Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni on kaksia erilaisia pahoinpitelyitä

Vierailija
06.03.2024 |

1. Pahoinpitely yksi: sota. Siis jos vaikkapa Venäjä hyökkää Suomeen niin voin mennä rynnäkkökiväärin kanssa maamme rajalle. Siellä minä ammun eli pahoinpitelen venäläisiä sotilaita jotka pyrkivät Suomeen. Tuon pahoinpitelyn viesti on: "pysy poissa! mene pois! älä tule tänne! en tahdo olla kanssasi missään tekemisissä! kuolet jos lähestyt minua! en suostu elämään kanssasi! en suostu olemaan lähelläsi! jos pääset lähelleni niin minä mieluummin tapan itseni kuin elän vierelläsi! painu kauas pois niin ettei minun enää ikinä tarvitse sietää sinua silmissäni!" Tuo viesti, tuo pahoinpitely, on mielestäni looginen, ihan järkeenkäypä. Eivät kaikki noin tekisi, ymmärrän ja hyväksyn että on paljonkin ihmisiä jotka kieltäytyvät tuollaisen pahoinpitelyn tekemisestä, mutta silti minun aivoissani tuo on ihan kelvollinen pahoinpitely. Ikinä en ketään paheksuisi tuollaisesta pahoinpitelystä.

2. Pahoinpitely kaksi: lapselle remmin antaminen tai muu lapsen väkivaltainen kurittaminen. Siis jos vaikkapa lapsi riehuu ja isä haluaa saada riehumisen loppumaan niin isä käyttää "ratkaisuna" lapsen pahoinpitelemistä. Tuossa pahoinpitelyssä ei ole mitään järkeä, tuo pahoinpitely on täysin mielisairas. Koska tuon pahoinpitelyn viesti on: "pysy luonani, mutta pysy luonani vain käyttäytyen sillä lailla että minä tykkään siitä, koska muutoin minä satutan sinua". Ja vielä lisää viestiä: "minä vihaan sinua, minä vihaan sitä miten sinä olet aiemmin käyttäytynyt, mutta silti minä toivon että jatkossakin pysyt lähelläni". Ja vielä lisää viestiä: "minun mielestä sinä olet niin huono että sinut täytyy pahoinpidellä, mutta toivon että sinä et ikinä hylkää minua, sinä olet niin hyvä että minä en halua menettää sinua". Ja tuossahan ei ole mitään järkeä! Aivan kaiken logiikan vastainen pahoinpitely!

Niin, tuo pahoinpitely kaksi on se ongelma, se mielisairas pahoinpitely. Olet synnyttänyt lapsesi koska olet toivonut että voisit rakastaa lastasi. Mutta sitten täysin pänvastaisesti sinä pahoinpitelet lapsesi! Ja sen jälkeen... taas toivot että pahoinpitelysi uhri pysyisi luonasi! Ei mitään järkeä: jos minä joskus pahoinpitelen jonkun niin minä toivon että se uhri painuu hel vettiin, toivon ettei minun enää ikinä tarvitse sitä uhria nähdä. En todellakaan toivo että se uhri vielä asuisi kotonani, pysyisi luonani, kunnioittaisi minua.

Niin, mutta tuollaisia asioita vanhemmat toivovat, siis ne vanhemmat jotka pahoinpitelevät omia lapsiaan. Toivovat lapsiltaan että lapset vielä pysyvät kotona, toivovat lapsiltaan kunnioitusta. Omia lapsiaan pahoinpitelevät ihmiset toivovat tasan päinvastaisia asioita kuin mitä normaalit terveet ihmiset toivovat, nuo lastensa pahoinpitelijät toivovat tasan päinvastaisia asioita kuin mitä kaikki muut ihmiset toivovat. Nuo omien lastensa pahoinpitelijät ovat mielisairaita. Mielisairaita!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa... Afrikassa aikoinaan 1960-luvulla Nigeriasta irtautui seutu joka julistautui itseänäiseksi valtioksi nimeltä Biafra. Ja niinpä Nigeria julisti sodan Biafraa vastaan, saadakseen Biafran taas osaksi itseään, siis saadakseen pakotettua tuon maa-alueen taas osaksi Nigeriaa. Ja erittäin merkittävä osa tuota sotaa oli se että Nigeria saartoi Biafran, esti kaikki (ruoka)kuljetukset Biafraan... jolloin Nigeria onnistui aiheuttamaan Biafraan nälänhädän. Biafrassa asui parisen miljoonaa ihmistä ja he kaikki näkivät nälkää. Nigerian armeijan joku kenraali tai joku muu tieskuka sotilasjohtaja sanoi "nälänhädän aiheuttaminen on legitiimi sodankäynnin muoto". Ja tuo "nälänhätä-sodankäynti" toimi, siis joitain vuosia myöhemmin Biafra antautui, lopetti vastarinnan, ja suostui taas olemaan osa Nigeriaa.

No: 100% YK:n rauhanturvaoperaatioiden johtajista ja EU:n rauhanturvaoperaatioiden johtajista ja Amnestyn edustajista ja Haagin Tuomioistuimen tuomareista olisivat 100% eri mieltä! Siis: 100% kansainvälisistä istuimista ihan 100% tuomitsisivat nälänhädän aiheuttamisen sodankäynnin muotona! Ja minä olen eri mieltä. Koska minun mielestäni: nälänhädän aiheuttaminen toimii! Nälänhädän aiheuttaminen ei välttämättä ole "legitiimiä sodankäyntiä", mutta se on "toimivaa sodankäyntiä". Niin, tosi yksinkertaista: "jos se toimii - tee se!" Kyllä: jos haluat kukistaa vihollisesi ja jos nälänhätä on keino joka kukistaa vihollisesi - niin kyllä, aiheuta nälänhätä! Nälänhädän aiheuttaminen toimii, nälänhädällä saavutat päämääräsi.

Mutta sitten tuo omien lasten pahoinpiteleminen. Millä lailla se toimii? No ei mitenkään! Mitä sillä saavutetaan? No ei mitään! Joten miksi tekisit jonkin operaation/toimenpiteen/pahoinpitelyn... kun sillä ei mitään hyvää voi saada aikaan? Mikä ihmeen pointti on tehdä pahoinpitelyitä joista ei mitään hyvää voi seurata? Vai pahoinpiteletkö ihmisiä ihan seuraamuksista riippumatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi