~0~HELMENKANTAJIEN torstai~0~
Kommentit (42)
... ei mitään uutta, ei ole vauveli vielä laskeutunut. saisi pikkuhiljaa ruveta tuleen alakertaan ; )
viime kerralla, kun halusin synnyttämään, seksin lisäksi kävin " juoksu" lenkillä ja menin portaita ylös-alas. paikat olivat siis jo kypsiä ja vauva laskeutunut. lääkäri antoi tuon portaiden juoksemisen vinkkinä, sanoi hänen itsensä saaneen 3 lasta tällä tavoin. tosiaan mullakin alkoi sitten illalla supistelemaan ja aamulla päästiin sairaalaan. aion kokeilla kyllä samaa, sitten kun alkaa tuleen tukala olo ja paikat on kypsät...
TYKSiläiset! tapaamiseen ehdotan siis heti maanantaita, klo 12 ja paikka Mylly, leikkipaikan vieressä oleva kaffela. oiskos kiva???
vai mahdanko kahvitella yksin siellä ; )
vko 37 menossa
Moi kaikille
Tylsää on. Ei kiinnosta mikään! Positiivisesti ajateltuna ainakin muutamien viikkojen päästä on jotain tekemistä. Ärsyttää sekin, että olen aina vaan valittamassa et syntyis jo. Sen verran tajuan itsekkin ettei se auta...
Asumismuodosta. Tällähetkellä asutaan kerrostalo kaksiossa. Toivoisin ehkä tulevaisuudessa omakotitaloa " puoli" maalta. Sillein että olis rauhallista mutta kuitenkin lyhyet matkat joka paikkaan. Ja paljon kaappeja ja tilaa =)
Soseet ja vaipat. Vaipoissa luotetaan kaupanpaketteihin ja soseissa mennään varmaan molemmilla. Ne on niin käteviä ottaa mukaan. Tietysti täytyy katsoa mitä tämä tulokas suostuu syömään. Kaikki eivät pidä kaupan soseista. Toivottavasti on kaikkiruokainen =)
Kesäsuunnitelmista mulle riittää se, että tulee kesä ja mahdollisimman lämmin sellainen.
Frog, jos osaisin antaa vinkkejä synnytyksen käynnistymiseen, en istuisi enää tässä ;)
jjae: Onko tarkoitus synnyttää kotona vai miksi sillä sängyn korkeudella on väliä?
Kylläpä taas helpotti kun lueskeli teidän muiden " vaivoja" . Välillä sitä unohtaa että nämä tuntemukset raskauden loppuvaiheessa on aika normaaleja.
Koitetaanhan jaksaa.
MyQ 37+1
En aio synnyttää kotona enkä saakaan synnyttää, koska vauva on niin pieni.
Ilmeisesti sen sängyn noston ideana on että jos ambulanssilla joutuvat hakemaan niin on helpompi minut nostaa. Normaalisti ennen synnytyksen aikaan tulee kotiin kätilö, joka katsoo sitten sängyssä onko paikat aika ja ryhdytäänkö synnyttämään. Jos on valinnut kotisynnytyksen niin se jatkuu sitten siitä automaattisesti. Jos taas on valinnut sairaalan tai hotellin synnytyspaikaksi niin siitä kotoa jatketaan sitten yhdessä matkaa sinne. Mutta kun pakotetaan sairaalasynnytykseen niin voin vain mennä suoraan sairaalaan ja siellä katsotaan paikat.
Sitten sairaalasta paluun jälkeen tänne tulee nainen hääräämään noin 9 päiväksi. Ilmeisesti kai suurin syy on jossain työergonomisissa asennoissa eli voi autella mua paremmin. Ota näistä sitten selvää. Mut jalat on asennettu niin eipähän tule sanomista.
Kaik muuten ok mutt RR oli vähä koholla. Ja ku sanoin ett päätä särkee liki päivittäin ni varas mulle uuden ajan jo tiistaille, katotaan pissat ja paineet uudestaa. Ärsyttävää rampata siä vähä väliä ku sit o ni kipee ku piexetty orava. :( No, kaipa tän mukelon parhaax kestää.. Eikä tätä ny enää kauheen monta viikkoa tarvi jaxaa.
Mulla ei supparit aiheuta pissahätää mutt liian täys virtsarakko aiheuttaa suppailuja. Onnex sitä öisin heräilee tunnin välein tyhjentään tuota pissapussia, ja jos ei muuten ni kyl se supistus sit herättää. ;)
[b]Asumismuoto[/b]: Omakotitalo jota pitäs laajentaa. Pojat asuu samassa huoneessa ja tytölle just tovi sit saatii oma huone rakennettuu. (jouduin luopumaa osasta keittiöö :( ) Suunnitelmat on jo tehty, enää puuttuu vaa rahotus, aika ja innostus. Ei siis paljookaa.. ;) Mutt sopu sijaa antaa.
[b]Virtsankarkailua[/b] esiinty sillon ku oli pahoinvointia, jossei muistanu tikistää lantionpohjalihaxia saatto tippa lirahtaa housuu. Täytyy vaa muistaa jumpata niit lihaxii.
[b]Vatsalihaxet[/b]: Eheh.. =D Jaa mitkä?? Tuon kakkosen syntymän jälkee niit reenailin kovastikin mutt ku aloin oottaan tuota kolmatta ei pystyny ja syntymän jälkeen ei tullu innostuttua enää siit hommasta. Vähä hirvittää tuo tuleva synnytys ku ny ei o ni hyväs kuosis nuo lihaxet. No, eiköhä tää muxu ulos tuu, harvempi kai o sisää jääny. ;)
Että sellasta romaanintynkää tähän väliin. Ny o pakko mennä kattoon jtn välipalan tapasta, karsee nälkä. Sitäpaitti mul oli paino
taas
laskenu, ny 300gr/vko. :o
[color=deeppink][b]Päivänjatkeita jälleen Helmenkantajille ja hyviä vointeja!![/b][/color]
Maaret(ti) & örppis [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv:t edelleen 37+6/38+4)
Viime viikolla lekuri sai SF-mitax 36 (edellisvkolla th:n mittaamana 32) ja ny ku th mittas oli SF 33½. Kivasti vaihtelee.. =)
Mutt nyt [b]----->[/b]
Heips!
Täällä monet tuntuu miettivän jo kikkoja, miten itse saisi synnytystä käyntiin. Mistähän mä luin justtinsa, että kätilöt laittavat leikkimielisiä lähetteitä Ikeaan ja Stockan rappusiin :) Että näissä paikoissa shoppaillessa olisi moni synnytys saatu käyntiin.. Tiedä sitten.. ehkä ajaa saman kuin suursiivous ja hyppely mitä joku miettikin.. Mutta rentoutuuko siivotessa tarpeks, sitä en tiedä :D
Tervehdys kaikille helmenkantajille synnäriltä,
Kohdallani kävi niin kuin vähän arvailtiinkin, että vauveli syntyy etuajassa. Olen ollut koko viikon nettipimennossa, sillä vauvelimme päätti tulla tähän maailmaan ma 15.1. klo 16.08. Poika painoi 3160 gr ja 48 cm pitkä.
Viime viikonloppuna alkaneet napakammat supistukset ja verinen valkovuoto olivat alkusoittoa synnytykselle. Poika syntyi siis rv 35+6 Lohjalla.
Kaikki kävi hyvin äkkiä. Olin ma 15.1. puolilta päivin äippäpolilla tarkastuksessa ja olin silloin 4 cm auki, kohdunkaula täysin hävinneenä. Lääkäri kehoitti minua jäämään sairaalaan, mutta totesin tulevani heti takaisin jos supistukset muuttuvat kivuliaimmiksi ja säännöllisiksi. Niinhän siinä sitten kävi, että olin ollut vaan 1 ½ tuntia kotona, kun supitukset muuttuivat kivuliaiksi ja säännöllisiksi.
Sairaalaan päästyämme olin 6 cm auki ja minut siirrettiin suoraan synnytyssaliin, jossa kärvistelin reilun tunnin tosi kivuliaissa supistuksissa ja hengittelin ilokaasua. Kätilö puhkasi kalvot ja poika oli kolmella ponnistuksella tässä maailmassa.
Kaikkea hyvää vielä odottaville helmenkantajille ;)
Terveisin
Äippä & poika 3 päivää
PESÄNRAKENNUSVIETTI:Ainakin minuun iskee aina loppuraskaudesta kauhee pesänrakennusvietti. Leivon pakasteeseen pullaa ja kakkuja. Järjestelen paikkoja ja siivoan. Tänään taas ollut siivouspäivä. Sain alakerran siivottua ja yläkerta saa odottaa ensviikkoon. Tulee muuten niin selkä kipeeksi, jos koko talon siivoaa kerralla. Siksikin minä teen hommia valmiiksi ettei oo heti pullat lopussa ja paikat sekaisin kun sairaalasta kotiudun. :)
ASUMISMUOTO: Asumme omakotitalossa, jossa noin 200 neliötä asuinpintaalaa,joten siivottavaa riittää. Tontti on vähän päälle 2000 neliötä. ja ihan tässä lähellä on koulu, luistinkenttä ja hiihtolatu yms. Autoa mulla ei ole käytössä vaikka kauppaan ja kylälle on matkaa noin 5 km. Mutta ei mua kyllä huvittais lähtäkään paljon kylille asioille katraani kanssa. Mieluummin käyn itsekseen sitten kun mies kotiutuu töistä.
HOITOJÄRJESTELYT: Lasten hoito on ainakin viikonloppusin tiedossa,kun äitini ei ole silloin töissä. Arkisin hoitoja on tiedossa klo. 13 eteenpäin. Ja yöaikaan. Eli synnyttämääm pitäisi päästä viikonloppuna tai iltaisin. Että mies kerkeäis takaisin lasten luo. Saapa nähä miten käy, jos pitää arkiaamuna lähtä synnärille niin varmaan mun pitänee sit mennä yksin ja mies tuleee sit kun lapsenvahdin saa jostain.
NUKKUMINEN: Vielä ei ole kauheesti paikkoja kolottanut nukkuessa mut varmaan viikon sisällä alkaa mullakin ne tuskalliset lonkkasäryt. Viimeksi kun odotin tuota kuopusta, nin nauroin miehelle että pitäs tuoda sänkyyn joku kottikärryn renkaan sisuskumi tai uimarengas,jonka sais laittaa lonkan alle ettei painais yöllä niin riivatusti.
( . ) Eli täällä siis päivä siivottu ja huiskittu eikä vaan supistele. Minä oon vissiin sellainen ihminen et mua supistelee vain silloin kun on tosi kyseessä eli vauva myös sitten syntyy samaan syssyyn.
Viimeyönä sain nukuttuakin tosi hyvin. Vain kerran kävin vessassa eikä kukaan muksuista herättänyt kertaakaan.
Jomppana 35+3
Kaerin perheelle onnittelut poikavauvasta.... :)
Täällä kateellisena istun kun haluttais jo niin kovasti nähdä oma vauveli.
Täällä huutelen edelleen... Ulkona tosiaan tulee lunta pyryttämällä, ja sisällä istuessa ei muuta tekemistä juuri ole kun koneella istuksia. Anteeksi siis, jos kyllästytte mun nikkiin. =)
tänään on kyllä ollut tosi outo päivä, siis ihan näiden omien tuntemuksien kanssa. Vauva on todella levoton, ja tunkee koko ajan jommastakummasta kyljestä jalkojaan läpitte, ja muutenkin tuntuu vauhtia massussa piisaavan. Sen lisäksi tuo vatsa on vähän löysemmällä, ja tuntuu että koko ajan pitäis pöntöllä istua. Sen sijaan supistuksia ei tule, taitaa olla yhden käden sormilla laskettavissa tämän päivän supistukset, ja se on jo todella poikkeuksellista, kun " normaali" päivänä tuo määrä supistuksia tulee jo suurinpiirtein ennenkuin sängystä ehtii ylös nousta. Ja voi tuota tuskaa alapäässä... tuntuu, että paikat venyy ja paukkuu. =)
Jos viikkoja olisi enemmän, niin voisin vaikka vannoa, että " synnytyttää" , esikoisen aikana muutama viimeinen päivä oli nimittäin hyvin samantyylisiä. (minä hassu luulin silloin olevani tulossa mahatautiin...) Nyt kuitenkaan en jotenkin usko että siitä olisi kysymys. Ehkä tällä kertaa todella olisi kyse siitä, että on mahatauti iskemässä....
No, eiköhän tuo selviä... Sinänsä nyt olisi oikea kauhu-skenaarioiden äiti, jos synnyttämään pitäisi lähteä. (Lunta tulee niin,ettei eteensä nää, tiet on tukossa ja auto varmaan jo jumissa tallissa...) Joten minun tuurillani se ei ole ollenkaan mahdotonta...
No joo, synkät ajatukset sikseen. Minun ei ihan vielä tarvitsisi jakautua, joten yritän olla etuilematta teitä määräaikaisia. =)
Nyt taas huilaamaan, ennen kuin kalvot sanoo " naps"
T: Helmiina
Onnittelut koko perheelle!! Nauttikaa ihanista vauvantuoksuisista päivistä!!
Itsellä ei ole edelleenkään valittamisen aihetta raskausajasta. Nautin olotilasta edelleen, vaikka kaikenmaailman vaivoja onkin. Tämän erilaisen asenteeni takia tunnen rehellisesti sanoen itseni ulkopuoliseksi tässä porukassa. Minulla ei ole vielä mikään kiire synnärille, otan tästä kaiken irti viimeiseen asti. Tuntuu että nykyään on jotenkin sallitumpaa valittaa raskaudesta kuin hehkuttaa sitä.
Mutta aavistan kyllä että energiani loppuu aikalailla synnytykseen... kun te muut ylistätte ihanaa oloa vauvan kanssa, voin minä olla vähän eri aaltopituuksilla (taas). Viimeksi ainakin olin pitkään kipeä, huonossa kunnossa ja ekstra-väsynyt. Päivät meni sellaisessa huurussa, etten oikein muistakaan mitään. Meidän tyttö on uniongelmainen lapsi, joka valvotti minua lähes vuoden. Ei sitä uupumusta voi edes sanoilla kuvailla. Neiti reagoi vieläkin öisin kaikkiin mahdollisiin tapahtumiin, ja on varmasti levoton nukkuja koko ikänsä. Pahin pelkoni on että tämä vauva osoittautuu samanlaiseksi valvottajaksi. Toivon todella ettei niin käy, en nimittäin tiedä miten sitten arjesta selviäisin kahden lapsen kanssa, kun viimeksikin käytiin jo äärirajoilla. Noh, joka tapauksessa tämä vauva on kovasti odotettu ja jo nyt rakastettu, niin että älkää käsittäkö tekstiäni väärin. Ja onhan siinä vauva-ajassa niin paljon uskomattoman ihaniakin juttuja, tunteita ja pieniä ja suuria hetkiä, että niiden avulla jaksaa sen väsymyksenkin yli.
Positiivisia ajatuksia lähettelee,
loviisa rv 34+3
Ja onnea kovasti kaer! Ainakaan sinua en pääse etuilemaan jonossa siis... =)
T: Helmiina
Oikein paljon onnea [b]Kaer[/b] pikkuisesta [color=blue][b]pojasta[/b][/color]!!
Niin niitä pieniä helmiä alkaa maailmaan tulemaan.. [size=2][color=red]♥[/color][/size]
Maaret(ti)
Missäs on [b]sjt[/b]? Synnärillä?
(taas) Maaret(ti)
jos ehdit, niin tuletko kertomaan että mitkäs olikaan ne merkit josta aavistit että syntyy etuajassa? Kun itse täällä kovasti pelkään että syntyy pian (nyt 34+6), enkä missään nimessä haluaisi vauvan tulevan ennen kuin on todella täysiaikainen eli 38+0.
Ilmeisesti pojalla kuitenkin kaikki hyvin?
Vielä kerran suuret onnittelut koko perheelle!
Viherrys
Onnea KAERille ja hänen perheelle vauvan syntymän johdosta!!
Kävin tänään neuvolassa ja juma että kyrsii sen toiminta..terkka oli taas niin kiireinen että meinas jäädä hemppa kattomatta ja sf mitta kans.
rv 35+6
paino + 700g edellisestä käynnistä
RR 133/74 (mittas heti kun pääsin tuoliin istumaan,ei siis mitään odotteluja paineen tasaantumiseksi)
Pissa puhdas
B-Hb 114
Sf 35
Raivotarjonta,tosin vähän vino sellainen
syke 130-140
Ja huomasin kainalossani eilen illalla kipeän pahkuran (sitä ei tuntunut edellisenä iltana)..siitä en kuitenkaan kerennyt edes mainita terkalle kun sillä niin kiire oli..nyt sit huolettaa..onko kellään kokemuksia tälläsistä??
Asumis G: Me asutaan pienessä kunnassa sivukylällä,kirkonkylälle matkaa on 14km ja lähimpään kauppaa 10km (pieni kyläkauppa viereisellä kylällä,täällä kylällä ei palveluita ole,ryhmis sentään avautuu nyt..ajokorttia minulla ei ole joten olen täällä " loukussa" lasten kanssa,muiden kyytien armoilla olen.Välillä TODELLA tuntuu että pää sekoaa tänne..ei ole kavereita täällä,kyläläiset lähinnä paljon vanhempaa väkeä.
Omakotitaloon olen tyytyväinen,neliöitä 114..mutta JOS joskus sattus lottovoitto tulemaan niin alkas uuden rakentaminen.:D
Ois vaan voinut miettiä vähän tarkemmin että ennen talon ostoa että kuin loukussa sitä täällä on ilman korttia..
nyt en jaksa enempää kirjotella kun on pää kipeänä..palailen kun olo paranee.
Jonzu ja masukki 35+6
Voi kun hienoo, kun Helmikset alkaa ihan tosissaan jakautua..! On itselläkin jotain toivoo = )
Loviisa: Olis upeeta, jos olis samanlaiset fiilikset kun sulla, ettei ole kiire lähtee synnyttään, van pystys nauttiin loppuun asti raskaudesta.. Näin mulla on kaks edellistä ollut, mutta tämän kolmannen kohdalla tuntuu menevän kaikki toisin..
Just miehelle tossa puhuin, että kumpa tää olo ja kivut helpottas, että sais mies entisen akkansa takaisin ja lapset taas äidin.. Olis niin kiva jos pystyis edes pyykit ripustaan ilman kipua ja sen jälkeistä väsymystä!
Yleisesti ottaen nautin raskaana olemisesta, mutta kivut on aika kurjia.
Mulle muuten ultrakone antoi arvioiduksi L.a:ksi 070207!!
Vauva ei oo vielä asettunu " lähtökuoppaan" , joten senkään puolesta ei tarvitse synnytystä vielä odotella hetkeen käynnistyväksi.
Paino on pudonnu 400g, mikä oli tosi hyvä uutinen ja turvotuskin on pysynyt poissa ainakin toistaseks.
eipä taas muuta, kun odotellaan
mammutti ja Vilppu rv 35+6
Viherrys, meidän esikoinen syntyi 6 vuotta sitten rv 36+4. Silloin synnytys käynnistyi tyypillisimmillä oireilla oksentaminen, ripulointi ja vesien meno. Lisäksi mukana oli aktia ja supisteluja.
Mulla on tosi korkea kipukynnys ja kun mentiin sairaalaan olin jo täysin auki.
Tällä kertaa olen tosiaan supistellut jo marraskuusta lähtien, josta sairaslomalle ja silloin kohdunkaula oli jo lyhentynyt. Nyt sitten 13.-14.1. vkonloppuna alkoi valkovuodon seassa olla veristä vuotoa ja äippäpolin viesti oli, että kohdunsuu alkaa valmistumaan tulevaan.
Lisäksi supistukset alkoivat tuntua tosi napakoilta niin kuin tosi kivuliaat menkkakivut.
Eli nämä tuntemukset saivat minut kääntymään sairaalan puoleen. Maanantaina 15.1 kun kävin sitten tarkistuttamassa äippäpolilla tilannetta kohdunkaula oli kokonaan hävinnyt ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle (4 cm). Silloin en vielä uskonut synnyttäväni muutamaa tuntia myöhemmin.....
Nämä asiat on niin yksilöllisiä. Lohjan sairaalassa oli maanantaina yksi " kärsivä" äiti, jolla rv 41+4 ja odoteltiin vaan, että aqua-rakkulat ja oksitoni auttavat synnytyksen käynnistyksessä. Lopulta hän oli eilen päivällä 7 cm auki ja heidän poikansa syntyi illalla. Tämä vaan esimerkiksi siitä kuinka yksilöllisiä nämä asiat ovat.
Hyvää illanjatkoa
Äippä&poika vauveli
Viherrys, unohdin totaalisesti kertoa pojan voinnista.
Poika syö tosi hyvin ja vatsa toimii. Viikkoihin nähden poika on tosi reipas. Synnytyslääkäri totesi, että pitkään jatkuneet supistukset ovat kypsyttäneet vauvan keuhkoja eikä ole merkkiäkään velttoudesta tai unisuudesta. Lastenlääkärin tarkastuksessa kaikki oli kunnossa.
Itselläni on maito noussut ja yli 2 tunnin imetystauot ovat yhtä tuskaa. Pumppu on tulossa ensi viikolla, joten siihen asti täytyy kärsiä.
