Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tympeys terveydenhuoltoalalla

Vierailija
14.03.2024 |

Menin pienen poikani kanssa taannoin päivystykseen aamutuimaan, mutta ovet oli vielä kiinni. Soitin numeroon, joka ovessa oli ja selitin, että ollaan täällä oven takana. Minulle vastattiin tympeenä, nii in, ne on vielä kiinni, että mitähän asiaa?

Tuli sitten kuitenkin avaamaan ovet, kun kerroin poikani vaivasta, joka vaati päivystyskäyntiä.

Toinen oli, kun menin lähetteen kanssa päivystykseen ja kerroin heti ekana mistä paikkakunnalta lähete annettiin. Hoitaja lopetti mun kuuntelemisen siihen kohtaan ja alkoi hämmästelemään ai Vehmaalta (*paikkakunta muutettu), joka oli eri sairaanhoitopiiris, missä nyt lähetteen kanssa olin tullut. Sitten se istui hiljaa ja luki lähetettäni ihmeissään ja toisteli vain siis Vehmaalta??

Jooh, tiedän, on hoitajilla rankkaa ja niin edelleen, mutta paskaa suhtautumista asiakkaisiin on mun kokemus.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien tarkoitus on käännyttää potilaat pois.

Vierailija
2/7 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaanotto aukeaa klo 8.00 niin silloin ei soiteta ovikelloa ennen sitä. Siksi, että paikka aukeaa klo 8.00 ja henkilökunnan työaika alkaa klo 8.00. Ovessa lukee kyllä mikä paikka päivystää ennen sitä klo 8.00

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit 2 virhettä. Olit ajoissa paikalla. Terveydenhuollossa ollaan aina myöhässä, lääkärit mukaanlukien. Toinen virhe oli että menit väärään sairaanhoitopiiriin. Tästä ovat kerberokset hyvin tarkkoja, vaikka olisi käsi murtunut ja omaan piiriin matkaa 2000 km, ei auta sinne on mentävä. Toisten piirien asiakkaita ei hoideta.

Vierailija
4/7 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovessa luki "soita tähän numeroon muina aikoina". Ja minä soitin.

Vierailija
5/7 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähetteeni kanssa nimenomaan oman paikkakuntani sairaanhoitopiirissä. Lähetteen sain reissultani toisesta paikkakunnasta.

Vierailija
6/7 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pitäisi mennä oman alueen päivystykseen mutta asiat ovat toki voineet muuttua. Aikoinaan päivystin lääkärinä yliopistosairaalassa ja joku potilas toisesta sairaanhoitopiiristä soitti että hyttynen on pistänyt ja on tullut punoitusta. Ehdotin käyttämään kortisonivoidetta ja tarvittaessa menemään terveyskeskupäivystykseen. Meni muutama tunti ja tämä ihminen oli tunkenut itsensä sairaalaamme toisin kuin olin neuvonut. Potilastietoja tutkimalla selvisi että hänellä oli joskus ollut hoitokontakti sairaalaamme mutta ei enää ja osasyy haluun käyttää toisen sairaanhoitopiirin sairaalaa oli käynnissä olevat potilasvalitukset, Ajattelin että helpoimmalla pääsee kun tutkin potilaan ja otettiiin peruslaboratoriokokeet jotka olivat kunnossa. Otettiin vielä kuva punoituksesta ja potilas myöhemmin halusi sen itselleen kuva-arkistosta maksua vastaan (CD-levy). Tästäkin käynnistä lähti varmasti usean sadan euron hintainen lasku potilaan kotikuntaan.

Vierailija
7/7 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit 2 virhettä. Olit ajoissa paikalla. Terveydenhuollossa ollaan aina myöhässä, lääkärit mukaanlukien. Toinen virhe oli että menit väärään sairaanhoitopiiriin. Tästä ovat kerberokset hyvin tarkkoja, vaikka olisi käsi murtunut ja omaan piiriin matkaa 2000 km, ei auta sinne on mentävä. Toisten piirien asiakkaita ei hoideta.

Kumpikaan väite ei pidä paikkansa. Jos paikka aukeaa klo 8.00 niin silloin on turha pyrkiä aiemmin sisään, et pääse ruokakauppaankaan ennen aukeamisaikaa vaikka olisit kuolemaisillasi nälkään. Jos olet hätätapaus niin olet soittanut tietysti ambulanssin, joka vie sinut oikeaan paikkaan. 

Toinen väite ei pidä paikkansa. Murtunut käsi ei ole hätatapaus, mutta siltikin ensiapu annetaan aivan varmasti, jos tulee päivystykseen sen kanssa. Jos se murtunut ranne vaatii leikkausta, niin sitten voidaan lähettää omalle paikkakunnalle sillä edelleenkään murtunut ranne on harvoin hätätapaus pl. avomurtuma tai verenkierron estyminen.