Powerpoint esitykseen äänen nauhoitus, mutta ei anna? Osaavia paikalla?
Nyt on ongelma. Pitäisi tehdä läppärillä powepoint esitys, johon nauhoittaisin omaa ääntäni. Powerpoint ei kuitenkaan anna tätä vaihtoehtoa. Ohjeissa sanotaan että äänen nauhoitus vaatii mikrofonin. Mutta ei kai sitä nyt erikseen tarvita? kun onhan tässä koneessa valmiina jonkinlainen mikrofoni. Kuitenkin Teams ja muissa kokouksissa pystyn puhumaan.
Onko osaavaa porukkaa paikalla? Hermo menee...
Kommentit (6)
Oletko esitellyt mikrofonin powerpointille?
Koneen asetuksista pitää antaa lupa että powerpoint saa käyttää mikrofonia.
Mikrofonin asetuksissa on päällä vaihtoehto, että saa käyttää työpöytäsovelluksissa. Tuossa listassa ei kuitenkaan ole powerpointia, näkyy vain teams ja zoom ja microsoft edge. Enkä nyt ymmärrä miten saan tuon powerpointin tuohon mukaan. Ap
Piti kokeilla. Valitsin vain powerpointissa tallenna ääni. Ei se kysellyt mikrofonista yhtään mitään, tallensi vaan tuosta USB-luurista. Toimiiko sen laitteen mikrofoni sitten muuten, siis vaikka ääninauhurilla?
Antaa kyllä vaihtoehdoksi valita jonkin äänitiedoston koneelta ja se toimii, mutta powerpointin ohjevideossa näkyy myös toinen vaihtoehto, jonka pitäisi antaa tallentaa ääntä siinä samassa kun dioja selaa, ilman että erillisenä äänitiedostona mitään lisää. Ja tätä toista vaihtoehtoa se ei minulle näytä edes vaihtoehdoksi. Ap
Nauhoita Teamsilla se esitys.