*^*ELOISAT ja torsti-tuhinat*^*
Kommentit (38)
Opelle, Kretulle ja kaikille voimia tarvitseville iiiiisot karhunvoimaterveiset!
Klongklong mulla lyö taas tyhjää, mitä jutunjuurta täällä oli.
PULLOG ainakin. Mä pesen nokkamukit koneessa ja huuhdon sitten. Pullon pistän kans, jos ollaan käytetty, mutta eipä juuri koskaan.
TUULILLE: meillä esikoinen ei huolinut mitään pulloa, mutta keskarille kelpasi kuukausien hakuammuntojen jälkeen MAMin pullo, jossa on todella pieni " nänni" . Ootte varmaa kokeillu ja kaikki maholliset keinot, eli kävellen syöttämisen tai että mies antaa pullon? Se on jännä kyllä, että kaikki ei vaan pulloa huoli. Ystäväni, joka joutui esikoisensa imettämisen lopettamaan lääketieteellisestä syystä, ajatteli kuulemma pitkään, että se on vaan opettamisesta kiinni, huoliiko vauva vai ei. Kun hän sai toisen lapsen, ei tämä huolinutkaan tuttia/pulloa yrityksistä huolimatta, mutta onneksi tällä kertaa oli lupa imettää. Meilläkin pojat yökkäsi tuteista ja pulloista. Eeli ei pullosta tykkää, mutta ottaa kyllä tarpeen vaatiessa muutaman huikan eikä yökkäile kuten veljensä. Meillä on nyt nokkamuki pääsääntöisesti käytössä. Ootko Tuuli kokeillut nokkiksesta hörpyttää?
HARRASTUKSET: Hiljasta on. Minäkin hakkaan pianolla Bachia, kun joku asia ottaa pattiin, kummasti rentouttaa ja samalla mieskin jopa ymmärtää alkaa pukea lapsia ja häipyä vähäksi aikaa pihalle =) Koirien kanssa on pakko lenkkeillä, joten se on sellainen päivittänen harrastus. On paljon asioita, joista tykkään ja joiden parissa puuhastellessa tulee mukava olo, mutta en osaa nimetä niitä harrastuksiksi. Petraelenalle unohdinkin joku päivä sitten vastata, että kävin Pilateksessa viime syksyllä muutaman kuukauden, perusasioita lähinnä käytiin läpi. Musta se oli kotielämän (menoa ja mainikiä) vastapainoksi ihanan rauhallista ja rentouttavaa, toisin kuin volymet-kaakossa-jumpat, joissa on pompattava oikeaan aikaan oikeaan suuntaan. Sopi hyvin mulle. Jotain vastaavaa pitää ottaa ohjelmistoon, ihan kateeks käy teitä, jotka säännölliseen menette harrastamaan. Juuri eilen lenkkikaverini, jonka kanssa koiria ulkoilutetaan, sanoi kiskovansa mut kanssaan vesijumppaan sitten kun hänen vauvansa on syntynyt. Hän aloitti juuri mammavesijumpan, mutta enhän mä sinne kehtaa mennä, vaikka mahani puolesta ryhmään sulautuisinkin.
Ainiin HUHTIA piti huhuilla, oletko linjoilla??? Laitahan mulle meiliä kippura at koti. luukku.com. Piipahdamme piakkoin kirkolla.
PIA: Joko päätit, miten pitkään olet kotona? Mullakin on jännät paikat. Juttelin tänään pomoni kanssa ja hän piti hyvinkin mahdollisena, että voisin tehdä 1pvä/vko töitä elokuusta lähtien, ottaen tietenkin huomioon, että löytyy joku halukas tekemään 4pvää/vko. Hurjaa, näinköhän on, että 4 vuoden tauon jälkeen palaisin virkaani hoitamaan, vaikkakin osittain. Oon tas ajatellut oman pääni vuoksi tehdä yhden päivän viikossa töitä, vaikka aiempiin hoitovapaisiin nähden tilanne on muutenkin parempi kuntalisän vuoksi. Aiemmin sitä ei täällä maksettu (tai maksettiin, mutta ei heti vanhempainvapaan päätyttyä), mutta nyt maksetaan.
