Oletko vähentänyt ruoka - ostosten määrää
ruoan hinnan kallistumisen ja muiden elämiseen liittyvien kustamnusten nousun takia?
Olen vähentänyt. Ja huomannut sen, että vähemmälläkin ruokamäärällä tulee toimeen.
Kommentit (24)
Meillä mies hoitaa yleensä kauppa-asiat mutta tänään kun kävin kaupassa niin kyllä hinnat hirvitti. Jäi sipsit ostamatta. Suklaata kyllä ostin vaikka on jo puolet kalliimpaa kuin ennen. En kyllä kehtaa pyytää miestä enää tuomaan mitään herkkuja.
Olen vähentänyt siitä yksinkertaisesta syystä, että ei rahat riitä. Olen vielä hetken opintovapaalla ja rahat vähissä.
Ulkona syömisen olen lopettanut liki kokonaan.
Kotiin ostan ruoka-aineet ja kokkaan itse, eli valmisruoat tai puolivalmisteet ovat jääneet pois.
Seuraam tarjouksia aiempa tarkemmin, mutta ostan aika lailla saman verran kuin ennen.
En ole, en ole edes kiinnittänyt huomiota väitettyihin hinnannousuihin. Mielestäni se on valhetta.
Kyllä, ennen käytiin useita kertoja viikossa kaupassa ja nykyään suunnitellaan tarkasti ennen kauppaan menoa tarvittavat ruoka-ostokset. Syömiskertoja vähennetty sekä määristä myös nipistetty. Herkkuja ei osteta lainkaan.
ostan suurimmaksi osaksi tuotteet etnisistä kaupoista. En osa valmisruokia tai puolivalmisteita enää juurikaan. Joskus harvoin Lidlissä käydessäni saatan ottaa jotain mukaan. Olen myös ostanut ruokaa ylijäämäruokakaupoista, jos on ollut todella hyviä tarjouksia.
Ennen valitsin aina kotimaista, nyt valitsen halvinta. Kiitos Sinimusta hallitus.
Rahaa käytän ruokaan saman verran kuin ennenkin. Ruokakorin sisältö on muuttunut edullisimpiin tuotteisiin, koska muuten ruokaraha ei riittäisi. Herkkuja vain harvoin.
Hävikkiä olen vähentänyt. Lisäksi leikkeleitä pidän nykyään juhlapyhäruokina.
En ole vähentänyt, ei meillä ole kukaan mitään ylensyöntiä harrastanut, kukaan perheestä ei ole laihtumisen tarpeessa eikä ruokaa ole ollut tapana heittää pois.
Eri asia on sitten että joitain tuotteita on vaihdettu halvempiin ja joitain herkkuja vaihdettu järkevämpään ravintoon.
Vierailija kirjoitti:
En määrää ole vähentänyt, mutta olen siirtynyt puolivalmisteista raaka-aineisiin ja keskihintaisista aineksista edullisiin tai halpohin. En osta salaatinkerää, vaan kaalinkerän (ajaa saman asian jopa leivän päällä, mutta on monipuolisempi ja yhdestä kaalinkerästä saa useamman eri aterian).
Mun maha on herkkä kaalille, mutta kun muutaman siivun vaikka juustohöylällä siivuttaa paistettujen vihannesten joukkoon, niin tulee hyvää makua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies hoitaa yleensä kauppa-asiat mutta tänään kun kävin kaupassa niin kyllä hinnat hirvitti. Jäi sipsit ostamatta. Suklaata kyllä ostin vaikka on jo puolet kalliimpaa kuin ennen. En kyllä kehtaa pyytää miestä enää tuomaan mitään herkkuja.
Mun mies on herkkupylly, tänäänkin toi jäätelöä, ja itse olen sille perso, niin tuli syötyä. En syö muita makeita, mutta jäätelö on sellainen, joka kyllä huutelee pakastimesta kunnes se on syöty.
En määrää ole vähentänyt, mutta olen siirtynyt puolivalmisteista raaka-aineisiin ja keskihintaisista aineksista edullisiin tai halpohin. En osta salaatinkerää, vaan kaalinkerän (ajaa saman asian jopa leivän päällä, mutta on monipuolisempi ja yhdestä kaalinkerästä saa useamman eri aterian).