Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin taas eläkkeitä korotetaan se 4,6 %

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän on varaa vai?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio on jälleen painunut 2%:n tasolle, joten tuskin moniin vuosiin. Porvarihallitus tuskin antaa inflaation lähteä laukalle, kuten vasemmisto teki.

Vierailija
2/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle jotenkin epäselvää ne korotusperusteet? Veikkaisin että painuu noin 1.8% pintaan seuraava indeksitarkistus. Suosittelen töihin menoa. Siellä palkat ainakin minulla nousee tänä vuonna noin 3.5%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inflaatio on jälleen painunut 2%:n tasolle, joten tuskin moniin vuosiin. Porvarihallitus tuskin antaa inflaation lähteä laukalle, kuten vasemmisto teki.

Suomi ei vaikuta mitenkään maailmanlaajuiseen inflaatioon. Mikä muuten oli Suomessa Euroopan alhaisimpia, joten onnistuminen Marinille siinäkin.

Vierailija
4/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa laskea sen 40,6% koska sitä kakkua on jakamassa 1,6 miljoonaa eläkelläistä. Ja maksetut eläke maksut eivät todellakaan kata sitä kaikkea.

Vierailija
5/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yritys on ottanut minulle vapaaehtoisen eläkevakuutuksen, johon se maksaa 8500 euroa vuodessa. Eläkkeelle jäämiseen 20 vuotta, joten 6%:n sijoitustuotolla pitäisi saada ihan asiallisesti eläkettä tuolta puolelta. Kaikki hajautettu globaalisti rahastoihin, joten ei Suomen talous vaikuta. Eli vuodessa säästetty summa ehtii 20 vuodessa noin kolminkertaistua.

Vierailija
6/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi yritys on ottanut minulle vapaaehtoisen eläkevakuutuksen, johon se maksaa 8500 euroa vuodessa. Eläkkeelle jäämiseen 20 vuotta, joten 6%:n sijoitustuotolla pitäisi saada ihan asiallisesti eläkettä tuolta puolelta. Kaikki hajautettu globaalisti rahastoihin, joten ei Suomen talous vaikuta. Eli vuodessa säästetty summa ehtii 20 vuodessa noin kolminkertaistua.

Kunnes ne rahastot jostain syystä romahtaa ja jäät puille paljaille. Onneksi olkoon voitit pelin.

Vierailija
7/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida korotuksia kinuva väki ymmärtää että sitten lähtee inflaatio laukalle ja homma onkin plus miinus nolla.

Vierailija
8/8 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan niitä vuoden vaihteessa korotettin, ainakin minun eläke kasvoi.