MUISTAKAA siis YSTÄVÄNPÄIVÄTAPAAMINEN 2.2. Mä odotan kovasti tota perjantaita: ensin tapaaminen teidän kanssa ja sitten vielä isommat pojat ja koirat on hoidossa, kun me lähdemme juhlistamaan 5-vuotishääpäivää =) Vaikka onhan meillä tuo kolmas pyörä mukana ;-)
ISTUTTAMINEN oli aiheena kans (kyllä sitä näköjään jotain muistaa kun vähän potkii): Me ei olla vielä istutettu kuin sylissä kainaloista tukien. Neuvolassa terkkari katsoi heijasteet ja vain oikea puoli reagoi, joten terkkarikin piti hyvänä vielä odottaa istuttamisen aloittamista. Syöttötuoli on kyllä hankinnan alla.
Tämä tällä erää, johan tässäkin oli tarinaa kerrakseen. Palaillaan!
Pumpuli ja pojat
Äkkiä palstalle ennenkuin Onni herää. Se ei nuku enää ikinä yli kevyen uneen vaiheen iltapäivällä, ellei olla tien päällä¿Meidän viime yö meni pitkästä aikaa " paremmin" (jos niin voi sanoa): vain kolme syöttöä ja kaksi muuta herätystä, untakin kertyi yht. 10 tuntia (joskus jää alle ja se on liian vähän noin pienelle).
G:t: HARRASTUKSET: mäkin tykkään urheilusta ¿ sekä katsoa että liikkua itse. Toistaiseksi oon käynyt vain niska-selkä-hartia-jumpassa, mutta kohta aloitan salibandyn pelaamisen Onelisen tapaan. Hiihtämisestä tykkään myös, mutta missä ne lumet viipyy??? Meiltä pääsee sujuvasti takapihalta ladulle, muuten ei tulis kyllä lähdettyäkään, jos pitää ensin mennä autolla jonnekin ladun varteen. Lukemisesta tykkään, mutta sitä ehtii harmillisen vähän tehdä. Ai niin, Hesarin mielipidepalstaa seuraan ja tosiaan hauskoja juttuja liittyen naisväen harratuksiin! Muuten harrastuksiin voisi laskea kestoilun, kuulun alueemme kantoliina- ja kestovaippayhdistykseenkin, mutta se on aika pienimuotoista harrastamista (luk.ott. kotona pyykkäystä ja vaippojen taittelua).
TUULI: ei Onnikaan huoli tuttipullosta maitoa. Kyllä mä silti pystyn sen pari tuntia olemaan poissa, esim. just jumpassa. Välillä pitää tuputtaa etukäteen vähän turhaankin tissiä, mutta ikinä ei ole ollut niin nälkäinen mun tullessa, että olisi esim. itkenyt. Tosin vähän mä missään käynkään, hyvä jos on meno tai kaksi viikossa ilman Onnia.
Voi kun Onninkin kitinät olisi HAMPAISTA johtuvaa. Kuolan määrä on taas lisääntynyt ja kädet on aina suussa, joskus saa väliin tyrkättyä purulelun. Katson ikeniä miltei päivittäin, mutta ei ole vielä läpi tullut¿
ROHTUNEISIIN POSKIIN mä laitan rasvaista perusvoidetta tai joskus bepanthenia. Samoin käsiä pitää rasvata tavallista enemmän, kun nekin tuppaa olemaan karheat.
SYÖTTÖTUOLI: eiks siinä saa istuttaa vasta n. puolivuotiaana? Sylissä mä saatan pitää jo siten, että kannattelen enää vähän kainaloista tai sit Onni nojaa etukenossa mun käsivarteeni. Mutta ei kai vielä voi antaa istua ihan itsekseen? Niin no, Onnihan ei ole vielä edes 5kk vanha, täällä kun alkaa monet eloisat olla jo tuon 6kk.
Päivän jatkoja sateisesta Lappeenrannasta. Tein aamulla urheasti lumityötkin, mutta eipä siitä ollut mitään hyötyä, kun sade sulatti kaiken lumen¿
Kerttukasperi ja Onni 260806
Jo toinen telkkarijumppa takana! Vaikka tyttö oli hereillä, sain jumpattua hartia-selkä-jumpan melkistä kokonaan :) Eilisestä on vielä takareidet vähän kipeät ja tänään oli jo aamulla vauvajumppa. Mustahan kehkeytyy kohta ihan jumppakärpänen.
