Mitä tehdä 20 kilosta puolukoita?
Pakasteessa on 20 kiloa puolukoita, joissa parasta ennen päiväys 1.4.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsässä oli valmiiksi merkitty parasta ennen päivä.
Anna mun kaikki kestää.
Miehen kanssa puolukat pomittiin, perattiin ja pussitettiin jotenka päiväys on miehen käsialaa. Ei ole kestämistä kiitos kysymästä mutta rakastan miestä ja puolukat syödään yhdessä ja eilen tein osasta mehua ja lopuille pitää keksiä käyttöä.
Hyvä että vielä rakastat sitä höpsöä miestä. 🥰
Jos oletetaan, että yksi puolukka painaa keskimäärin yhden gramman, niin tuosta määrästä saadaan puolukka pyörimään pilluun noin 20 000 tuhannelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei pakastepuolukoitten parasta ennen-päiväyksellä ole mitään merkitystä. Voit käyttää niitä edelleen tavalliseen tapaan vielä pari vuotta.
Jos löysit nuo jonkun laitoskeittiön pakastimesta, siellä on varmaan isompi porukka syömässä ja saat upotettua ne vispipuuroon tai johonkin jälkiruokaan. Hilloksi voi aina keittää, jos puolukkahilloa kuluu enemmän kuin pelkkää survosta. Viinihappomehu puolukoista on todella hyvää.
Oman kodin pakasteessa ovat ja poimitut viime vuonna.
Epäilen vahvasti että äijäs skoijaa sua aprillipäivämäärällä. Kjeh kjeh kjeh!! Olispa oma ukkoki nuin hauska. :-D
Myy ja pidä itsellä pari litraa. Saat hyvät rahat .Ei niillä ole päivämäärää nniin kauan kun pakasteessa ovat. Kysy joltain ravintolan pitäjältä. Voisit vaihtaa vaikka lihaan? .
Miksi on päivämäärä kun itse keräsitte ? Puolukat säilyy tosi kauan.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus keittänyt yli 2 v pakkasessa olleista mehumaijalla mehua, ja hyvää oli.
Laitan aina kesällä edellisen vuoden tai vanhemmat marjat mehuksi, kun tulee uutta satoa.
Puolukkamehu on minusta parasta viinihapolla tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen vahvasti että äijäs skoijaa sua aprillipäivämäärällä. Kjeh kjeh kjeh!! Olispa oma ukkoki nuin hauska. :-D
Näin voi olla. Eihän kukaan omassa pakastimessa oleviin mitään viimeistä käyttöpäivää laita vaan pakkauspäivän. Eikä ensinkään puolukoille, jotka säilyvät vuosikausia.
Jos sen päiväyksen laittoi mies, kysäisepä asiaa häneltä. Ehkä ajatteli, että niistä laitetaan kotiviiniä vappujuomaksi.
Puolukat auttaa verenpaineen hillintään, kuin punajuuretkin. Mehut, vispipuurot ja antaa loput niille antaa jotka ottais ne iloiten vastaan :)
Vierailija kirjoitti:
Jos oletetaan, että yksi puolukka painaa keskimäärin yhden gramman, niin tuosta määrästä saadaan puolukka pyörimään pilluun noin 20 000 tuhannelle naiselle.
Tai sinä ja sinun kaltaiset omaan takap....
Ensi jouluna anna joululahjaksi puolukkamehua jos on itselle liikaa, ilahtuisin itse jos puolukkamehua saisin.
Viiniä, kiljua, pirtua