Nyt illanjatkoja.
Äippä
Terveiset ultrasta!
Masussa kölöttelee tällähetkellä noin 3 kiloinen pojan pallero, eikä kuulemma merkkiäkään synnytyksestä vielä..Plääh..
Lääkärin veikkaus oli (jos täysiaikaiseksi pysyy sisällä) n. 3600g. Ihan sopivan kokoiselta kuullostaa, joten sen puolesta suostun jatkamaan tätä raskautta vielä hetken..
..
Kohdunsuu siis tiukasti kiinni ja kaulaa joku pari senttiä jäljellä.
Lääkäri ihmetteli kovasti tätä mun vatsan kokoa, kun vauva ei kovin iso ole, eikä vettäkään ole normaalia enempää.
[b][color=steelblue]Hoitojärjestelyt:[/b] Me ei olla kauheesti niitä suunniteltu, mutta omat ja miehen vanhemmat asuvat lähellä ja keverit ihan naapurissa, joten eiköhän joku niistä pääse poikien kanssa meille jos nopea lähtö tulee esim. yöllä. Pojat on sen verran isoja, että tarpeentullen pärjäävät kyllä hetken aikaa keskenäänkin. Helpottaa jonkun verran siinä mielessä, etti tarvitse niitä lähteä kuskaamaan mihinkään!
[b]Virtsankarkailu: [/b]Mulla ilmeni vaivaa suunnilleen raskauden puolivälissä, mutta viimeaikoina ei ole lirahdellut..
[b]Soseet: [/b] Itse ajattelin soseet valmistaa, mutta valmiitakin täytyy varmuuden vuoksi muutama purkki varata kaappiin ja jos kyläillään, niin silloin varmaan syödään kaupantädin sosetta.
[b]Synnytysasento: [/b] Tästä oon jo puhunutkin, mutta palaan aiheeseen; Ensimmäiset oon punnertanu ulos kanssa puoli-istuvassa asennossa (ja venyttäny sairaalan sukat muodottomiks), mutta nyt haluaisin ainakin kokeilla jakkaraa!
[b]Supistukset ja vauvan liikkeet + pissa/kakkahätä: [/b] Mulla on ollut vaikeuksia erottaa supistusta sillon kun vauva liikkuu ja sillä kyselinkin asiasta teiltä. Saattaa olla, että välillä kivuton supistus on tullutkin vauvan liikkuessa.
Ja taas alapääjuttuja.. Mulle tulee kans jompikumpi hätä aina kovemman supistuksen jälkeen ja jos niitä on monta peräkkäin, niin tuntuu, että maha menee ihan löysäks.
[b]Vatsa-ja lantiolihakset: [/b]Oon aina ollu tosi laiska pitään huolta lihaksista, joten on jääny sekä alapää, että vatsa reenamatta. Eipä siis taida olla minkäänlaisia lihaksia missään..
[b]Asumismuoto:[/b] Asutaan tällähetkellä rivarikolmiossa. Paikka ihan mukava rauhallinen, mutta lähellä keskustaa, (noin 1,5km) ja Siwa on yllättävän lähellä = ).
Kaupungissa asukkaita n.7000
Tyytyväinen olen paikkaan, mutta koti käy pieneks, joten etsitäänkin sopivaa omakotitaloo kaikenaikaa.
Frog: Ymmärrän hyvin sun " ahdinkoo" yksin olemisen kanssa, kun itse oon aika sosiaalinen tapaus, enkä vois ajatellakaan olevani yksin aina ilman ketään juttuseuraa.. Eikä se tee susta huonoo äitiä, vaikka haluat töihin ja ihmisten ilmoille vaikka lapset on pieniä. Niinhän sitä sanotaan, että kun äiti (ja isä) voi hyvin, niin lapset voivat hyvin!
Mulle tekee ainakin tuskaa, jos joudun kotona lojumaan päivät ilman minkäänlaista " aikuis seuraa" tai juttukaveria.
..nyt syömään..palailen taas myöh..
mammutti ja Vilppu rv 35+6
ai niin, Kolomonen: Neuvolan täti kertoi esimerkkiä äidistä joka synnytti viikolla 42+5, kun sanoin olevani valmis lähteen vaikka heti.. Joten voi olla, että minäkin täällä roikun yhtenä kappaleena vielä maaliskuussa!!
Voivotellaan sitten yhdessä tätä ihanaa raskausaikaa = )