Onko kukaan käyttänyt antihistamiinia unettomuuteen?
Jos on, olisin kiinnostunut kokemuksista ja minkä niminen lääke?
Kommentit (6)
On varmaan joku, kaikenlaisia kokeiluja ja uskomuksia. Monesti auttaa kun vahvasti uskoo auttavan.
Kaikki antihistamiinit väsyttää minua joten todellakin käytän hyödyksi sen ja käytän unettomuuteen. Vaikutus harmi kyllä vähenee jos käyttää jatkuvasti, täytyy pitää välillä taukoa.
Olen joskus satunnaisesti ottanut ihan perus cetirizinin illalla niin hyvin on uni tullut ja samalla on allergia pysynyt kurissa. En tiedä miten soveltuisi pitkäaikaiseen käyttöön.
Otan puolikkaan Ataraxin illalla, toimii aina parin viikon ajan. Kun teho lakkaa, otan viikon verran murusen mirtatsapiinia iltaisin ja palaan sen jälkeen taas Ataraxiin.
Ataraxista ei ole aamulla pöhnäinen olo.
Ataraxia olen käyttänyt, vanha väsyttävä allergialääke. Vähän haittoja, ei vedä niin toimintakyvyttömään pöhnään pitkäksi aikaa kuin unilääke. Ainakaan minua. Pystyn tarvittaessa toimimaan yöllä ja jo varhain aamulla, saan kuitenkin helpommin unen illalla ja uni on yhtenäisempää.
Väsyttävien mielialalääkkeiden ja psykoosilääkkeiden vaikutus ja haitat epäilyttää vaikka niitä kovasti tuputetaan ensimmäiseksi.