Perheneuvojat, mitä olette kolutukseltanne?
Kiinnostaisi nimittäin tuo ammatti. Mitä muuta voitte kertoa? Viihdytekkö?
Kiitos etukäteen!
Kommentit (8)
Sosionomin koulutus ei riitä, sen verran tiedän, mutta ei ne silti kaikki psykologeja oo, et turhan viisatselun voit jättää.
kuin valtiotieteiden tohtoriksi. Tai sitten hankkia kokonaan uuden tutkinnon. Ja mikähän jää sitten sosionomin ja psykologin väliin? Ei mitään.
Näitä on seurakuntien ylläpitämissä perheneuvontapaikoissa.
Tällä hetkellä työskentelen neuvolassa.
Sitä ennen olen ollut perhetyontekijänä:
-lastenkodissa (vastaanottokodissa).
-sossussa.
Koulutus: HUONO.
(Koulutus on kyllä niin huono ja puutteellinen, etten suosittele kenellekään. Parhaiten olen työni oppinut käytännössä, lukemalla, lisäkoulutuksilla jne. Ihmettelen kyllä, miten sosionomia voi työllistää mihinkään.)
Työ: Työnä ihan tavallista. Eli ei mitenkään super haastavaa, eikä super palkitsevaa. Vaatii pitkäjänteisyyttä tuloksien suhteen.
Työnä voisi varmaan verrata esim. sairaanhoitajiin, terveydenhoitajiin; eli täytyy olla halu auttaa toisia ihmisiä. Tässä työssä vain auttaa ihmisiä heidän elämässään.
Eli sun neuvo on nyt sit mulle et mä hankin itselleni psykologin koulutuksen tai voin unohtaa koko homman. Käsittääkseni näet järjestetään perheneuvojan koulutuksia esim. jo työssäoleville sosiaalityöntekijöille ja muille jo vuosia töissä olleille, erilaisten pohjakoulutuksen omaaville(?) Sen takia kysyn sellasilta neuvoo jotka oikeesti asiasta saattaisivat tietää.
Vierailija:
Käsittääkseni näet järjestetään perheneuvojan koulutuksia esim. jo työssäoleville sosiaalityöntekijöille ja muille jo vuosia töissä olleille, erilaisten pohjakoulutuksen omaaville(?) Sen takia kysyn sellasilta neuvoo jotka oikeesti asiasta saattaisivat tietää.
Vissiin mikä tahansa pohjakoulutus ei käy. En siitä kyllä tiedä varmaksi. Luulisi että jokin tekniikan tutkinto ei ihan kävisi.
perheneuvolassa luulet tapaavasi? 99% täysiä luusereita.
pk-pohjaisella lähihoitajatutkinnollasi pääse perheitä neuvomaan