Siis syyhyn tarttuminen vaatii 5-10min pituisen ihokontaktin, mitä te teette että saatte tartunnan?
Jos olette siis toimivaltaisia aikuisia, kiehnäättekö tuntemattomien kanssa paljonkin?
Kommentit (12)
Eiköhän aika moni aikuinen saa tartunnan lapseltaan (joka taasen saa sen esim. päiväkodista).
Minä sain työpaikan tykypäiviltä. Ei ollut suoraa ihokontaktia, mutta riittävän moni koski samoihin ottimiin lounaalla. Syyhyhän tykkää majailla kämmenissä.
Meillä tykypäivillä leikittiin ponileikkiä SIELTÄ NE TULEVAT SYYHYINENSÄ
putsaako kukaan kuntosaleilla niitä istuimia ja käsisijoja, siinähän nysvätään puolisen tuntia/ laite ja heti perään tulee seuraava. Pienissä vaatteissa istutaan, haarusista tarttuu istuimiin ....
Perustuuko tuo 5-10 minuuttia johonkin tutkimukseen vai onko se vain jonkun asiantuntijan mutua?
Esimerkiksi kun nukutan päiväkodissa lapsia olen monen vieressä yli viisi minuuttia. Siirtyen sitten toisen silittelyä tarvitsevan viereenzz
Porukka nussii ympäri kyliä niin siinä se leviää.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain työpaikan tykypäiviltä. Ei ollut suoraa ihokontaktia, mutta riittävän moni koski samoihin ottimiin lounaalla. Syyhyhän tykkää majailla kämmenissä.
Ai oikeestiko pidit jotain hemmetin ottimia yli viisi minuuttia?
Vaikka työvaatteista. Niitä pestään liian täysissä koneissa ja huonoilla pesuaineilla ekologisuuteen vedoten.
Minä panin syyhypunkin kanssa 30 min.
Mistä sinä tiedät, kuinka helposti nämä nykyiset superpunkit tarttuvat?
Meillä nukkuu kaikki 5 perhepedissä, en ymmärrä miten tarttuu YHYYY361