Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsumanimen vaihtaminen ja kouluun kirjautuminen

Vierailija
17.03.2024 |

Eli jos vaihdan kutsumanimeksi opintoja varten ensimmäisen nimeni Maijan, koska ensimmäinen nimeni Inkeri on ruma.

Miten kaikki edelliset paikat, koulut, jne, joissa olen "asiakkaana", käyttäytyvät? Päivittyykö nimi siellä Maijaksi, vai pitääkö siitä erikseen ilmoittaa? Entä jos tulen kaikesta huolimatta katumapäälle, jos en tunnista Maijaksi kutsumista kuitenkaan. Jos vaihdan sen Suomi.fi takaisin Inkeriksi, niin päivittyykö oppilaitoksessa nimi automaattisesti myös luentolistoille takaisin Inkeriksi, vai pitääkö sitä erikseen pyytää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Maija on toinen nimeni :D

Vierailija
2/5 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinne kouluun vaan voi ilmoittaa sitä kutsumanimeä?

Itse tein niin. Eli siis esimerkiksi jos nimeni on passissa Elisabet ja kutsumanimi Elisa niin ilmoitin kouluun vain sen Elisan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein niin. Eli siis esimerkiksi jos nimeni on passissa Elisabet ja kutsumanimi Elisa niin ilmoitin kouluun vain sen Elisan.

Opintopolku ilmoittaa koululle virallisen kutsumanimen, mikäli se on siellä merkittynä. Tai automaattisesti ensimmäisen nimen, jos kutsumanimeä ei ole ilmoitettu. Väestötietorekisteristä tai jostain menee nuo tiedot oppilaitokseen. Oppilaitos valmistelee sähköpostit, muut tunnukset ja listat automaattisesti niiden mukaan. Eli minulle tulisi inkeri.vaananen@oppilaitos.fi sitten maija lähettäisi inkerin osoitteesta postia. 

Vierailija
4/5 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintopolku ilmoittaa koululle virallisen kutsumanimen, mikäli se on siellä merkittynä. Tai automaattisesti ensimmäisen nimen, jos kutsumanimeä ei ole ilmoitettu. Väestötietorekisteristä tai jostain menee nuo tiedot oppilaitokseen. Oppilaitos valmistelee sähköpostit, muut tunnukset ja listat automaattisesti niiden mukaan. Eli minulle tulisi inkeri.vaananen@oppilaitos.fi sitten maija lähettäisi inkerin osoitteesta postia. 

Ei ole virallista kutsumanimeä.

Vierailija
5/5 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan itse keksiä itsellesi nimen ilman virallista lupaa. Tiedän muutaman henkilön joilla on itsekeksitty sukunimi ja virallinen nimi on eri. Tämä nimi on siis ollut heillä vuosikymmenet eikä kaikki tunne heidän oikeaa nimeä. Se on laillista. Suomessa voit olla kuka haluat, mutta virallinen nimi muuttuu vain virallisesti muuttamalla. Väestörekisterikeskus voi auttaa.