Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko mulla just Voxrasta johtuva kouristuskohtaus?

Vierailija
04.03.2024 |

Se pelätty harvinainen haittavaikutus?

Olen käyttänyt Voxraa (150mg) nyt viikon, 1 tbl aamulla. Äsken, n. 3 tuntia tabletin ottamisen jälkeen aloin yhtäkkiä tuntea kaulalla, leuan alapuolella sellaista voimakasta "suonenvetoa", siis sellaista kivuliasta kramppaamista. Se alkoi heti haukottelun jälkeen. "Suonenveto" kesti arviolta 30 sekuntia. Ei vaikuttanut hengittämisen vaan se kramppi oli vaan tässä kaulan etupuolen lihaksissa. Olin ihan tajuissani koko ajan. Yritin olla muuten mahdollisimman rento ja etten panikoi.

Oliko toi semmoinen kouristuskohtaus? Pitääkö mennä/soittaa johonkin? 

Voinko huomenna ottaa Voxran normaaliin tapaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä liity Voxraan. Itse olen sietänyt 150 mg annoksen hyvin, jo 3,5 vuotta. 300 mg kokeiltiin aika alussa mutta oli liian vahva annos minulle ja tuli yliviryttynyt olo, nivelkipuja ja myöskin lieviä kramppeja.

Voit varmasti huoletta ottaa lääkkeen. Ota yhteyttä lääkäriin jos oireet toistuvat. 

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
2/5 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitkeästi syönyt 7 kk  1 tabletti aamulla.. Vasta nyt tunnen että se vaikuttaa myönteisesti elämään. Onneksi itselläni ei sivuvaikutuksia.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa yhtään, mistä kuvailemassasi on kyse - onko sinulla hoitokontaktia jonnekin, missä asian voisi ottaa esille? Oire varmasti tuntui tukalalta ja pelottavalta, sitä ei voi kiistää.
Onko lääkkeestä ollut vielä muita vaikutuksia kuten sellaisia mitä lääkkeen aloituksella haettiin (piristymistä tms.)?

Vierailija
4/5 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En osaa sanoa yhtään, mistä kuvailemassasi on kyse - onko sinulla hoitokontaktia jonnekin, missä asian voisi ottaa esille? Oire varmasti tuntui tukalalta ja pelottavalta, sitä ei voi kiistää. Onko lääkkeestä ollut vielä muita vaikutuksia kuten sellaisia mitä lääkkeen aloituksella haettiin (piristymistä tms.)?

Olen vähän huomannut piristymistä. Ap

Vierailija
5/5 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli Voxtrasta ihan rajuja epileptisiä kouristuskohtauksia. Eli olin kaatunut ja telonut itseäni pahasti kouristellessa enkä muistanut tästä mitään. Olin pihalla/tokkurassa kohtausten jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi