Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tärkeämpää asunnossa, kiva piha vai lyhyt matka

Vierailija
06.03.2024 |

Tuleeko kerros- tai rivitalon pihalla oltua paljon? Onko tärkeää että piha olisi viihtyisä? Vai sitten niin että piha on vaatimaton mutta asunnolta on lyhyt kävely- ja pyöräilymatka puistoihin, torille, kirjastoon jne. Kumpaa sitä arvostaa pidemmän päälle enemmän? Yleensä nuo paikat joissa on kiva ja suojaisa metsäinen piha, on useiden kilometrien päässä keskustasta ja sinne pitää lähtemällä lähteä yleensä autolla. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin tämän olevan ihmiskohtainen asia.

Itse arvostaisin enemmän lyhyttä matkaa kauppaan, kirjastoon yms. jo siksikin, että olen autoton.

Nytkin mietin, onko 800 metrin päässä ydinkeskustasta oleva asunto liian kaukana, vai valitsenko ydinkeskustassa sijaitsevan, mutta pienemmän ja pohjaratkaisultaan huonomman asunnon. Tuolla kauempana olevalla talolla olisi vehreä pihakin, puita ja pensaita, vaikka kerrostalo onkin (ei siltikään omaa pihaa, vaan siis se yleispiha). Ydinkeskustan kerrostalon pihassa on vain asvalttia.

Vierailija
2/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva piha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi!

Mm Tampereella se onnistui.

Vierailija
4/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan sinusta!

Vierailija
5/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai rivitalon ja kerrostalon pihoja voi verrata? Vai tarkoitatko rivitalojen yhteispihaa? Itse en oleskele missään yhteispihoilla, vaan ikiomalla pihalla, jos sellainen on tai sitten kerrostalon parvekkeella. En yhtään tykkää ajatuksesta, että joku naapuri katselee omasta ikkunastaan, kun otan aurinkoa yhteisellä pihalla tai tulee seurustelemaan, kun haluaisin olla rauhassa. Joten mulle yhteiset pihat on yhdentekeviä ja asunnon sijainti palveluihin nähden on tärkeintä.

Vierailija
6/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan enemmän kivaa, omaa pihaa. Naapuruston pitää olla myös rauhallinen ja pihan riittävän iso missä on kunnon puita/pensaita sekä vehreyttä.

Ne 60cm korkeat tuija-aidat tai muutkaan maahan tökityt tulitikut ei ole mun juttu.

Vierailija
7/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienkerrostalossa on kiva piha ison metsäpuiston vieressä. Käytän paljon pihaa hyvillä ilmoilla ja teen etätöitä suojaisessa terassilla. Keskustaan pääsen helposti julkisilla ja tosin harvoin siellä tulee käytyä. 

Vierailija
8/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeää olla hyvien ulkoilumaastojen vieressä. Tilaan ruoat kotiinkuljetuksena, joten et itarvitse olla kauppaa vieressä. 

Vierailija
9/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostaisin enemmän lyhyttä matkaa kauppaan, kirjastoon yms. jo siksikin, että olen autoton.

Nytkin mietin, onko 800 metrin päässä ydinkeskustasta oleva asunto liian kaukana, vai valitsenko ydinkeskustassa sijaitsevan, mutta pienemmän ja pohjaratkaisultaan huonomman asunnon. Tuolla kauempana olevalla talolla olisi vehreä pihakin, puita ja pensaita, vaikka kerrostalo onkin (ei siltikään omaa pihaa, vaan siis se yleispiha). Ydinkeskustan kerrostalon pihassa on vain asvalttia.

800 metriä ydinkeskustasta liian kaukana? Onko tämä joku vitsi? Tuohon menee kävellen 10 minuuttia. 

Vierailija
10/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa pihaa käytän vähän ja en ole kiinnostunut sen ylläpidosta. Sijainti siis ehdottomasti tärkeämpi ellen asuisi sitten naisen kanssa joka toisin haluaa ja hoitaa tuon pihan. 

Vierailija
11/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 m matkaa, liian kaukana eli ei edes kilometriä? Kontatenko kuljet, kun pidät matkaa pitkänä?

Vierailija
12/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu henkilöstä ja tilanteesta. Lapset kyllä vaatii, että pihaa on. Onko sitten kerrostalon kunnollinen piha tai rivitalon. Itseäni ahdistaisi todella paljon, jos asunnosta ei pääsisi ulos. Asutaan rivitalossa isolla päätypihalla. Helsingin keskustaan julkisilla menee puoli tuntia. Ehkä kerrostalokin voisi toimia, jos olisi iso parveke, jossa avarat näkymät. Ja sellaista vaihtoehtoa ehkä mietitään, kun viimeiset lapset muuttaa pois kotoa. Eli silloin taas takaisin lähemmäksi keskustaa.

Vierailija
13/13 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

800 metriä ydinkeskustasta liian kaukana? Onko tämä joku vitsi? Tuohon menee kävellen 10 minuuttia. 

Jos käyttää pyörätuolia? Toisaalta eikö nykyisillä sähköpyörätuolilla pääsee kaahaamaan aika nopeastikin. Oisko talveksi vielä erityisrenkaat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä