Pitääkö sähköhammasharjaa liikuttaa eestaas vai yksi hammas kerrallaan paikallaan pitäen?
Hankin juuri elämäni ensimmäisen sähköhammasharjan ja mietin tässä, miten sitä käytetään oikeaoppisesti. Häiritsevä ääni, tulee hammaslääkärifiilikset. Jotenkin ärhäkkä laite. Tottuukohan tähän...
Kommentit (12)
Liikuta kuin tavallista harjaa mutta hitaammin että se harja ehtii pestä paremmin.
Hammas kerrallaan ja ei saa painaa. Antaa vain harjan tehdä työnsä.
Hammasvälit kannattaa langata tai tikuttaa silikonitikulla ennen hampaiden harjaamista.
Pidetään paikallaan joka hampaan kohdalla pari-kolme sekuntia.
Onhan sulla pehmeimmät mahdolliset harjat ja vain vähän hankaava tahna (RDA-arvo alle 100).
Ei ole pakko käyttää koko ajan. Yksi hammaslääkäri suosii yhtä ja toinen toista. Kummallakin saa kuulemma "pilattua ikenet". Ja yksi käskee liikuttaa hieman harjaa, joku käskee pitämään paikallaan. On käytettävä maalaisjärkeä itse. Ja katso liikesarjat.
Pyörittelen sitä klitoriksen päällä.
Vit tu sullon murheet, vähällä oot selvinny, toisilla ei oo ees ruokaan ja lääkkeisiin rahaa.
Sitä harjaa ei pidä painaa kovaa vaan kevyesti liikuttaa koska se on tehokas. Aluksi kannattaa vaikka yks pesu tehdä sähköhammasharjalla ja toinen tavallisella koska ikenet ei ole tottunut siihen että niitä hangataan tehokkaasti.
Hitaasti hammas kerrallaan eteenpäin, ja pidä joka hampaan kohdalla hetki paikallaan. Sama ulko-ja sisäpuolelle, ja leveämmät hampaat myös päältä. Sähköharja tekee itse harjaamisliikkeen, ei tarvitse eikä edes kannata hinkuttaa edestakaisin. Älä myöskään paina liikaa, kevyesti vaan hampaaseen kiinni. Kielellä kyllä tuntee tuliko puhdasta vai ei.
Kiitos neuvoista. Mun harja väläyttää punaista valoa, jos painaa liikaa, joten se opettaa mua tässä suhteessa hyvin kyllä. Käytän sitä nyt sitten niin, että pikkuhljaa hammas hampaalta siirtelen sitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vit tu sullon murheet, vähällä oot selvinny, toisilla ei oo ees ruokaan ja lääkkeisiin rahaa.
Miten ihmeessä jonkun hammasharja tuohon asiaan liittyy?! Päin vastoin, hyvällä sähköharjalla tulee paljon puhtaampaa jälkeä, minkä ansiosta harjan hinnan säästää moninkertaisesti pitkällä aikavälillä säästyneissä hammaslääkärikuluissa.
Kannattaa pitää hampaasta kiinni niin ei heilu.