Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masentuneelta hyvä kysyä miten hän jakselee, vaikka tämä näyttää ärsyyntyvän siitä?

Vierailija
12.03.2024 |

Tuntuu pahalta ja haluaisin auttaa mutta ärsyyntyy  kysymyksistä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä kysele. Mutta juttele kuitenkin. Pidä keskustelu asioissa, joista tiedät hänen pitävän (pitäneen ainakin).

Vierailija
2/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin antamaan olla, kuitenkaan et pysty auttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään tarvitse pelkästään miellyttää. Riittää että välittää.

Vierailija
4/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla yhteydessä ja jutella kaikkea normaalia mitä muulloinkin.

Voihan sitä neutraalisti kuulumiset kysyä mutta tyytyä siihen jos toinen vastaa vaan lyhyesti eikä halua syvällisemmin avata. 

Voi myös kysyä lähtemään yhdessä jonnekkin kahville, lenkille syömään yms jos toinen jaksaa. 

Itsekään en halua avautua omasta masennuksesta ja ahdistuksesta ja hermostuttaa kun perheen jäsenet kyselee vointia. Riittää että teen sitä puoliväkisin psykiatrille ja muille ammattilaisille. 

mielummin juttelen kaikesta muusta. 

Vierailija
5/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntyisin jo tuosta sanamuodosta. Jakselee?? Varmaan myös pesaiset, keittelet, pyörittelet ja pyyhkäiset.

Vierailija
6/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntyisin jo tuosta sanamuodosta. Jakselee?? Varmaan myös pesaiset, keittelet, pyörittelet ja pyyhkäiset.

En ole itse asiassa käyttänyt tuota sanamuotoa. En nyt tarkkaan muista, mutta luultavasti olen kysynyt vaan että "miten sulla menee?" tai jotain sen tyylistä. Mutta hyvä tietää ettei kannata kysellä vaan jutella ihan muuten ja osoittaa välittämistä sillä tavoin. Kiitos vastanneille.

Vierailija
7/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse asiassa käyttänyt tuota sanamuotoa. En nyt tarkkaan muista, mutta luultavasti olen kysynyt vaan että "miten sulla menee?" tai jotain sen tyylistä. Mutta hyvä tietää ettei kannata kysellä vaan jutella ihan muuten ja osoittaa välittämistä sillä tavoin. Kiitos vastanneille.

Älä nyt ainakaan vaan jostain omista asioistasi höpise.

Vierailija
8/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuten niin vittuuntumisen ja vihan voimalla. Ärsytä lisää.

Vierailija
9/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan vaan jostain omista asioistasi höpise.

En tietenkään. Minusta tuo oli hyvä neuvo, että juttelisi vaan tavallisista asioista, mistä hän itse tykkää jutella. Ap.

Vierailija
10/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa kysellä? Kun ihmiset toisaalta valittavat sitä jos kukaan ei koskaan kysy mitä heille kuuluu.

Vierailija
11/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö itse siitä jos sinulle tehdään asioita joista ärsyynnyt? Tuleeko sinulle sellaisesta hyvä olo ja iloisempi mieli?

Vierailija
12/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös kysyä, että kuinka voit.

Vierailija
13/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut saattaa tuntea häpeää ja syyllisyyttä omasta tilanteesta, joten tuollaiseen peruskysymykseenkin voi olla vaikea vastata. 

Vierailija
14/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voitte on miljoona kertaa parempi kysymys kuin joku miten menee.

Vierailija
15/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voitte on miljoona kertaa parempi kysymys kuin joku miten menee.

Mutta siis ei tietenkään tarvitse teititellä 😄.

Vierailija
16/16 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat yhteyttä vain kysyäksesi mitä kuuluu kyllä masentunut katsoo monesti sen vastaamiseksi ja haluaa heittää sut pihalle. Soita sille mieluummin lähe kaljalle ,lenkille,kirjastoon juuri sitä mitä olet ennenkin tehneet.ei me tarvita juoruämmiä ovelle vaan oikeita ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi