Normaali ihminen jaksaa työpäivän jälkeen harrastaa ja nähdä ystäviä
Kommentit (9)
Ihmisten jaksamis- ja energiatasoissa on järjettömät yksilölliset erot. Toisilla ei kerta kaikkiaan vain löydy virtaa jo geneettiseltä pohjalta. Samalla kauhalla ei elämässä jaeta mitään.
Onko ap aloituksensa perusteella lähelläkään normaalia?
Huutonaurua. Millaista työtä teette...
Ei jaksa. Kun herää 4.30, tekee kaksiosaisen työpäivän ja pääsee lopulta kotiin klo19, niin ei ole edes aikaa muulle kuin käydä suihkussa, syödä, hetki rauhoittua ja painua untenmaille.
Päivällä olisi kyllä aikaa ja jaksamista, mutta kun muut ovat silloin töissä.
Joo koiran kanssa lähden tunnin lenkille töiden jälkeen. Aamulla ja ruokatunnilla tehdään puolen tunnin lenkki.
Mä oon aina ollut helposti väsyvä. Ehkä liittyy jonkinlaiseen aistiherkkyyteen ja introverttiuteen. Jo lapsena jouduin nukkumaan päiväunet koulun jälkeen, koska olin kaikista ärsykkeistä johtuen uuvuksissa.
Vai niin. Minulla on ollut hyvin erilaisia töitä ja hyvin erilaisia elämäntilanteita. Joidenkin työtehtävien jälkeen olen ollut niin naatti, että olen vain halunnut nukkua sen jälkeen, kun päivän ulkomaanreissun jälkeen pääsen lopulta lentokentältä kotiin puolenyön jälkeen. Joidenkin muiden työpäivien jälkeen virtaa on riittänyt vaikka kuinka ja illat on mennyt urheillessa tai muutoin harrastaessa. Työn fyysisyys ei ole tässä ollut ratkaiseva asia, enemmänkin työn vastuullisuus tai jatkuva muutospaine kuormittaa.
Toki työelämä ja vapaa-aika pitäisi olla tasapainossa, mutta aina se ei vain ole mahdollista. Eli aika tyhjänpäiväinen yleistys.