Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä sieppaa tää yliopistoelämä!!!!

Vierailija
17.01.2007 |

Just olin ajatellu mennä yhdelle kurssille, mut sit sanottiin, et ei sinne saa tulla, et se on järjestetty ihan tiettyä ryhmää varten joil oli päällekkäisyyksiä syksyllä. et fuksit menköön ens vuonna. Ja nyt tuli mailia, et kurssi on peruttu, kun osallistujia oli vaan kolme paikalla. Siis kun meitä fukseja oli noin kymmenen tulossa, jotka ties jo etukäteen, että ens vuonna ei voi käydä kurssia päällekkäisyyksien takia. Eli jää tämäkin pakollinen kurssi hamaaseen tulevaisuuteen. No voi *ittu! Tää on niin tätä. Piti vaan purkaa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi valmistuminen ei käy 4 vuodessa.. ;)

Vierailija
2/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim toi kurssi ois kiva olla tehtynä ennen harjottelua. No, nautitaan sitten tästä vapaasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän.

Vierailija
4/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan täällä humanistisella ei toimi niin yhtään mikään! Vähintään 1/3 opiskeluajasta menee kaikkien ihme byrokratia-juttujen selvittelyyn ja täysin turhaan juoksemiseen (esimerkkeinä täysin turhasta ajankäytöstä ja vaivannäöstä käyvät nyt esimerkiksi opintokokonaisuuksien rekisteröinti täytettävien kaavakkeiden avulla ja tenttikuorien kuskaaminen koululle; asiat jotka monissa tiedekunnissa hoituvat jo netin kautta tai itsestään, ja joille ei ole mitään perustelua, miksi näitä täytyy edelleen harrastaa)...

Opintojaksojen ja kurssien selvittely ja aikatauluttelu vie joka periodin tai vähintään lukukauden alussa ihan täysiä työpäiviä, ja sitten kursseille ei mahdu tai jotain muuta mukavaa, ja koko paketti menee ihan uusiksi. Vähintäänkin, jos kurssille sattuu pääsemään, ei saa hankittua materiaaleja tenttiin, sillä kirjoja on kirjastossa jatkuvasti liian vähän. Kirjakaupoista saa ehkä erikseen tilaamalla viikkojen odotuksen jälkeen ja kymmenien, ellei satojen eurojen maksua vastaan.

Itsekin olen juuri (kolmatta!) kertaa yrittänyt ilmoittautua pakolliselle kielikurssille, joita siis järjestetään vain kerran tai kaksi lukuvuodessa. Olen yrittänyt jo puolitoista vuotta ko. kurssille. Tulos oli jälleen kerran se, että jouduin varasijalle (liikaa opiskelijoita, liian vähän opetusta). Ilmoittauduin tälläkin kertaa täysin ajallaan, vieläpä niin, että vartin ennen ilmo-ajan alkua istuin koneella ja näpytin lakkaamatta enteriä. HETI kun ilmoittautumisjärjestelmä pääsi läpi näpäytin itseni sisälle...Ja silti en siis mahtunut mukaan kurssille. Ilmoittautua ei voi muuten kuin näin netissä. Haluaisinpa tietää, mitä voin tehdä. En voi valmistua ilman tätä suoritusta, enkä pääse suorittamaan kurssia vaikka kuinka yritän. Ensi jouluna pitäisi valmistua, joten toivonpa totisesti, että syksyllä pääsen ko. kurssille.

YLIOPISTO-OPISKELU ON PERSEESTÄ!

Vierailija
5/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomasin tossa, että ensi periodissa minun pitäisi olla kolmessa paikassa samaan aikaan, kaikki pakollisia kursseja. opintoja ei voi suunnitella yhtään etukäteen, saati muuta elämää. mur.

meillä ainakin täällä yhteiskuntatieteellisessä kielikursseille valitaan opintopistemäärän perusteella. eli nopeudella ei ole väliä. itse jäin varasijalle yhdestä enkun kurssista, mutta koska olin eka tunnilla paikalla, ja moni kurssille valituista ei tullut, varasijalla olijat otettiin kurssille. tässä voi olla ilmeisesti eroja eri yliopistoilla. luulisi, että opintojen loppupuolella olevana olisit pisteiden perusteella mahtunut mukaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi