En saa säästöön
800€/kk menee perheen ruokaan, lääkkeisiin ja vaatteisiin. 3 henkinen perhe. Onko liikaa?
Kommentit (20)
Todellakin on liikaa. Tuhluri olet
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on liikaa. Tuhluri olet
Ok. Paljonko pitäisi mennä rahaa?
Meillä menee tosi vähän vuodessa vaatteisiin rahaa. Viimeksi ostin itselleni talvikengät alesta viime huhti-toukokuussa. Ja lapsille syksyllä kengät. Muuta ei oo tarvinnu. Lapsella repesi talvitakki kunnolla, ullakolla oli yksi ilmaiseksi saatu siisti sopivan kokoinen takki.
Vaatteita nyt ei ainakaan kuukausittain tarvita uusia. 🙄
Mulla menee vähempi mutta mää kasvanki vaan mahan kohdalta toisin kuin lapset. Yritä saada edes pieni siivu säästöön pahan päivän varalle, ne ajat ovat hyvin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita nyt ei ainakaan kuukausittain tarvita uusia. 🙄
En niitä kuukausittain uusi. Ihan vaan menee kauppaan ja lääkkeisiin rahat. Joskus ostan vaatteita, mutta pyrin ja ostan niitä harvoin.
Totta hemmetissä on liikaa. Sä tuhlaat niihin herkkuihisi ihan älyttömiä määriä. Ei ihme että 130 kiloa mittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Totta hemmetissä on liikaa. Sä tuhlaat niihin herkkuihisi ihan älyttömiä määriä. Ei ihme että 130 kiloa mittarissa.
Kun ei ole 130kg mittarissa. Olen sen täällä sanonut.
En ymmärrä miksi niitä kakaroita tehdään jos ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi niitä kakaroita tehdään jos ei ole varaa.
Mihin tässä nyt ei ole varaa? Miehellä on lisäksi tuloja. Haluaisin vain minäkin edes vähän säästää.
Eipäs tuomita,esim. lääkekulut voi olla suuret,mutta kk vaatteisiin ?
Vierailija kirjoitti:
Eipäs tuomita,esim. lääkekulut voi olla suuret,mutta kk vaatteisiin ?
Ei kuukausittain. Vain silloin kun on tarvetta. Kuukausittain on ruoka ja lääkemenot.
Se nyt on omaa osaamattomuutta, jos ei osaa elää tulojensa mukaan. Minulla säästöaste on noin 70% jos ei tule mitään yllätyksiä.
Ei toi minusta liikaa ole. Monella menee jo ruokaan tuo kun eihän se ole kuin 200 euroa viikossa. Minusta ihan hyvin, jos saat tosiaan tuolla rahalla ostettua välttämättömät lääkkeet ja vaatteetkin.
Se nyt on omaa osaamattomuutta, jos ei osaa elää tulojensa mukaan
Näinkö se menee ,sairastut vaikka vakavasti,itke sitten lääkkeiden hintaa ja hoitoa,kun sulla näkyy olevan varaa.
Pari päivää sitten kehuit, että aiot jatkossa lisätä shoppailuasi. Mitä sä shoppailet?
Mulla ei ole kymmeneen vuoteen mennyt lääkkeihin mitään. Muuhun elämiseen menikin sitten 4450€ viime kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kymmeneen vuoteen mennyt lääkkeihin mitään. Muuhun elämiseen menikin sitten 4450€ viime kuussa.
Onnittele itseäsi jos olet noin terve. Muista myös että tilanne saattaa muuttua.
Ruokaa voit syödä 5 pv viikossa 2 pv paastoa syö vesipuuroa ja ota keittoa.
Ilmeisesti on.