Kokemuksia kiinteistövälittäjistä viime aikoina?
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/b27ad93f-c10d-47b4-846c-f50…
Tuossa valitetaan, että ostajat ghostaa kiinteistövälittäjiä nyt asuntokaupoissa. Mun kokemus on päinvastainen, enkä tiedä miksi.
Soitin yhdestä asunnosta noin kolme viikkoa sitten välittäjälle ja toivoin pääseväni katsomaan. Asunto oli vuokralla, joten ymmärrettävää että hetki kestää järjestää näyttö. Lyhyt oli puhelu ja välittäjä sanoi palaavansa asiaan minulle. Asunto on edelleen oikotiellä, eikä välittäjästä ole kuulunut mitään.
Toinen tapaus oli kun kysyin toisesta asunnosta tietoja (eri välitysliike) sähköpostilla. Siihenkään en saanut koskaan vastausta.
Ihmiset, jotka olette myymässä, entä jos teidänkin välittäjä on tällainen ghostaaja, syystä tai toisesta?
Ai miksi en itse soita perään? No minulla ei ole kiire ostaa ja on muutakin tekemistä, kuten reissuja ollut tässä välissä. Voin hyvin odottaakin, että myyjä lannistuu ja laskee hintaa (tai heivaa sen surkean välittäjänsä, niin säästyy sen palkkio)
Se, mitä välittäjät ei tiedä on, että olisin käteisellä ostava (halvan asunnon, en ole rikas). Eivät tiedä kun eivät viitsineet edes keskustella kanssani.
Eikä nämä olleet mitään pikkupuljuja, vaan Suomen suurimpia välitysliikkeitä.
Kommentit (2)
Ahneita kusettajia. Koittaa vedättää hintaa milloin milläkin selityksellä. Asuntomarkkinoiden syväjäästä jos haluaa etsiä syyllistä niin kierot välittäjät jotka tottelee ahneita myyjiä.
Sama kokemus yhden suurimman välitysliikkeen myyjästä Tampereella. Luulisi että firmaa kiinnostaa maine!