Opemammalle, puuhikselle ja kaikille muille väsyneille jaksamista. Meilläkin oli viime yönä kanssa hel...tti valloillaan. Sitten kun piti aamulla herätä kasilta niin jo olis tytsy nukkunut. Jumpassakin vaan kitkutteli ja jumpan jälkeen vetäisi 2 tunnin unet. Sellasia ei ole meillä nähty moneen kuukauteen!
Hesarin keskustelu: Älkää teilatko mua nyt, pliis, mutta mä tavallaan ymmärrän sitä alkuperäistä kirjoittajaa. Kotityöt ei tietenkään ole harrastus, mutta toiset ihmiset vaativat omalta kodiltaan ihan eritasoista siisteyttä kuin toiset. Meillä on aika sekaista ja välillä jopa epäsiistiä. Kerran viikossa imuroidaan, pestään lattiat ja pyyhitään pölyt, lisäksi keskellä viikkoa imuroidaan kerran ja lapset siivoaa huoneensa (paitsi jos tulee vieraita tms, silloin imuroidaan useammin). Mä en jaksa heilutella imppaa joka päivä, saati että luuttuaisin lattioita useammin kuin kerta viikkoon. Eli siis mun pointti on se, että onhan se tavallaan harrastus, jos haluaa, että joka päivä imuroidaan ja siivotaan. Toiset meistä (lue: useat miehet) kestää enemmän sitä epäsiisteyttä ja niinpä heille jää aikaa muille " harrastuksille" . Toivottavasti ymmärsitte mun pointin :)
Pumpuli: kuulostaa hienolta, jos voit aloittaa osa-aikatyöt. Onhan se mukavaa vaihtelua.
Harrastusgallup: käyn kerran viikossa tanssitunnilla ja kerran viikossa keskimmäisen kanssa jumpassa. Siinä ne. Lisäksi luen paljon ja ehkäpä myös tuon opiskelun voi katsoa harrastukseksi.
Pakko kertoa, kaveri on just käynnistyttämässä synnytystään. Aika jänskää. Väliaikatiedot oli, että 12 tuntia käynnistelty, mitään ei tapahdu. Varmaan aika tylsää.
Nymmun likka hermostuu.
Jamssa + tytsy 5kk
pumpuli: Tuohan kuulostaa periaatteessa aika mielenkiintoiselta 1 päivä viikossa virassa. On vaan silleen pelottava optio että se vonkaaminen alkaisi kuitenkin koska teet enemmän yms ;) Mutta onhan meidänkin työpaikalla ollut paljon opiskelijat tuolla periaatteella koko vuodenkin. Pistetäänpäs idea korvan taakse jos alkaa jossain vaiheessa kyllästyttämään se ettei ole töissä aikuisten parissa. Mutta päädyin siihen vauvan ikään 2 vee. Senhän voi toki keskeyttää helpommin kuin hakea lisäaikaa eli senpä takia pikkasen pidempää heti.
Jaksuja väsyneille!
HARRASTUSG: Olen perinteisesti harrastanut liikuntaa joka nyt raskauden ja vauvan jälkeen on pikkasen vähentynyt hyi hyi minua, lukemista harrastan eli nytkin on kirja kesken (niin ja aloitin sen viikko sitten eli ei ikuisesti kesken ;) ), käsitöitä tein paljon odotusaikana mutta nyt inspis kadoksissa, tietokoneella tykkään paljon tehdä kaikenlaista ja ennen vauvaa harrastin ihan yliopisto-opintoja mutta nyt en ole mitään ottanut keväälle vielä ainakaan.
pia taas
Bongasin eilen Neelan suusta lähes puhjenneen hampaanalun ja nyt tänä aamuna terävä kulma ikenestä jo pilkisti. Liian aikasin mielestäni tulee eka hampu! Minusta vauvojen hampaattomat hymyt ovat NIIN suloisia ja olisin mieluusti nauttinut siitä vielä. Esikoinen sai ekan hampaansa vasta 10-kuisena....
Kylläpä on taas vaihteeksi " mukava" sää ulkona!! Päätin heti aamusta, etten edes yritäkään lähteä lasten kanssa tuohon kaatosateeseen ulkoilemaan. Esikoinen oli itseasiassa oikein tyytyväinen kun korvasimme aamupäiväulkoilun Hoplop-visiitillä. Hoplopissa oli muuten aikamoinen ryysis. Oli ilmeisesti aika moni muukin äiti todennyt, ettei aamuinen sää ollut ulkoilemista varten.
