Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko vieneet sairaala/terveyskeskusmaskut maksamattomina toimeentulotukeen?

Vierailija
15.03.2024 |

Vai oletteko itse ensin maksaneet laskut ja vasta sitten vieneet laskut Kelaan, jolloin rahat tulevat tilille?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole ollut rahaa maksaa niitä ite

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut tietenkin itse enkä vienyt mihinkään.

Vierailija
4/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse paperilaskuista vai sähköisistä? Jokatapauksessa helpointa on joko ottaa paperilaskusta kuva tai tallentaa e-lasku puhelimelle, tämän jälkeen kirjoitetaan laskuun "maksetaan laskuttajalle" ja lähetetään lasku liitteenä omakelassa. 

Vierailija
5/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän ja olen viime ajat saanut "vain" työmarkkinatukea, josta olen maksanut paitsi osan vuokrastani (kun asumislisä ei kata koko vuokraani) ja myös kaiken muun; kuten viimeisimmän hammaslääkärikäynnistäni tulleen laskun. - Tuo lasku ksäittääkseni kasvattaa osaa lääke ja terveyden hoitomenojen omavastuuta mutta ei sitä Kela tai kukaan muukaan korvaa lainkaan, kun tuohon maksukattoon on itselläni -koputtaa puuta - vielä matkaa.

Vierailija
6/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse paperilaskuista vai sähköisistä? Jokatapauksessa helpointa on joko ottaa paperilaskusta kuva tai tallentaa e-lasku puhelimelle, tämän jälkeen kirjoitetaan laskuun "maksetaan laskuttajalle" ja lähetetään lasku liitteenä omakelassa. 

Paperilaskusta, josta olen ottanut myös kopion kopiokoneella.

Vierailija
7/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän ja olen viime ajat saanut "vain" työmarkkinatukea, josta olen maksanut paitsi osan vuokrastani (kun asumislisä ei kata koko vuokraani) ja myös kaiken muun; kuten viimeisimmän hammaslääkärikäynnistäni tulleen laskun. - Tuo lasku ksäittääkseni kasvattaa osaa lääke ja terveyden hoitomenojen omavastuuta mutta ei sitä Kela tai kukaan muukaan korvaa lainkaan, kun tuohon maksukattoon on itselläni -koputtaa puuta - vielä matkaa.

Hussilla yksi yö sairaalassa n.50€, niitä kun usemaöi kertyy ja maksukatto (yli 600€) tulee täyteen yksi yö maksaa vain 22 e. Kyllä tuosta oikeasti kuukaudessa tulee sellainen summa ettei edes keskituloisella töissäkäyvällä ole rahaa ilman säästöjä maksaa 

Vierailija
8/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa itse

Vierailija
9/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hussilla yksi yö sairaalassa n.50€, niitä kun usemaöi kertyy ja maksukatto (yli 600€) tulee täyteen yksi yö maksaa vain 22 e. Kyllä tuosta oikeasti kuukaudessa tulee sellainen summa ettei edes keskituloisella töissäkäyvällä ole rahaa ilman säästöjä maksaa 

Erikoislääkärin vastaanotto sairaalan päivystyksessä maksaa 46€/kerta.

Vierailija
10/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa itse

En maksa, koska ei ole rahaa ja toimeentulotukea saavalle maksetaan julkisen terveydenhoidon lääkärilaskut.

Vierailija
11/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ymmärtämättömyyteni mutta miten tämä liittyy siihen, että maksoin hammaslääkärikäyntini saamastani työmarkkinatuesta? - Toki kiva muistutus siitä, että saan olla hyvilläni siitä, ettei ole ollut isompia terveysmenoja. Mutta kyllä työmarkkinatuki on niin pieni ja vielä pienempi kun sillä joutuu maksamaan osan säännöllisesti osan asumsimenosita (=vesi+sähkö +vuokra) että tarkkana täytyy olla, että mihin rahansa käyttää. Kun eihän kaikki terveydenhoitomentkaan kasvata lääke ja terveydenhoidon maksukattoa, jona ylittyessä "hyvonvointivaltiomme" ainakin vielä hetki sitten erityisemmin.

