Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni Leijonanmieli,

Vierailija
18.03.2024 |

olen jo vanha ihminen mutten ollut lapsuudessani koskaan tuota kirjaa lukenut tai sitä mulle luettu. Mutta nyt piti paikata sivistystä. Onneksi ei tarvinnut kehdata mennä kirjastoon (lapsettomana) lastenkirjoja lainaamaan, sillä tuo kirja on kuunnelmana Areenalta kuunneltavissa.

No, mut siis. Mitä se Lindgren sillä meinaa, että näitten poikien pitää kuolla kaks kertaa...? Nangijalaan päätyvät ens ja sitten toisen kerran jälkeen Nangilimaan.

Viittaako Lindgren ev.lut. uskon käsitykseen, että ensin vainaja joutuu jonkinlaiseen välitilaan ja sitten joskus kerran tulee se suuri ylösnousemus niille jotka eivät joudu hlvettiin.

Mutta eihän tuossa kirjassa kuitenkaan mitään suurta ylösnousemusta tapahtunut... 

Mites selitätte lapsillenne, jos luette tätä kirjaa yhdessä ja he kysyvät, että miksi piti kaksi kertaa kuolla...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sopimaton kirja lapsille. 

Vierailija
2/3 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, googlaten löytyy ratkaisu asiaan. 

Eli onkin vähän sellainen salapoliisijuttu, ei yksinkertaisesti hoksattavissa....

Kaarle - siis se nuorempi poika kuoleekin vasta siellä kirjan lopussa. Kaikki se mitä tapahtuu Joonatanin kuoleman tulipalossa ja tarinassa kerrotun jyrkänteeltä hyppäämisen väilllä on vain Kaarlen kuumehouretta.

Näin tuo asia on selitetty googlauksen tuloksiin tulleessa Kirjasto vastaa palstalla.

Jep. Nangijala ja Nangilima Kaarlen houretta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain joskus tämän kirjan keskeiseksi teemaksi todettiin lapsen itsemurha. En itse näkisi asiaa aivan niin. Tuo, että pikkuveli kuolee vasta lopussa, on totta. Hän myös kokee siinä pääsevänsä yhdessä isoveljensä kanssa samaan paikkaan ikuisesti. Voi sanoa, että tarina Nangijalasta ja Nangilimasta on houretta tai unta. Joka tapauksessa kyseessä on ihana, liikuttava satu, jota ei tarvitse täysin selittää.