HARRASTUS-G: Täytyy kyllä myöntää, että on perheen perustamisen myötä karissut suurin osa vanhoista harrastuksista. Käyn nykyisin 2-3 kertaa viikossa juoksemassa, siinä on minun harrastukseni. Ratsastuksen aloitusta tässä suunnittelen, mutta saa nähdä onko sille aikaa.
LASTEN HARRASTUKSISTA taisi olla jotain juttua viime viikolla. Molemmat lapset käyvät muskarissa. Esikoinen ilman vanhempia ja vauva minun kanssani esikoisen hoitopäivinä. Lisäksi harrastamme koko perheen voimin perheuintia. Tämän lisäksi esikoinen käy kerhossa. Siinä ne ovat toistaiseksi.
Omaa napaa... Pikkuneidin jo kohta kaksi viikkoa kestänyt nuha ei meinaa talttua millään. Kävin eilen tytön kanssa lääkärissä ja saimme antibiootti- ja antihistamiinikuurit. Lisäksi nenäsuihketta helpottamaan oloa. Tyttö itse on ollut tosi reipas, vaikka välillä näyttää hengittäminen tekevän tosi vaikeaa. Hirveä rohina ja köhinä. Saisi jo mennä tämä tauti ohi.
Pepper + viikkoa vajaa puolivuotias Neela
Korjatkaa muut, jos oon väärässä, mutta hoitovapaata ei voi katkaista. Se rinnastetaan virkavapaaseen. Ystäväni, joka on aivan eri alalla kuin minä, joutui kerran hädän hetkellä kysymään, pääsiskö ennen hoitovapaan päättymistä töihin, niin vastaus oli, että edes ero tms. taloudellisen tilanteen muutos ei välttämättä ikävälle työnantajalle riitä. Minulla on kahden äitiysloman alussa ollut selkkausta 3kk:n palkan kanssa, koska olen hakenut hoitovapaata " liian pitkälle" . Ja vastaus on aina sama, hoitovapaata ei voi perua.
Ja vielätuosta kinuamisesta. Meillä onneksi päätökset tehdään toimintavuosien mukaan, eli jos tuo 1pvä/vko onnistuis, se käsittäis automaattisesti toimintakauden 2007-2008. Siinä mielessä hyvä tilanne.
millasia oireita teillä on ollut joille on hampulit tullu?
iida on tänään ollu itkunen aika lailla.nukkumaankin sain puol1 sitä ennen nukkui 1x30min puol 9-9.00,selkeesti väsytti mut joku sitä häiritsi niin että parkuin suoraa huutoa,vaikeaa oli saada rauhottuu. nyt nukkunut reilu 2h!
mietin että oliskohan niitä hampaita tekemässä?! esikoiselle tuli reilu 5kk ikäsenä ja ekan ja tokan hampaan välillä oli viikko.
Aamu-ulkoilu vietettiin sisätiloissa, keittiöliikkeessä. Nyt se sitten olisi tilattu, asennusajankohtaa ja asennusta vaille valmis. Nut malttamattomana odottelen, koska asentaja ilmoittaa voivansa aloittaa. Tekee siis oman työnsä ohella näitä asennushommia.
Meidän elämä sujuu melkein päivästä toiseen samalla kaavalla ja se on ihan hyvä. Tosin parina päivänä on neiti jättänyt pitkät päikkärit vaan pariin tuntiin kun yleensä nukkuu neljä tuntia. Tiedän että pitäisi nauttia edes kahden tunnin unista mutta kun on tottunut touhuamaan pojan kanssa kahdenkesken ennen tytön heräämistä.
Nyt täälläkin syödään jo purkillinen kasvis- ja hedelmäsosetta päivässä ja se on ihan selvästi auttanut tytyön vatsantoimintaan. Nyt kakataan pari kertaa päivässä ja ilman duphalacin apua.
Pulloja ja tutteja en enää keitä, astianpesukoneessa pesen pullot ja tutit käsin. Pullot kyllä huuhdon konepesun jälkeen.
Tykkään tehdä ristipistotöitä aivan kuten puuhiskin. Nytkin olen laittamassa tilausta, jos kevään aikana jälleen aloittaisi uuden taulun. Jokaiselle kummilapselle olen ommellut taulun 1-vuotis synttärilahjaksi. Kirjoja tykkään lukea, suosikkejani ovat Laila Hirvisaaren (ent.Hietamies) kirjat. Olenkin joka joulu saanut ainakin yhden kirjan. Kävelemässä käyn kerran päivässä noin tunnin ajan.
Mun pitäisi työpaikalla mennä kaymään ja samalla ilmoittaa, koska sinne palaan. Tänään tuli sieltä jo postiakin ja kyllä alkoi jo ahdistamaan tämä ajankulu. Kesästä aion lasten kanssa nauttia kotosalla. Toisaalta tiedän että jaksan paremmin lasten kiukuttelut ja illat yksin miehen ollessa töissä, kun olen ollut koko päivän töissä. Ei ole tarvinnut koko päivää taistella omien lasten kanssa. Ehkäpä olen tässä suhteessa hieman outo. Nautin kyllä omista lapsistani, sitä älköön kukaan epäilkö. En vain ole kotiäitityyppiä.
Pisteitä en ole vielä laskenut vaan senkin aika koittaa piakkoin. Olisi vaan otettava itseä niskasta kiinni.
Jaksamisia kaikille valvoville ja sairaille. Mulla kun vaikuttaa jo yksikin huonosti nukuttu yö niin voin vain kauhistella teidän väsymystänne.
Pumpulille ja oinasmammalle laitoin viestiä
Huhti ja vielä nukkuvat lapset
Sateista ja tuulista on täällä pääkaupunkiseudulla. Kyllä meinaa ikävä tulla kotiseuduille, jossa lunta vissiin sen verran, että hiihtämään pääsisi. Täällä ei näytä hyvältä, kun vesisade sulattaa loputkin lumet...9 vuotta olen täällä asunut ja viihtynytkin hyvin, mutta välillä kaipuu kuitenkin iskee...
Miehellä on maaliskuussa talviloma ja vähän suunnittelemme reissuun lähtöä. Mutta olisiko suuntana pohjoinen ja lumi vai etelän lämpö? Molemmissa omat hyvät puolensa...Ja katsotaan nyt onko rahaa matkustamiseen. Eikös 6kk ole kuitenkin suht hyvä ikä matkustaa? Osaa jo istua rattaissa ja katsella maailman menoa, mutta ei vielä kuitenkaan osaa kävellä ja karata/maistella kaikkea.
Harrastusg: Minä olen aiemmin harrastanut liikuntaa melkoisestikin, mutta nyt on yli vuoden tauko aktiiviliikunnasta, kun raskaus oli sen verran kinkkinen, etten uskaltanut rehkiä. Synnytkyksen jälkeen urheilu on rajoittunut kävelyyn joko vaunujen tai sauvojen kera. Kerran olen käynyt jumpassa ja vesijuoksussa! Mies on juuri nyt viikon isyyslomalla ja olin kuvitellut ehtiväni harrastamaan, mutta kissan viikset.
Lukemistakin olen harrastanut ennen. Raskausaikaan meni monta kirjaa viikossa. Mutta synnytyksen jälkeen ei yhtään. Lehteä luen aina pienen pätkän sängyssä ennen nukahtamista.
Leipoa tykkään aina kun aikaa on. Mm. eilen tein pullia ja huomenna taidan tehdä täytekakun miehen synttäreiden kunniaksi, vaikka ihan vaan omalla perheellä niitä juhlimme.
Mutta en kyllä valita, vaikka harrastamaan en ole ehtinytkään. Niin pitkään vauvaa odotimme, että se riittää nyt harrastuksekseni! Hyvä olisi toki kunnostakin huolta pitää...vesijuoksua olen ajatellut rueta harrastamaan hieman ahkerammin.
Voikaa hyvin! Nyt lähden katsomaan videoita, kun neiti nukkuu. Siis siinäpä yksi harrastukseni!
Puppe
Syöttötuolista: Mä olen tehnyt niin, että laitan lapsen syötötuoliin vasta kun se osaa istua esim. lattialla tukevasti täysin ilman tukea. Sitä ennen on syötetty sylissä tai kaukalossa. Mutta tuskinpa siitä mitään haittaa on, jos kerran tai pari päivässä istuu vartin verran tuolissa. Luulisin. Itse olen ajatellut, että sitä syöttötuolia ehtii käyttää sitten monta vuotta, joten en pidä kiirettä ottaa esille :)
Olikos jotain muuta vielä?
Mulla lohkesi eilen hammas. Ja se hammas näyttää ihan mustalta sieltä sisältä. Apua, vähänkö pelästyin. Sain hammaslääkärin ensi viikon perjantaiksi. Toivottavasti ei ala hammas särkemään. Välillä se kyllä vähän vihloo jo...
Mun on vielä pakko palata siihen Hesarin harrastuskeskusteluun. Eli en mä ole samaa mieltä sen ap kirjoittajan kanssa siitä, että kotityöt olis harrastus. Että ette pidä mua ihan sikana ;D Ja tän päivänen kirjoitus oli tavallaan ihan hauska vastine, mutta toisaalta sen kirjoittaja kyllä vetäisi vähän yli. Se ap mieskirjoittajahan ainakin mun käsityksen mukaan tarkoitti lähinnä sitä, että monet naiset vaativat kodilta erilaista siisteyttä kuin vaikkapa hän itse. En mä usko, että tämä ap tarkoittaa oksennusten siivoamisen olevan kenenkään harrastus vaan että siivota voi monella tapaa. Toiset tekee sitä kerran viikossa kaksi tuntia ja se riittää heille, toiset taas haluavat kotinsa kiiltävän ja olevan kunnossa, silloin aikaa toki kuluu paljon kauemmin. Ja jos koti ei kiillä, niin ketäs siitä syytetään? Naista tietenkin. Siispä naiset ehkä osin jopa yleisen painostuksen alla vaativat asunnoltaan tiettyä siisteysstandardia...Tai jotain. Menipähän syvälliseksi. Ehkä kukaan ei edes jaksanut lukea tätä mun sepostusta.
Ja poisss...
Jamssa
Mä laskin, että tulijoita olis vaan 10. Pidetäänkö chicos-suunnitelma edelleen voimassa, vaikka tulijoita olis tuon verran?
Kyselee palsta-aktivoitunut, selvästi keskivaikeaa adhd:ea poteva, Jamssa (tunnen olevani impulssiivinen, keskittymiskyvytön ja mikäs se kolmas määritelmä olikaan... varmana sekin löytyy tarvittaessa) tai ehkä vaan perinteinen varttihullu.
Meillä " oireina" oli/on aivan käsittämätön kuolan määrä ja nyrkkien jatkuva kaluaminen. Toisaalta esikoisella noita samoja oireita oli ehkä viisi kuukautta ennen ensimmäistä hammasta.
k.h.p:
millasia oireita teillä on ollut joille on hampulit tullu?iida on tänään ollu itkunen aika lailla.nukkumaankin sain puol1 sitä ennen nukkui 1x30min puol 9-9.00,selkeesti väsytti mut joku sitä häiritsi niin että parkuin suoraa huutoa,vaikeaa oli saada rauhottuu. nyt nukkunut reilu 2h!
mietin että oliskohan niitä hampaita tekemässä?! esikoiselle tuli reilu 5kk ikäsenä ja ekan ja tokan hampaan välillä oli viikko.
Jos muutaman sanan ehtis raapustaa.
Miehellä ollut eilinen ja tämä päivä vapaata ja kuinka nopeaa nämä päivät menevätkään..
Eilen kävimme esikon kanssa vähän ALEissa. Oli kyllä mukavaa viettää aikaa ihan vaan tytön kanssa kahden. Oikein onnistunut ja mukava reissu kaikinpuolin (toisin kun vielä muutama kk sitten kauppareissut uhmiksen kanssa!!). Taidettiin molemmat nauttia yhdessäolosta ja kiva että äitillä nyt ikioma shoppailukaveri ;) Meillä kyllä selvästi uhma helpotti kun tyttö täytti 3v. Luka oli nukkunut vaunuissaan koko meijän reissun ajan 3,5h, isi pääs helpolla..
Harrastuksista: Kerta viikkoa yritän päästä spinning-tunnille tai body-pumpiin. Se oikeastaan ainut harrastus, mikä vaatii kotoa lähtemistä ilman lapsia. Leipomisesta pidän ja lukemisesta, joka kyllä tälläkin mammalla tällähetkellä jäänyt minimiin. Juoksemisesta tykkään kans, jospa tässä keväällä taas sais harrastusta jatkettua. Hiihtäminen myös on kuulunut talviharrastuksiin, mutta taitaa tältä talvelta jäädä sukset vintille. Ei oo lunta ei..