Vierailija
12/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpi. Varmaan riippuu summasta. Pienemmät osa maksaa ensin itse, jos on mistä maksaa. Ehkä voi kysyä K asiakaspalvelusta, voiko suuremman summan liittää siihen (jota ei pysty maksamaan), ellei ohjeissa sanota että voi suoraan laittaa. Miten toimitaan.

Vierailija
13/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen maksaa laskunsa itse. Mene töihin.

Vierailija
14/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monisairas.Ssydäninfarktin vaara on olemassa.

Vierailija
15/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa jos tulot tietyn määräisiä. Tai ei ainakaan seuraavia: vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus, reseptilääkkeet, terveydenhuoltomenot julkisella. Koskee kaikkia, joiden taloudellinen tilanne on sama. Tiettyjen taulukoiden mukaan menee.

Vierailija
16/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkärin vastaanotto sairaalan päivystyksessä maksaa 46€/kerta.

Niillekin voisi laittaa säännön, että jos ihan samassa sairaudesta joutuu menemään useammin kun 2x päivystykseen tai poliknikalle eli sellaiseen mistä tulee lasku, ei seuraavista saa periä laskua, jos siis joutuu heidän hienojen diagnoosien ja lääkityksen jälkeen kuitenkin palaamaan. Ja voisi odottaa, ettei sieltäkään tyhjästä saa laskuttaa, koska sitähän se on tuollaisessa tapauksessa.

Itselläni n. 6 käyntiä terveyskeskus, 4 käyntiä päivystys lähetteellä. Sama vaiva, samat oireet. Ei kukaan ole yrittänytkään väittää tekosairaaksi, oireet kun nähtävissä. Ihme, että oikeaa diagnoosia ja lääkitystä ei löydy.

On aikaa pelleillä, mutta en mielelläni maksaisi tuolkaisesta penniäkään. Ja eihän se nyt niin kivaa ole juosta suunnilleen puoskaroinneissa. 

Ai mikä vaiva? Toinen silmä lähes sokea ja muita näkyviä vammoja silmässä. 

Vierailija
17/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku muuten neuvoa mistä johtuu, että kamalat silmäoireet aina palaa silmätippojen jälkeen? (Punoitus, näöntarkkuus heikkenee voimakkaasti, voimakas valonarkuus jopa sisävalossa, roskan tunne silmässä) Eh jotenkin diagnoosi ei kyllä stemmaa oireisiin ja lääkitykseen. En viitsi muille sanoa kun sieltä tulee hetin "Mikä sä luulet olevasi." Hassuu kun muut kyselee "Mikä ihme sun silmässä on" 

Vierailija
18/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku muuten neuvoa mistä johtuu, että kamalat silmäoireet aina palaa silmätippojen jälkeen? (Punoitus, näöntarkkuus heikkenee voimakkaasti, voimakas valonarkuus jopa sisävalossa, roskan tunne silmässä) Eh jotenkin diagnoosi ei kyllä stemmaa oireisiin ja lääkitykseen. En viitsi muille sanoa kun sieltä tulee hetin "Mikä sä luulet olevasi." Hassuu kun muut kyselee "Mikä ihme sun silmässä on" 

Kokeile silmägeeliä, Bevita? Sisäilma on kuiva, pakkanen, patterit, tuuletus. Välillä huuhtelu ok. Katsotko näyttöä paljon, onko tummenus laseissa tai näytölle. Se kuivattaa myös. Sisävalot ovat muillekin ongelma, varsinkin migreenikoille, liian kirkkaita ja valkoisia.

Vierailija
19/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan jos on rahaa mutta yleensä menevät perintään. 

20/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko alkerginen niille tipoille ? Kannattaa pyytää voiteen muodossa. Laitetaan alaluomen sisäpuolelle. Eläimille niitä ainakin on. Ei tartte laittaa, kuin pari kertaa vrk.