Minkä verran omaisuutta sinulla oli 30-vuotiaana?
Monilla on tässä iässä eri elämänvaiheita. Jotkut ovat olleet vuosia työelämässä ja osa vasta lopettelee opiskelujaan.
Omistitko jo esimerkiksi asunnon ja auton vai asuitko vuokralla ja omaisuutesi koostui mummon vanhoista huonekaluista ja astioista?
Oliko sinulla säästöjä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa yhteiset:
- Asunto, arvo 200 000 e, josta velkaa jäljellä 80 000 e
- Velaton 30 000 e arvoinen auto (maksettu säästöillä)
- Säästöjä reilut 20 000 e
- Muuta omaisuutta n. 10 000 e arvosta
Tänä vuonna täytetään 31 v ja meillä on 2 lasta.
Hyvä!
Ei ollut 30-vuotiaana mitään. Kiitos pätkätöiden. Oli tilillä max 5000€ ja opintolainaa 10000€.
omistin kyllä auton.
Kolmekymppisenä olin jo ollut työelämässä useamman vuoden, mutta säästöjä ei kyllä juuri ollut. Sijoituksia oli pari tonnia, aikoinaan jo kauan sitten menehtyneeltä isovanhemmalta saatuna. Olen kasvanut niistä ajoista ja nyt edelleen alle neljäkymppisenä varallisuus on kuitenkin yli sadan tuhannen.
Ei mitään. Iso opintovelka niskassa ja vuokrakämppä.
30-vuotiaana oli velkainen omakotitalo, varmaan useampia tonneja tilillä rahaa, koska olin ollut "jo" kolme vuotta töissä, ja muistan että meillä oli varaa muutaman tuhansien eurojen matkoihin perheen kanssa ilman sen syvempää säästämistä.
Asuntovelkaa oli paljon. Yli 150 000 mk ja ex vaimolla saman verran. Lapsi oli silloin pari vuotias. Nyt on asiat toisin. Tällä hetkellä velkaa ei ole ja omaisuuttakin yli 600k€. Lapsi on muuttanut omilleen ja eläkeikä koittaa 3,5 vuoden päästä.
Iso villa, ökyauto ja pari huöraa!
Ay-pomo
Juuri asunnon myynnistä tiesin, paljonko sen arvo oli noussut. Kun ensimmäinen lapsemme oli syntynyt, ostimme kolmion. Myös se sijaitsi Helsingissä.