Koiran ruoka, jonka valmistat itse. Mistä raaka-aineista teet sen.
Hyväksi havaitsemianne koiran ruuan valmistusohjeita haluaisin kuulla. Mitkä puruvälipalat on parhaita?
Kommentit (7)
Peuran ja hirvenlihaa riisin kera on hyväksi todettu vaihtoehto. Teen myös usein kalasta erilaisia ruokia,riippuen mitä kalaa milloinkin tulee. Helpoin on jauhaa kalat lihamyllyllä ja tehdä niistä vaikka kalapullia. Isommista kaloista kannattaa leikata tietysti fileet ja syöttää ne erikseen. Kuten esimerkiksi made tai kuha. Hyvin on koirille kelvannut. Ruokien sekaan voi hyvin laittaa lisäksi porkkanaa tai vaikka perunaa. Riistaeläinten sydämet,maksat ym kannattaa myös hyödyntää. Koirat voivat hyvin,eikä tarvitse ostaa kalliita koiranrehuja lainkaan,niiden laadustakaan kun ei koskaan voi olla varma.
Aamulla annan vaan rakaa lihaa ja lohiöljyä ja iltapäivällä syö nappulaa, jos siltä tuntuu.
Metsästäjiltä saan ilmaiseksi koirille lihaa sekä luita joten olen hyödyntänyt niitä. Lisäksi olen ostanut teurastamolta sian kurkunpäitä,sorkkia ja sydämiä 2-3€ kilohintaan. En itsekään syö teollisesti valmistettuja eineksiä enkä säilykkeitä joten miksi koirieni pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäravinteita lisäätte koiran kotiruokaan?
En yhtään mitään. Hassu ajatus. Omat koirani syövät esimerkiksi parsakaalia tuoreena kovin mielellään ja myös mandariinit tekevät hyvin kauppansa. Monipuolisella ruokavaliolla elävät ihmisetkään harvemmin lisäravinteita tarvitsevat joten miksi eläimetkään jotka syövät itselleen luontaisia ruokia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäravinteita lisäätte koiran kotiruokaan?
En yhtään mitään. Hassu ajatus. Omat koirani syövät esimerkiksi parsakaalia tuoreena kovin mielellään ja myös mandariinit tekevät hyvin kauppansa. Monipuolisella ruokavaliolla elävät ihmisetkään harvemmin lisäravinteita tarvitsevat joten miksi eläimetkään jotka syövät itselleen luontaisia ruokia?
Sitä minäkin olen pohtinut, että joskus niitä lisäravinteita suositeltiin lisäämään koiran kotiruokaan. Onkohan se tarpeen kuitenkaan. Kuivamuoniahan markkinoidaan siten, että mainostetaan kuivamuonan sisältävän kaikki vitamiinit jne. mitä koira tarvitsee. Kuivamuonissa on mielestäni liikaa hiilihydraatteja ja liian vähän liharaaka-aineita. Lähes kaikissa on kananrasvaa, vaikka pakkauksessa lukisi isolla lammas/ riista tai nauta.
Itse teen paljon risottoa. Mutta esimerkiksi katso vetcook sivuilta, siellä on paljon ohjeita moneen ruokaan