Koska sua on kehuttu viimeksi?
Kommentit (42)
Harrastekurssin opettaja kehui työtäni tammikuussa. Siis kaksi kuukautta sitten. Sen jälkeen en ole kehuja kuullut. Miehelläni on aleksitymia. Ei ilmaise positiivisia tunteita koskaan verbaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tänään. Ruokailijat tykkäsivät mun tekemästä ruoasta.
Minulle kerrottiin ettei Jumalan vilja mene minussa hukkaan.
Tapailen naista, joka on todella ihastunut minuun. Eilen lateli kehua toisensa perään. Kivaltahan se tuntuu, muttei poista sieluani kalvavaa masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna kun olin Osakassa. ^.^ Japanilaiset naiset ovat kovia kehumaan, kun mies pukeutuu tyylikkäästi. Suomessa en ole saanut naisilta arvostusta. M25
Itse saan Suomessa naisilta jatkuvasti kehuja ja romanttista kiinnostusta. Olen niin tottunut siihen, että olen vähän turtunut enkä välitä enää, mikä on vähän surullista.
Eilen livenä, pari kertaa viikolla viestillä. Harvoin kehuja satelee, kiitoksia kyllä. En ole enää työelämässä.
Mies kehui tänään. Sanoi, että teen aina hyvää ruokaa.
Töissä pomo kehuu viikoittain. Alaisetkin kohtalaisen usein.
Kotona ei kehuja heru. Ehkä joskus 15 v sitten mies kehui takapuoltani. Jäi mieleeni, koska oli niin harvinainen juttu. Esikoinen kehui nuorempana esim. ruokaa, nykyään enää ei.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mehun puolisoa joka päivä. "Olet kaikkein paras ruuan laittaa, siivooja, lumitöiden tekijä, nurmikon leikkaaja. Toisten on turha edes yrittää". Hyvin on uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mehun puolisoa joka päivä. "Olet kaikkein paras ruuan laittaa, siivooja, lumitöiden tekijä, nurmikon leikkaaja. Toisten on turha edes yrittää". Hyvin on uskonut.
Mehun...KEHUN
Vierailija kirjoitti:
Minä kehun itse itseäni.
Minäkin kehuin eilen itseäni ja oikein ääneen, kun tekemäni ruoka oli ihan yllättävänkin herkullista.
Mutta ei kai tuo ihan sama asia ole kuin saada vilpittömiä kehuja toiselta ihmiseltä. Itse en edes muista, koska viimeksi joku olisi sanonut jotain mukavaa saati sitten, että oikein olisi kehunut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä enkä muista, mutta olenkin saanut kuulla aina vain haukkuja ja moitteita. Edes lapsena ei kehuttu ikinä mistään (ilmeisesti siksi ettei vaan ylpisty) mutta moitteet on kyllä muistettu aina sanoa ääneen.
Sama jatkui myös ekassa parisuhteessa jossa en muista tehneeni ikinä mitään oikein tai toista miellyttävällä tavalla. Ihan jo laittamani ruoka oli aina vääränlaista (liikaa suolaa/ei riittävästi suolaa, muussissa on könttejä/muussi on liian sileää jne) ja jos tilattiin pizzaa niin valitsin aina jonkun vääränlaisen/huonon itselleni ja sitten toista ärsytti syödä samassa pöydässä sitä omaa parempaa pizzaansa.
Tuttua.. Itse erehdyin kerran kysymään, että maistuuko ruoka niin exä vastasi että kyllä tämä paskaksi välttää.
Ei mussa ole mitään kehuttavaa. Eikä ole edes ketään joka voisi kehua, mutta eipähän sitten ole ketään haukkumassakaan.
Varmaankin pian 30 vuotta sitten, kun tein ekaa kertaa miilunpolttajan spagettia ja miehen kavereita sattui olemaan kylässä jotka sitten hotkikin porukalla koko kattilallisen. Nämä kaksi siis kehui ruokaa johon mies totesi, ettei tämä ole yhtään sellaista oikeanlaista vaan hänen äitinsä ja jopa siskonsakin tekee parempaa. Nämä miehen kaverit myös kohteliaasti kiittivät ruuasta jonka mies kuittasi sanoilla ettei tässä talossa tarvitse kiitellä ja mulkaisi minua todella pahasti.
Tuo suhde ei kestänyt kauaa ja sen jälkeen olikin pitkään hirveän hankala luottaa edes itseensä. Sitten kun olisin taas ollut "parisuhdekelpoinen" niin eipä yhtään hyvää miestä ollutkaan missään ainakaan minun saatavillani vaan tarjolla oli ainoastaan tuon edellisen miehen kaltaisia tylyttäjiä enkä sellaiseen suhteeseen enää uudestaan halunnut haukuttavaksi.
Koulussa opettaja ja opiskelukaveri kehui mun tehtäviä tehdyksi hyvin ja olevani älykäs.
Koulussa myös neljä opiskelijaa kehui kauniiksi ja mies ja lapsi tänään sanoi että olen kaunis. Mies myös usein kehuu minua älykkääksi
Vierailija kirjoitti:
Ei mussa ole mitään kehuttavaa. Eikä ole edes ketään joka voisi kehua, mutta eipähän sitten ole ketään haukkumassakaan.
Älä oo taas tommonen.. kyllä sä kelpaat 🤗
Mä aloin itkemään, kun mua kehuttiin töissä ja annettiin vielä tuollainen mariskoolikin kun huomasin melko ison mokan joka oli muilta/vastuullisilta mennyt ohi silmien.