Välikausihaalarit ja 2-osaiset puvut.Minkä ikäisillä käytätte mitäkin?
Hei!
Kiinnostaisi kuulla minkä ikäiset lapset käyttävät 2-osaista pukua eikä vain haalaria.Mistä tykkäätte eniten ja miksi?
Tähän asti ainakin olen itse tykännyt enemmän haalareista(ainakin pienemmillä lapsilla).Jotenkin helpompia käyttää eikä ole esim.vaaraa että takin alta menisi " likaa" sisään.
Suositellaankohan hoitopaikoissakin enemmän,että olisi haalarit?Meillä lapset aloittavat syksyllä hoidossa ja sitäkin pitäisi jo ajatella hiljalleen.
Kommentit (8)
5v asti sekä välikausi- että talvihaalarit. Sitten eskariaikana takki + housut välikausivaatteena, mutta talveksi haalari.
Ensi syksynä kun menee kouluun, niin sitten takki + housut koko ajan, mutta luultavasti vapaa-aikaan vielä haalari (esim. kelkkamäkeen).
Meillä tyttö käytti 3v asti välikausihaalaria. Jatkossa vain 2-osaisia. Talvella haalaria kouluikään asti, ainakin.
Vaikka 2-osaset on myös hyviä, niin päiväkotiin taitaa poika vielä mennä syksyllä haalarissa. Ehkä vähän lämpimmillä keleillä voi käyttää 2-osasta kun takin voi tarvittaessa ottaa pois. Kotioloissa ei ole niin väliä kumpi on :)
Meillä vintiöillä on ollut käytössä pääasiassa haalari välikautenakin alle kouluiässä. Lisänä ollut sitten joku kaksiosainen, mutta ei vedenpitävä kuten haalarit eli kauppa yms käyttöön missä ei niin remuta.
Nyt esikoistyttö on eskarissa ja hänellä käytössä (sekä välikautena että talvella) haalari ja kaksiosainen, molemmat vedenpitäviä ja tykkää pitää molempia. Haalarin pukee nopeammin päälle, laittaa usein sen kouluun että ehtii nopeasti ulos, kun ei ole niin paljon eri osia :-) Ainakin tulevalle keväälle/syksylle on odottamassa vastaava varustus eli haalari ja kaksiosainen, molemmat vedenpitäviä remuamisen kestäviä. Sen jälkeen jää varmaan välikausiasusita se haalari pois, talvella toivottavasti käyttää pidempään, ainakin sitten kotona iltapäivällä jos ei kouluun " kehtaa" laittaa.
välikausi että toppa!
Välikausipukuna meillä oli joskus 3 vuotiaana yksi kaksiosainen pukukin, mutta se tuntui hankalalta leikeissä kun joskus takki saattoi nuosta selästä ylös ja haalari oli mukavampi pojan itse pukea.
Syksyllä hän lähtee eskariin ja olen nyt tilannut kaksi osaisen mutta meinasin haalarinkin ostaa, koska ajattelin että se ois eskarissa kätevämpi, saa nähdä sitten..
Kaksiosainen on siitä kätevä että takkia tarvitaan jokatapauksessa kun ei kuraista haalaria kauppareissuille viitsi laittaa, mutta jos välikausipukuna on vain takki+housut on sekin sitten varmaan usein kurassa.
Mutta pointtini oli siis se, että toppahaalari ainakin kouluikään asti ja sittenkin vielä mutta koulussa vois olla kaksiosainen. Ja välikaustena varmaan näin 5-6 vuotiaaksi asti haalari.
Eli haalarit ja kaksiosaiset vedenpitävät/vettä hylkivät. Lapset n.puoltoista vuotta ja reilu 3v. Haalarit ihan ehdottomat rymyleikeissä kun vesilätäköissä " uidaan" ja meillä piha osittain keväällä sellasta kuravelliä ettei siellä selviäis kuivana kuin sukelluspuvulla ;) Ja arvata voi missä lapset haluaa leikkiä...
Kaksiosaiset haluan myös koska ne on sit kätevät keväämmällä kun aurinko jo lämmittää. Voi tarvittaessa heittää takin pois jos kuuma yllättää.
Ja 2 ulkoiluasua /per lapsi on ainakin meillä ihan minimi jos ulkoillaan pari kertaa päivässä. Vesi kun tulee jokatapauksessa lahkeensuista jossainvaiheessa sisään niin samalla puvulla ei enää iltapäivällä ulos pääse. Joten mieluusti ostan sitten sekä haalari että kaksiosaiset asut..ja ehkä kaksilla housuilla.
hänelle ostin sekä haalarin että 2-osaisen. Haalaria käytin kun oli sateista. 2-osaista tuli sitten käytettyä enemmän koska oli ilman vaippaa ja usein oltiin pitkiä aikoja ulkona joten pissattaminen oli 2-osaisessa helpompaa. Tälle keväälle minulla yksi vanhempi haalari varastossa, viime kevään 2-osainen menee vielä ja yhden uuden hankin. Eli itse suosin 2-osaista. Meidän keskimmäinen lapsi käyttää mielellään talvella haalaria mutta ei ole välikausi haalaria käyttänyt sen jälkeen kun täytti 3v.