lähtö.
Se on kuule tehty jo vuosia sitten. Nyt on kyse siitä, että joku vanha ja kituva pääsisi halutessaan lepoon tms.
Minusta tämä vaikuttaa siltä että ne tuottavatkin yksilöt ajetaan itsemurhan partaalle. Puhumattakaan niistä, jotka ovat koko ikänsä tätä yhteiskuntaa pystyssä pitäneet.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä hallitus jo tekee eutanasioita ihan urakalla. Jää tukien leikkausten myötä minulta sydänlääkkeet ostamatta (90 e/kk).
Maksan pakolliset laskut ja ostan ruokaa. Mieluummin kuolen äkilliseen sairaskohtaukseen, kuin näen nälkää.
Mitä tukia leikataan eläkeläisiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukia leikataan eläkeläisiltä?
Asumistuki putoaa.
Hippokrateen valan elämää suojelevan valan vannoneesta lääkäristä tuleekin murhaaja.
Kyseinen eutanasia-lääkäri on siis valansa rikkonut valapatto.
Onko kukaan muu ajatellut tätä tilannetta niin, että nyt meillä on päättäjäsakki, joka runnoo asioita läpi ihan vain nähdäkseen että mitä tapahtuu.
Emme voi olla ihan varma mitä kaikkea tapahtuu, voimme arvailla ja päätellä ja osua paljon oikeaankin. Eivätkä seuraukset ole hyvät, mutta jos tuo päättäjäporukka haluaakin nähdä mitä hyvää tai positiivista se tuo mukanaan. Että osa väestä ihan oikeasti lähtee työnhakuun tai pyytää (ja ehkä jopa saakin) työtunteja lisää tai hankkii toisen työn.
Maamme tulisi pitää huolta niistä, jotka eivät sitä itse voi tehdä. Mutta jos ja kun tämän väen osuus vain kasvaa ja kasvaa, niin niukkuutta yksinkertaisesti jaetaan jatkossa isommalle porukalle. Nyt yritetään saada koloistaan ne, jotka voivat itse vaikuttaa omaan tilanteeseen sitä joillakin keinoin kohentamalla.
Vierailija kirjoitti:
Hippokrateen valan elämää suojelevan valan vannoneesta lääkäristä tuleekin murhaaja.
Kyseinen eutanasia-lääkäri on siis valansa rikkonut valapatto.
No ei ole. Sellainen todella miettii inhimillisyyttä ensin. Jos loppu on asianmukainen, eikä kukaan kidu tai tapahdu muuta pelottavaa. Osa pystyy ottamaan vaikka itse kotona pillerin, jos se ei tule ulos, kuten Usassa nainen otti sen. Mutta asiat pitää tutkia hyvin miten nämä hoidettaisi. Myös väärä diagnoosi ei saa olla tai manipulointia.
On tarkoitus saada pudokkaat haluamaan sitä itse. Sehän on henkilölähtöinen vaihtoehto. Kun tekee selviytymisestä mahdotonta, voi aina muistuttaa, että tällainenkin vaihtoehto on.