Onko yksinelävän järkevää ostaa astianpesukone?
Tiskaan käsin mutta se kehtuuttaa välillä. Olen myös tisknnut sitä mukaa astiat kun olen käyttänyt niitä mutta joskus jää altaaseen kerääntymään että on alettava tiskaamaan kun kaapissa ei ole puhtaita.
Kommentit (28)
No ei tulisi mieleenkään olla ilman!
Jos on varaa niin anna mennä. Osta vaikka kaksi
Sen voi ostaa ihan vain vitutuksen määrää laskeakseen. Mielenterveyteen kannattaa satsata.
Kyllähän aikuisella ihmisellä kuuluu tiskikone olla. Vaikka yksin asuu, niin tokihan sitä vieraita käy.
Sitten keräät monta päivää astioita siihen. Itse tykkään pestä saman tien ne muutamat astiat mitä päivässä tulee, mutta anna palaa bro jos siltä tuntuu
Muuten kyllä, mutta veitset tuppaavat ruostumaan tiskikoneessa. Tiskikone on vaivaton ja keittiö on aina siisti.
Kannattaako tuota ees kauhiana miettiä? Yhe hengen tiskikoneita saa hintaan 150€ - 300€
Mitä muuta saat sillä rahalla? Jos käytät tiskikonerahat mieluummin johonkin muuhun, niin ei kannata. Mutta tiskikoneesta on kyllä iloa pitkäksi aikaa, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten keräät monta päivää astioita siihen. Itse tykkään pestä saman tien ne muutamat astiat mitä päivässä tulee, mutta anna palaa bro jos siltä tuntuu
Eikös se ole aikä yksinkertaista. Sinulla ei silloin ole tarvetta koneelle
Riippuu miten elät. Kokkailen lähes päivittäin, ja on kippoa ja kappoa salaatille, pähkinöille yms yms. Todellakin tiskikone.
Mulla on yksinasuvana pienehkö kone ja pesen sillä yhden tai kahden päivän välein.
Itse ostaisin sellaisen tiskipöydällä pidettävän miniastianpesukoneen (on meillä ihanan pitkä kieli), jos vain miniatyyrikeittiöön mahtuisi. Kuivauskaapit niin onnettoman matalalla, kun niiden päälle on jälkiasennettu vesijohtoja tai tuuletusputkia tai jotain (koteloituina).
Mä ainakin hankkisin. Teen isossa kattilassa satseja ja pakastan. Pienessä tiskialtaassa on pirun hankalaa pestä se iso kattila ja suuremmat kulhot jne. Joka paikkaan roiskuu vettä. Ja ihanaa kun heti syötyäsi saat kaikki astiat ja vehkeet sinne koneeseen ja keittiön siistiksi.
Kivaa leipoakin, kun ei tarvitse alkaa kävin pesemään niitä kippoja ja kappoja. Työnnän uunipellitkin koneeseen, niin pysyvät koko ajan puhtoisina.
Jyrsin vain voileipiä yksin, niin ainoa tiski on voiveitsi.
Kyllähän ruoanlaitossa ja leivonnassa sekä tarjolle laitossa kuluu ihan sama määrä astioita syöjien määrästä riippumatta. Ei ne laitaset mikään iso osa tiskimäärää kuitenkaan ole.
Riippuu. Mulla on tiskikone, mutta pääsääntöisesti tiskaan käsin, koska se nyt vaan on nopeampaa ja vaivattomampaa :D
Vierailija kirjoitti:
Muuten kyllä, mutta veitset tuppaavat ruostumaan tiskikoneessa. Tiskikone on vaivaton ja keittiö on aina siisti.
Mitä ihmeen paskaveitsiä sulla oikeen on? Ei meillä ole vielä 25 vuoteen ruostunut yksikään.
Riippuu varmaan paljonko kokkailet kotona, että kannattaako.