Oletteko vieneet sairaala/terveyskeskusmaskut maksamattomina toimeentulotukeen?
Vai oletteko itse ensin maksaneet laskut ja vasta sitten vieneet laskut Kelaan, jolloin rahat tulevat tilille?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen maksaa laskunsa itse. Mene töihin.
Olen monisairas.Ssydäninfarktin vaara on olemassa.
Onhan se toki järkyttävää joutua töihin. Vähemmästäki saa sydärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse elän ja olen viime ajat saanut "vain" työmarkkinatukea, josta olen maksanut paitsi osan vuokrastani (kun asumislisä ei kata koko vuokraani) ja myös kaiken muun; kuten viimeisimmän hammaslääkärikäynnistäni tulleen laskun. - Tuo lasku ksäittääkseni kasvattaa osaa lääke ja terveyden hoitomenojen omavastuuta mutta ei sitä Kela tai kukaan muukaan korvaa lainkaan, kun tuohon maksukattoon on itselläni -koputtaa puuta - vielä matkaa.
Voi apua, onko se nykyään noin? Saat siis jotain 550e/kk, silti joudut maksamaan lääkärin ja lääkkeet lääkekattoon asti itse??? Kauheaa! Kun itse olin kauan sitten työtön, ja sain tuon minimin, niin sossu korvasi lääkkeet, ja lääkärissä käynnit. Harvoin oli niistä kuluja. En toivoisi näin julmaa kohtelua vähävaraisille.
Sellaista se nyt vain on. Ja saa nähdä miten käy yleisemmin Orpon-Purran hallituksen leikkauslista työttömyysturvasta on pitkä. Lapsikorotukset ja työntekoon kannustanut suojaosa poistetaan, omavastuuaikoja pidennetään ja työsuhteen päättyessä maksettava lomakorvaus pidentäisi omavastuuaikaa entisestään.
Ansiosidonnaisen työttömyysturvan leikkauslista
Lapsikorotukset poistetaan
Ansiopäivärahaa leikataan jo kahden kuukauden työttömyyden jälkeen
Työntekoon kannustanut 300 euron suojaosa poistetaan
Omavastuuaikaa pidennetään
Indeksikorotukset jätetään tekemättä
Lomakorvaus estää ansiopäivärahan saamisen jaksotusajalta
Työssäoloehto ansiopäivärahaoikeuden saamiseksi tuplataan
Työssäoloehto euroistetaan
Ansiosidonnaisen kesto lyhenee porrastusleikkauksen myötä
Ja kun kohta joku tulee rääkäisemään minulle, että v....un köyhä töihin (tms) niin pyydän, että kertoo samalla tarjoamsna työpaikan ja sen kuinka paljon on aikeissa maksaa palkkaa.
Voi apua, onko se nykyään noin? Saat siis jotain 550e/kk, silti joudut maksamaan lääkärin ja lääkkeet lääkekattoon asti itse??? Kauheaa! Kun itse olin kauan sitten työtön, ja sain tuon minimin, niin sossu korvasi lääkkeet, ja lääkärissä käynnit. Harvoin oli niistä kuluja. En toivoisi näin julmaa kohtelua vähävaraisille.