Eikö ihmiset enää osaa oikeinkirjoitusta?
Kommentit (26)
Urpo kirjotetaan suurella kirjaimella.
Ei osaa. Sitten, kun asiasta mainitsee niin vetoavat murteeseen. Murre on täysin eri asia kuin elämäm koululaisen kieli oppi virheet.
Osa vasta opettelee ja osalla kouluvuosista on vierähtänyt tovi.
Luurilla näpyttelyä melkein kaikki harrastavat eikä niitä virhelyöntejä tai ennakoivia textejä jaksa korjailla.
Vierailija kirjoitti:
No ei kirjoiteta muuten kuin jos se on ihmisen nimi.
En ole koskaan osannutkaan kirjoittaa virheettömästi.
Huomaan virheen aina just siinä kohtaa, kun olen painanut jo Lähetä nappia. Ja totean ettei sitä saa enää korjattua. Tekstiä kävi läpi ensin, mutta niin kävi. Ja sitten mietin mitä joku muu ajattelee siitä.
Huomaan virheen aina just siinä kohtaa, kun olen painanut jo Lähetä nappia. Ja totean ettei sitä saa enää korjattua. Tekstiä kävi läpi ensin, mutta niin kävi. Ja sitten mietin mitä joku muu ajattelee siitä.
Sama vika Rahikaisella,no näitä sattuu,syytän näppäimistöä.
Vierailija kirjoitti:
Toki näppäilyvirheet on eri asia kuin se ettei vaan jotkut uuvatit osaa äidinkieltä. No, tässä en tarkoita niitä joilla on jokin todellinen syy siihen etteivät osaa. Vaan tarkoitan näitä elämäm koululaisia.
Palstan aktiivien matala koulutus- ja sivistystaso paistaa läpi monista kommenteista. Puhumattakaan lasten, joiden peruskoulu on vielä kesken, tänne tekemistä postauksista.
Vierailija kirjoitti:
Olet tyyppiesimerkki umpitollosta ihmisestä.
Mä kirjoitan tahalleen väärin.
Se vaatii sen että tietää mikä on oikein.
Koska mä en halua kulkea massan mukana ja koska mä voin.
Mä kirjoitan miten mä haluun. Piste.
ap:n ekasta viestistä puuttuu PILKKU. Olet siis itse Urpo?
Ei kirjoitusvirheet maailmaa kaada. Mutta! Lause täytyy rakentaa niin, ettei sitä voi väärin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Sama vika Rahikaisella,no näitä sattuu,syytän näppäimistöä.
Näinhän se on, ostin halvalla tän kompuutterin ja halvalla ei saa hyvää näppäimistöä, mutta kun nyt on lama ja rahat on lopussa.
Vierailija kirjoitti:
ap:n ekasta viestistä puuttuu PILKKU. Olet siis itse Urpo?
Urpoa ei edelleenkään kirjoiteta isolla kirjaimella. Tiedän kyllä, että se pilkku pitäisi olla kun -sanan edessä. Sait kuitenkin mahdollisuuden v*ttuilla.
Lause aloitetaan isolla kirjaimella.
Niin olet sinäkin. Et osaa edes aloitusta kirjoittaa oikein. Rektiovirhe.