Meillä ollut tänään pinnalla aihe TÖIHINPALUU. Työpaikastani (ei vakituinen) soittelivat ja kyselivät koskas olisin töihin palaamassa. Sieltä jäämässä kolme työntekijää äitiyslomalle, joten äitiyslomansijaisuutta tarjosivat alk.elokuu 2007. Jäin asiaa vielä harkitsemaan, mutta todennäköisesti työt kutsuvat silloin ja mies jää kotiin lapsia hoitamaan ja vähän opiskelemaan. Voi, niin mielellään olisin kotona hoitanut lapsia pitempään, mutta täytyy antaa nyt välillä miehenkin opiskella. Toivottavasti saamme vielä yhden vauvan myöhemmin ja silloin voisin olla pitempään kotona.
Nyt ruuanlaittoon. Sairastaville lapsukaisille paranemisia ja väsyneille äideille tsempitykset!
Hallas
Jamssa...tuo on kyllä ihan totta että joillakin, yleensä naisilla, on tarve pitää koti kiiltävänä koko ajan. Mun veljen vaimolla on kolme poikaa (3,6 ja 9) ja siellä on aina tosi siistiä, mutta on myös tosi tiukkis siivouksesta ja kireenä. Ja oon myös sitä mieltä että ei kaikkia perheenjäseniä voi edellyttää olemaan supersiistejä eli silloin saa harrastaa siivousta ihan yksinään ;)
Meillä on 90 m2 koti kahdessa tasossa, vauva ja taapero sekä koira. Vaunut säilytetään sisällä. Roskaa ja hiekkaa löytyy varsinkin tähän vuoden aikaan (kun ei lunta!). Onneksi ollaan molemmat aika samoilla linjoilla siivouksesta, kerran viikossa vähän paremmin ja muuten nopea imurointi ellei nyt ihan meinaa hiekkadyyniksi kertyä ;)
Välillä kyllä harmittaa että ei sellaisia kunnollisia siivouksia tehdä tai tehdään hyvin harvoin. Hyvä jos saa ikkunat kerran vuoteen pestyä, en oikeesti muista koska olis esim. vuodevaatteita pesty....että kait meiltä löytyy eläimiä sitten enemmänkin...
Minkälaisia siivoajia meistä eloisista löytyy?
Käytiin pojun kanssa 5 kk neuvolassa tänään (9890g ja 68.9cm) ja siellä kysyin syöttötuolista, nii meinas että tän ikästä voi jo tyynyillä tuettuna siinä vähän aikaa istuttaa.. kokeili kyllä, että ei varannu vielä kummallekkaa puolelle meiän paksu-poika:)
Ja siivouksista sen verran, et hyvä jos kerran viikossa imuri hurisee, vaikka tarvetta kyllä ois.. ja luutua ei lattia nää ku yhen-kahen kuukauden välein.. että nyt kyllä siivousintoilijat kauhistuu, mutta laiska mikä laiska.. Et meiän ainoat kotieläimet on kyllä noi villakoirat, huoh :)
Katita ja poitsu 5kk
meitin pullottomuus- ja tutittomuusongelmiin. tai jos ne nyt sitten ongelmana edes ottaa. PUMPULIn vinkistä otan vaarin että nokkiksesta alan hörppyyttämään silloin tällöin ja siihen pikkuhiljaa totutella niin sit vois joskus jättää Elisan mummin hoiviin jos on ihan tärkeä tarvis mennä.
siivousGee: mä olen sellainen roskat maton alle -tyyppi. hävettää tunnustaa mut tykkään et on tavarat järjestyksessä mutta toisaalta voi olla kyllä hyvinkin kirjahyllyssä kirjojen takuset sentin pölykerroksessa. no ehkä vähän liioittelen mut jotakin tohon suuntaan. siivoilenkin (=korjailen/järjestelen) sitten tavaroita ja leluja pitkin päivää mikä on täysin epäloogista toimintaa kolmen lapsen kanssa.
mies toimiikin sitten päinvastoin eli silloin harvoin kun siivoaa niin tekee perusteellisen puhdasta jälkeä.
ja lopuksi jää ne pesuvälineet vaikkapa keskelle olkkarin lattiaa kun ei muutoin pieni epäjärjestys oo haitaksi. tästä meillä tuleekin riitaa aina tasaisin väliajoin. no, pientähän tämä.
