Kannattaako KOKKOLAAN muuttaa?
keskisuuri kaupunki..töitä olisi..
meren äärellä, suht lyhyt etelä-suomeen. lentokenttä..
Kommentit (7)
Kokkola on aika tyypillinen suomalainen pikkukaupunki, melko hajuton ja mauton paikka niin sanotusti, ei herätä suuria tunteita mihinkään suuntaan.
Toisaalta moni kokee pikkukaupungin turvalliseksi osin juuri siksi, että ' kaikki' tuntevat toisensa jollain tavalla.
Minusta suomalaiset pikkukaupungit eivät talvisin eroa toisistaan juuri mitenkään, erot näkyvät sitten kesällä tapahtumien ja turismin myötä. Joten, jos teitä eivät sido sukulaissuhteet tai muut, ettekä kaipaa runsain mitoin huvituksia arjen lomaan, on Kokkola aivan yhtä hyvä vaihtoehto kuin mikä tahansa muukin pikkukaupunki.
kesällä paljon tapahtumia, nykysin oikeen hyvät palvelut, junalla pääsee suoraan etelään ja kruunupyyssä lentokenttä. Pienet piirithän siellä on..
Asuin jonkun vuoden, muutin pois. Ihmiset alkuun aika omissa piireissään, mikä nyt varmaan on aika tyypillistä joka pikkukaupungille.
Viihtyisä kaupunki. Mutta pienet piirit tosiaan. Tuntuu ettei uskalla kenestäkään mitän juoruta kun kuitenkin se kenelle juoruaa on sukua/tuttu sille juorun kohteelle. Uskomatonta kuinka tuntuu että kaikki tuntevat jotenkin toisensa...
Muutin tänne isosta kaupungista mutta olen alun perin kotoisin pikkuisesta kunnasta, jossa tämä kaikkien tunteminen on tietysti tuttua, en vain tajunnu että se on tämänkin kokoisessa kaupungissa vielä mahdollista.
Olen silti tyytyväinen. Kaunista seutua, palvelut ihan hyvät, vakityö saatiin molemmat. Uskon että lasten on parempi täällä kuin isossa kaupungissa josta muutimme.
Ei kai tämä eroa muista tämän kokoisista kaupungeista. Ei täällä juurikaan mitään ihmeellistä kyllä ole, sellaista erikoista siis, mutta kukapa sitä arkeen mitään erikoisuutta tarviikaan. Ihan hyvä paikka tämä on. Itse ainakin aion asua täällä vanhaksi asti :)
Ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Rukan tehtaanmyymälä löytyy.
mutta kaupunki ei miellyttänyt. Muutenk ihan ok. Ei asuta siellä enää.