nyt kuuluu imetyskutsuhuuto. öitä!
t.tuuli ja Elisa 2308
Hih! Tuuli, tuo sun siivousG kirjotus oli kuin olisin itse kirjoittanut. Meillä siis samalla tavalla. Ja tosiaan, kun mies siivoo, ois varmaan likaiset luuttuamisvedet sangossa seuraavaan kertaan asti jos en joko sitä tee itse tai patista (=nalkuta) miestä sitä tekemään.. :)
HarrastusG: Kuten jo aikasemmin oon puhunutkin, mun harrastuksena on tuo ratsastus, ja muutenkin hevostelu noiden Islanninhevosten kanssa. Sit oon koittanut käydä kävelyllä päivittäin. Nyt on useemman viikon ollu sitkee flunssa (seli, seli..), niin on jäänyt reippailut vähemmälle.
Sit kans luen hirveesti, josta syystä venyy usein tuo nukkumaan meno, ei malta lopettaa lukemista millään.
Sit näin " myöhäisilta kirjoittajana" kiinostais et kuin moni näitä juttuja ees lukee.. :) Eli pikku g:tä kehiin; Moniko käy lukemassa edellisen päivän pinon viimeiset kirjoitukset?
Minä käyn ennen kun alan lukemaan päivän pinoa, lukemassa vielä edellispäivän viimeiset kirjoitukset.
Huomenna täytyy tämän aamuntorkunkin herätä ajoissa, kun mennään kaverin kanssa yhdessä jo aamusta maastoileen hevosilla.
Samoin sovittiin jo et mennään lauantai aamunakin ratsastamaan ja sunnuntaina on mun aamutalli, joten pakollisia aamuherätyksiä on useempi, et jospa saisin vähän normalisoitua tätä mun rytmiä. On ihan alkanut karata käsistä tää homma mulla meinaan. Valvon yöt ja aamulla, tai siis päivällä.. makaan sängyssä 12-13 saakka.. :(
Mutta nyt siivoileen keittiötä..
Calathea ja Aava
Johan on taas ilmoja pidelly...! Ja ulos oli pakko aamusta tunkea kun tuntui, että seinät kaatuu niskaan muuten. No, aikamme kaatosateessa seistyä, totesin, että hullun hommaahan tää on... " Tunkeuduttiin" sitten yhden äitikaverin ja hänen 2 vee poikansa luo leikkimään...;) Eli menihän se aamupäivä sitten ihan rattoisasti kuitenkin.
Neitikin nukkuu vaunuissa ja isoveli hyytyi juuri sänkyynsä. Katotaan taas kauan tätä riemua kestää...
Tuulille: Meilläkään ei neiti ole oppinut syömään tuttipullosta /tuttia. Ja onkin nyt ruvennut sitten peukkua syömään...:( Neuvolan tätsyltä kun kysyin muuten, että onko tuosta peukun syönnistä jotain haittaa, niin hänen vastaus veti aika hiljaiseksi, kun totesi, että jaa-a, miten sen nyt ottaa kun viimeksi eilen komensin tuota omaa 17-vuotiastani, että ota nyt se peukku pois suusta! ;) Heh.... Juu, mutta siis nyt kun neiti noita soseita jo maistelee niin eipä ole enää onneksi niin tissiriippuvainen. Kohta pitänee nokkamukiin alkaa totuttaa mutta toistaiseksi annan kyllä rintaa soseen päälle kun muuten nuo tissit räjähtää... Se olisi kyllä ihan kiva, että tutti kelpaisi kun tosiaan helpottaisi varmaan noita kauppa yms. reissuja. Nyt se on vaan annettava likan sitä peukkua imeä, että pysyy hiljasena.
Ja taashan sitä sujuvasti unohti mitä muuta piti kommentoivan....
Tsemppiä valvoneille! Meillä neiti nukkui hienosti viime yön (heräsi syömään vasta seiskalta!), mutta tuo isoveljensä on taas ruvennut " joikhaamaan" öisin eli siis pitää niin jessuksen kovaa meteliä että meinaa koko talo herätä. En tiedä uniako näkee vai mitä, mutta voisi kyllä hiukka hiljasemmin niitä katella....;)
Jesh. Semmosia tällä erää.
oinasmamma ja uinuva pesue